Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@19:06:52 GMT

با ماهی‌ قرمز چه‌ کار کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۴۲۲۵

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست "ماهی قرمز" را در آب‌های آزاد رها نکنند. ناطقان: دکتر پگاه رستمی، اظهار کرد: رها کردن این ماهی‌ها در رودخانه‌ها، سراب‌ها، تالاب‌ها و آبهای آزاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این کار می تواند هم برای محیط زیست و هم برای آبزیانی که در آبهای آزاد هستند، خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رستمی ادامه داد: رها کردن ماهی‌های قرمز در آب‌های آزاد با توجه به اینکه این ماهی‌ها ممکن است ویروس داشته باشند و این ویروس را به سایر گونه‌های آبزی منتقل کنند و باعث بیماری و مرگ آنها شوند، خطرناک است.
مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زیستگاه اصلی ماهی‌های قرمز آب‌های آزاد شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است، یادآور شد: گونه ماهی‌ قرمز نوعی گونه غیربومی و مهاجم برای محیط زیست به حساب می‌آید که رها کردن آن در اکوسیستم سایر آبزیان می تواند برای آنها مشکلاتی را در پی داشته باشد.
وی با بیان اینکه رها سازی ماهی‌ قرمز در آب های باز می‌تواند کاهش تنوع گونه‌های بومی در محیط زیست را در پی داشته باشد، افزود: با از بین رفتن و یا کاهش جمعیت یک گونه آبزی به هم خوردن کل چرخه اکوسیستم محیط زیست و آسیب دیدن سایر گونه‌های آن دور از انتظار نیست.
رستمی گفت: بهترین محل برای رها کردن ماهی‌های قرمز استخرها و حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌های بسته است.
وی در ادامه با بیان اینکه ماهی‌ قرمز بیماری مشترک زیادی با انسان ندارند، گفت: نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در محیط خانه به شرط رعایت موارد بهداشتی مشکلی ندارد.
رستمی گفت: خانواده‌هایی که تمایل به نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در خانه خود را دارند، به شرط رعایت موارد مربوط به نگهداری طولانی مدت مثل استفاده از ظروف مناسب نگهداری و غذا دادن مناسب می توانند ماهی را طولانی مدت در خانه نگهداری کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: ماهی‌ قرمز ، آب‌های آزاد ، محیط زیست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماهی قرمز آب های آزاد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان