Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید ملازهی بخشدار مرکزی سراوان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: علاوه بر مسافران نوروزی بسیاری از گردشگران خارجی نیز از روستا کلپورگان و کارگاه ساخت سفال دیدن کردند.

ملازهی ادامه داد: گردشگرانی از کشور‌های فرانسه، نروژ، سوئد و ترکیه با حضور در روستای کلپورگان با مراحل اولیه ساخت سفال توسط بانوان به طور سنتی آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین تور‌های گردشگری از تهران و کرمان در روستای جهانی کلپورگان حضور یافتند که این امر سبب رونق اقتصادی برای مردمان بومی این منطقه شد.

وی تصریح کرد: پس از جهانی شدن روستای کلپورگان گردشگری در این روستا رشد قابل توجهی داشته است.

بخشدار مرکزی سراوان گفت: عامل اصلی رونق گردشگری در کلپورگان ثبت جهانی این روستا به عنوان نخستین روستای جهانی آسیا و اقیانوسیه و میهمان نوازی مردمان محلی آن است.

ملازهی اظهار داشت: برای آسایش گردشگران پنج منزل محلی برای پذیرایی سنتی و اقامت مسافران نوروزی در روستای کلپورگان در نظر گرفته شده است.

 سفال کلپورگان شاهکار هفت هزار ساله زنان و مردان دیار نخل و آفتاب «سراوان» با شهرت جهانی و منحصر به فرد در میان سفالینه‌های تاریخی است.

شورای جهانی صنایع دستی، کلپورگان شهرستان سراوان را بواسطه سفال هفت هزار ساله اش به عنوان نخستین روستای صنایع دستی جهان، پارسال ثبت جهانی کرد.

کلپورگان با سفالینه‌های تاریخی و منحصر به فرد و شهرت جهانی شاهکار اندیشه، ذوق، فرهنگ و هنر زنان بلوچ در سرزمین ایران است، زنان بومی منطقه یگانه خالقان سفال کلپورگان هستند و این هنر ارزشمند را نسل به نسل و سینه به سینه از مادران به دختران منتقل کرده اند و گذشت زمان و حوادث تاریخ نیز نه تنها از اصالت آن کم نکرده بلکه بیش از پیش بر ارزش‌های هنری آن افزوده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان

به گزارش صدای ایران به نقل از صدا و سیما،دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان درپی وقوع سیلاب غرق شدند.


دیگر خبرها

  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»
  • قابی زیبا از سیدحسین حسینی کنار دخترش؛ یار همیشگی! + عکس
  • مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان