Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص پذیرش بدون آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی، اظهار کرد: فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از تاریخ 4 بهمن ماه سال 96 بر روی سایت معاونت آموزشی قرار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فراخوان زمان ثبت نام از تاریخ 15 بهمن الی 15 اسفندماه از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام تعیین گردید. با توجه به استقبال دانشجویان و درخواست تمدید تا تاریخ 25 اسفندماه تمدید شد.

وی ادامه داد: پیرو ارسال مصوبه جدید وزارت علوم در رابطه با تغییر ظرفیت دانشگاه‌های سطح یک و همچنین تغییر 10 درصد برتر به 15 درصد برتر بلافاصله جلسه شورای هدایت استعدادهای برتر (شهاب) دانشگاه فردوسی تشکیل شد و پیرو مصوبه جلسه اطلاع رسانی کامل در این خصوص انجام گردید و دانشجویان تا 31 فروردین ماه جاری فرصت دارند تا در آن ثبت نام کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان در این دانشگاه، عنوان کرد: با توجه به آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد کلیه دانشجویان از سایر دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام در دانشگاه هستند.

هاشمی اضافه کرد: پس از ثبت‌نام دانشجویان در سامانه الکترونیکی دانشگاه فردوسی، بررسی اولیه پرونده جهت احراز شرایط آیین نامه توسط دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه انجام می‌گیرد. سپس پرونده‌ها به تفکیک گروه‌های آموزشی برای بررسی علمی به گروه‌ها ارسال می‌شود. 

وی افزود: در این مرحله گروه با تشکیل جلسه پرونده‌ها را بررسی و مطابق با ظرفیت تعیین شده و اولویت‌ها منتخبان را مشخص کرده و با فرمت صورت‌جلسه گروه به دفتر استعدادهای درخشان اعلام می‌کند. در این مرحله اسامی منتخبان اطلاع رسانی شده و نهایی می‌گردد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با اعلام اینکه پذیرش بدون آزمون دکتری از تاریخ 20 فروردین ماه آغاز خواهد شد، بیان کرد: دانشجویان پذیرفته شده از این طریق در طرح خوشه بندی شهاب وارد شده و از تسهیلات آن بهره‌مند خواهند شد.

اختصاص 40 درصد ظرفیت دانشگاه به پذیرش بدون آزمون 

هاشمی گفت: مطابق با مصوبه جدید وزارت علوم دانشگاه‌های سطح یک نظیر دانشگاه فردوسی می‌توانند تا حداکثر 40 درصد ظرفیت کل خود را به پذیرش بدون آزمون اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با پذیرش بدون آزمون ارشد نکته لازم توجه به رعایت شرط گذراندن سه چهارم کل واحدها تا پایان نیم سال ششم است که این مصوبه وزارت علوم بوده و در سال‌های آتی دانشجویان بایستی توجه کامل را به آن داشته باشند تا در زمان ثبت نام و شرکت در این رقابت، مشکل کمبود واحد نداشته باشند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.   به گزارش ایسنا، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.   بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.   داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد