Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:41:38 GMT

طرز تهیه بستنی یخی هندوانه ای

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۴۱۱۲

هوا کم کم رو به گرما میرود و وقتش رسیده تا دسر‌های خوشمزه برای این هوا تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه دسر یخی هندوانه را آورده ایم. ناطقان: هوا کم کم رو به گرما میرود و وقتش رسیده تا دسر های خوشمزه برای این هوا تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه دسر یخی هندوانه را آورده ایم.

مواد مورد نیاز:

پالپ هندوانه: 5 پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه
شکلات چیپسی: یک چهارم پیمانه

لایه لیمویی رنگ:

شکر: 1 پیمانه
آب لیموترش: 2 پیمان


بستنی یخی هندوانه

مواد لازم

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پالپ هندوانه و شکر را داخل دستگاه غذاساز ریخته تا صاف شود.

2. سپس آن را داخل کاسه ای ریخته و به مدت 2 تا 3 ساعت یا تا زمانی که پوره کمی نرم و صاف اما کاملا جامد داخل فریزر بگذارید.

3. سپس از فریزر خارج کرده، خوب هم بزنید و شکلات چیپسی را به آن افزوده و با استفاده از قاشقی مخلوط کنید.

4. برای تهیه لایه لیمویی؛ آب لیموترش را درون قابلمه ای بریزید (لعابی نباشد). بعد شکر را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شربت قوام آید. از قاشق فلزی برای هم زدن استفاده نکنید.

5. زمانی که قوام آمد (یعنی چنگال بزنیم و بلند کنیم، کمی کش بیاید) شربت آماده است. از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود.

6. شربت لیمو را نیز داخل کاسه ای ریخته و به مدت 2 ساعت یا تا زمانی که پوره جامد است، اما سخت نیست، درون فریزر قرار دهید.

7. 12 لیوان کوچک یک بار مصرف را داخل یک سینی قرار داده و با قاشقی دوسوم آن را با مخلوط هندوانه پر کنید. بعد بقیه لیوان را با پوره لیموترش یخ زده پر کنید تا به لبه لیوان برسید.

8. سپس با پشت قاشقی روی آن فشار آورده و صاف کنید بعد یک عدد چوب بستنی داخل آن فرو کنید و روی آن پوشش نایلونی بکشید.

9. سینی بستنی را به مدت 12 ساعت و یا دو روز در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

10. قبل از سرو به مدت 1 دقیقه در دمای محیط بگذارید، سپس به آرامی از لیوان خارج کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بستنی یخی ، هندوانه ای ، طرز تهیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بستنی یخی هندوانه ای طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • آموزش روز چهارم، پخت مرغ با سبزی معطر
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!