Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@20:52:38 GMT

چرا رابطه شما با خانواده همسرتان به بن بست رسيد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۴۲۸۶

چرا رابطه شما با خانواده همسرتان به بن بست رسيد؟

خبرگزاري آريا -

حسن معاشرت با خانواده و اقوام شوهر منفعت­ هاي زيادي دارد
اشتباه بعضي از زنان اين است که در ابتدا با حسن نيت اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافي، وارد يک رابطه صميمانه مي­ شوند و خيلي هم براي اين صميميت تلاش مي ­کنند اما بعدها به دليل حساسيت­ هاي فراواني که به لحاظ عاطفي بين مادر شوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آيد يا به دليل اختلافات فرهنگي و سليقه­ اي و يا هر چيز ديگر، به يک­باره دلسرد شده و عقب مي­ کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کجاي رابطه شما با خانواده همسرتان اشتباه است؟
شرکت در مناسبات و مراسم­ هاي مهم، رعايت حرمت و آبروي خانواده همسر در حضور ديگران، رعايت احترام والدين همسر و برخي ديگر از اين قبيل از وظايف زنان در مقابل خانواده همسر است که عدم رعايت و عمل به اين وظايف مي­تواند رنج هاي فراواني براي طرفين به ارمغان بياورد.
حسن معاشرت و مزاياي آن
حسن معاشرت با خانواده و اقوام شوهر منفعت­ هاي زيادي دارد که مخصوصا در طول زمان اين منفعت­ ها بهتر روشن مي­ شود. البته حسن معاشرت، لزوما به معناي ايجاد صميميت و رفت و آمد زياد يا انجام خدمات زياد در خانواده شوهر نيست. حسن معاشرت مي­ تواند حتي به معناي حفظ معاشرت حداقلي هم باشد به شرط آنکه معاشرتي سالم و محترمانه و بدون آزار در کار باشد. چنانچه زن اصرار بر مالکيت مرد در معاشرت با خانواده همسر نداشته باشد، و مانع روابط سالم مرد با خانواده و بستگانش نباشد، و قلب و ذهن همسرش را از ايشان مکدر نکند، داراي حسن معاشرت است.
اشتباه­ هاي زنان در معاشرت با خانواده همسر
اشتباه بعضي از زنان اين است که در ابتدا با حسن نيت اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافي، وارد يک رابطه صميمانه مي­شوند و خيلي هم براي اين صميميت تلاش مي­ کنند اما بعدها به دليل حساسيت­ هاي فراواني که به لحاظ عاطفي بين مادرشوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آيد يا به دليل اختلافات فرهنگي و سليقه­ اي و يا هر چيز ديگر، به يک­باره دلسرد شده و عقب مي­ کشند. در مقابل، اشتباه برخي ديگر اين است که با پيش داوري هاي منفي در مورد رابطه با خانواده شوهر، همواره با نوعي سياست و تکبر، به بهانه­ هاي مختلف سعي در گريز از معاشرت با خانواده همسر دارند. در هر دو صورت اين نوع رفتارها شامل بدمعاشرتي و سوء معاشرت با خانواده همسر است و نتايج تلخ خود را همواره شامل حال زوجين و همه اعضاي خانواده مي­ کند.
آهسته و پيوسته
بديهي است که دوستي و رفاقت و داشتن حس همدلي با همه انسانها چيز خوبي است و هميشه اين عواطف مثبت نتايج مثبت دارد اما حقيقتا چنين روابطي در هر موقعيتي و با همه افراد امکان پذير نيست. چنانچه به هر دليلي مايل هستيد تا از احتياط بيشتري در معاشرت خود بهره بگيريد، و از دردسرهاي افراط و تفريط به دور باشيد بهترين نوع رابطه، رابطه ­اي آهسته و پيوسته است. سعي کنيد همواره، احترام و رعايت حقوق يکديگررا اصل قرار دهيد و به اصطلاح نه آب بياوريد و نه کوزه بشکنيد. البته گفتني است که به هيچ وجه اين وضعيت، شامل حال همسرتان نيست و او هر چه در خدمت والدين خود باشد حتي اگر هرروز هم با ايشان ديدار و ملاقات کند، خوب و از جوانمردي است.
تاثير معاشرت زنان بر ارتباط فرزندان با اقوام پدري
متاسفانه در بسياري از خانواده ها، آن طور که فرزندان با دايي و خاله خود مانوس هستند، با عمه و عموي خود دوست و صميمي نيستند و اين به صلاح بچه ها نيست. روابط خوني و خويشاوندي بايد قوي باشد و اقوام نزديک هميشه حامي و دوستدار هم باشند. ناراحتي ها و دلگيري هاي امروز ما نبايد فرزند ما را فرضا از حمايت ها و محبت هاي عموي خود در آينده محروم کند يا به عکس مانع حمايت و دستگيري فرزندان از مادربزرگ پيرشان شود.
البته در اين مورد، لزوما زنان مقصر نيستند بلکه، کم کاري و کم لطفي خود مردان و... مي­تواند عامل ايجاد اين مشکل باشد. اما در اين مقاله به اين موضوع صرفا از جهت کيفيت معاشرت زنان با خانواده همسر نگاه شده است.
الگوسازي براي فرزندان
علاوه بر اينها رفتار ناسالم يک زن با خانواده همسر بدترين الگوي معاشرت براي فرزندان در زندگي فرداي خودشان خواهد بود. معمولا پسرها و دختراني که در چنين خانواده هايي بزرگ مي شوند نمي توانند روابط خوبي با همسر و اقوام همسر خود داشته باشند اين افراد بسيار زودرنج و پرتوقع عمل مي کنند و زندگي خود را در معرض خطر جدايي قرار مي­دهند. پسري که شاهد، بدمعاشرتي مادر خود با خانواده پدر يا شاهد قطع اين ارتباط توسط مادر بوده، احتمال اينکه، مردي بسيار ضعيف و بي اراده بار بيايد و در مقابل زياده­ خواهي­ ها و بدمعاشرتي­ هاي همسر خود نيز در آينده ساکت بماند، زياد است. فرزندان دختر نيز در چنين خانواده­ هايي بدبين و زياده خواه مي شوند.اين دخترها با پيش داوري هاي منفي در مورد خانواده شوهر وارد زندگي مشترک مي شوند وبا همسر و اقوام همسري خود مشکل پيدا مي کنند.
منبع :سيمرغ/تبيان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد (یوان‌دی‌پی) اعلام کرده است که به‌رغم چالش‌های بزرگ و محدودیت‌ها در برابر کار زنان در افغانستان، اما تجارت‌های زیر مالکیت و اداره آن‌ها در کشور به‌عنوان پایه‌های اساسی ثبات اقتصادی عمل می‌کند.

این تحقیق فعالیت زنان افغان در بخش تجارت را طی سه سال گذشته مورد ارزیابی قرار داده است.

کانی ویگناراجا، مدیر منطقه‌ای برنامه انکشافی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه در این مورد گفته است: زنان کارآفرین در سخت‌ترین شرایط، جسارت و تدبیر باورنکردنی از خود نشان داده‌اند.

براساس این گزارش، تبعیض و محدودیت‌های کاری فرا راه زنان کارآفرین افغان و همچنان سیستم مالی به‌شدت ضعیف، ۴۱ درصد از بیش از سه هزار زن مورد بررسی را مجبور به بدهکاری کرده است.

حدود سه چهارم پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند که با محدودیت‌های شدید حرکتی، از جمله عدم امکان سفر حتی به بازارهای محلی بدون محرم روبه‌رو هستند.

بربنیاد تحقیق یوان‌دی‌پی، تنها پنج درصد از زنان کارآفرین در افغانستان از طریق بانک‌ها یا موسسات مالی کوچک وام دریافت کرده‌اند.

طبق یافته‌های این تحقیق، در مجموع ۱۵.۸ میلیون افغان در ناامنی غذایی قرار دارند و نرخ اشتغال زنان نیز به شش درصد رسیده است.

به گفته یوان‌دی‌پی، این نهاد در همکاری با شرکای خود از ۷۵ هزار کسب‌وکار کوچک در افغاستان حمایت و در مجموع برای ۹۰۰ هزار تن فرصت‌های شغلی ایجاد کرده است.

استفان رودریکس، نماینده یوان‌دی‌پی در افغانستان گفته است: زنان مدت‌هاست که نیروی محرک رفاه خانواده‌ها در افغانستان بوده و نقش مهمی در حفظ اقتصاد محلی بازی می‌کنند.

وی تاکید کرده است که این نهاد سرمایه‌گذاری روی زنان را افزایش خواهد داد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، این گروه زنان را از کار در دفاتر دولتی و خصوصی و نیز کار با موسسات بین‌المللی ممنوع کرده است.

این اقدام طالبان زنانی را که نان‌آور خانواده‌های‌شان هستند، با چالش‌ روبه‌رو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال