Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شب دوم رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۳:۱۵ با برگزاری ۲ دیدار پیگیری می‌شود که تیم بارسلونا میزبان رم خواهد بود و لیورپول از منچسترسیتی پذیرایی می کند.

بارسلونا - رم ( ورزشگاه نیوکمپ)

هواداران بارسلونا پس از قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از قرعه تیمشان بسیار راضی بودند و حداقل روی کاغذ تیم رم بعد از سویا، کم خطرترین تیم حاضر در این مرحله محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شاگردان دی فرنچسکو فصل بدی را در رقابتهای سری آ پشت سر نگذاشتند و اکنون پشت سر یوونتوس و ناپولی در جایگاه سوم قرار دارند. این تیم در این فصل بازیهای خوبی از خود به نمایش گذاشته و بعید به نظر می رسد بارسایی ها هم گرگها را دست کم گرفته باشند.

در طرف مقابل بارسلونا در رقابتهای لالیگا با اقتدار صدرنشین است و احتمالا تیمی هم قهرمانی آنها را به چالش نخواهد کشید. هر دو تیم بازی آخر خود را در لیگ کشورشان مساوی کردند؛ رم مقابل بولونیا تن به تساوی یک بر یک داد و بارسا مقابل سویا در دقایق پایانی از شکست گریخت و دو بر دو مساوی کرد.

این پنجمین مصاف بارسا و رم در رقابتهای اروپایی محسوب می شود. هر چهار رقابت قبلی در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و سهم هر تیم یک پیروزی ، دو تساوی  و یک شکست بوده است.

کاتالان ها در آخرین دیدارشان مقابل رم که در نوامبر 2015 برگزار شد با نتیجه شش بر یک حریف را در هم کوبیدند. این شکست برای  رمی ها یکی از سه شکست سنگین آنها در طول تاریخشان بود که بیش از پنج گل در یک مسابقه دریافت کرده اند.

بارسا از فصل 2013-2014 هیچگاه در لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه نیوکمپ مغلوب حریفان نشده است. این تیم در این مدت 23 پیروزی و دو تساوی را در ورزشگاه خانگی خود به دست آورده است .

در طرف مقابل رم فقط یک مسابقه از 13 دیدار اخیر خارج از خانه خود را در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است و آن هم به پیروزی دو بر یک مقابل قره باغ در مرحله گروهی رقابتهای این فصل برمی گردد.

جالوروسی تنها سه بار در طول تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و تنها یک بار موفق به صعود از این مرحله و رسیدن به مرحله نیمه نهایی شده است.

از فصل 2013- 2014 ، 28 بار تیم های ایتالیایی و اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که ایتالیایی ها فقط چهار مسابقه را پیروز شدند.(  9 مساوی و 15 شکست )

آبی اناری ها در رقابتهای لیگ قهرمانان این فصل بیشترین کلین شیت را ثبت کرده است( 6 کلین شیت) و کمترین گل را نیز دریافت کرده است( 2 گل).

ترکیب احتمالی بارسلونا : ترشتگن، اومتیتی، پیکه، آلبا، روبرتو، اینیستا، راکیتیچ، پائولینیو، دمبله، سوارز و مسی

ترکیب احتمالی رم : آلیسون، فلورنزی، فازیو، کولاروف، دروسی، ناینگولان، استروتمن، ژکو، اوندر و پروتی

لیورپول - منچسترسیتی ( ورزشگاه آنفیلد)

دو نماینده باقی مانده انگلیس در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها به یکدیگر برخورد کردند تا انگلیس در مرحله نیمه نهایی قطعا یک نماینده داشته باشد. هر دو تیم منچسترسیتی و لیورپول این روزها آماده هستند و نتایج خوبی در هفته های اخیر گرفتند.

منچسترسیتی با اختلافی که با دیگر رقبا در لیگ جزیره ایجاد کرده است تقریبا قهرمانی اش را در رقابت های این فصل قطعی کرده است و لیورپول نیز با 18 امتیاز کمتر نسبت به سیتیزن ها در رتبه سوم لیگ قرار دارند و آنها نیز تقریبا خیالشان از کسب سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده راحت است.

اگرچه سیتی در جدول رده بندی لیگ جزیره اختلاف امتیاز زیادی با لیورپول دارد اما تنها شکست این تیم در رقابتهای این فصل مقابل لیورپول رقم خورد که در هفته بیست و سوم رقابتها در دیداری بسیار جذاب با نتیجه چهار بر سه مغلوب شاگردان کلوپ شد.

البته در دیدار رفت سیتی با در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با پنج گل، سرخ ها را در هم کوبیده بود. 12 گل در دو مسابقه اخیر این دو تیم نشان از جذابیت بالای این مسابقه دارد.

این مسابقه دهمین رویارویی دو تیم انگلیسی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود که در شش دیدار از 10 مسابقه ، یک طرف میدان تیم لیورپول بوده است.

این دیدار همچنین صد و هفتاد و نهمین مصاف دو تیم است اما نخستین دیدارشان در رقابتهای اروپایی محسوب می شود.

یورگن کلوپ تاکنون پنج بار مقابل گواردیولا پیروز شده است( بیش از هر سرمربی دیگری) که دو مسابقه از پنج بار زمان سرمربی گری اش در لیورپول بود.

این دو تیم جوانترین تیم های باقی مانده در این رقابتها هستند. لیوپول با میانگین 25 سال و 311 روز و منچسترسیتی با میانگین 26 سال و 134 روز جوانترین ترکیب اصلی را در بین هشت تیم حاضر در یک چهارم نهایی را دارند.

ترکیب احتمالی لیورپول: کاریوس- آرنولد- فن دایک- لوورن- رابرتسون- هندرسون- میلنر- چمبرلین- مانه- صلاح- فیرمینو

ترکیب احتمالی منچسترسیتی: براوو- واکر- کمپانی- اوتامندی- لاپورته - فرناندینیو- سیلوا- دی بروین- استرلینگ- سانه- آگوئرو

انتهای پیام/

پیش بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم

6 سال پیش در چنین روزی و در چارچوب دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017/18،‌ بایرن مونیخ و رئال مادرید در ورزشگاه آلیانز آرنا به مصاف هم رفتند. ابتدا بایرن مونیخ با گل یوسوا کیمیش از حریف پیش افتاد اما رئال مادرید با گل های مارسلو و مارکو آسنسیو موفق شد 2-1 در آلمان پیروز شود.

دانلود (26.7MB)

دیگر خبرها

  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • صعود بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 0-0 مقابل میلان (2006/4/26) / فیلم
  • هشدار گواردیولا به سیتی و آرسنال
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!