Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: سال گذشته هم شاهد فروش برخی آثار غیر توسط ناشران در غرفه ها بودیم که به طور جدی با آنها برخورد شد و امسال حق حضور در نمایشگاه کتاب را نخواهند داشت اما امسال برخورد با این متخلفین با قاطعیت بسیار زیاد صورت خواهد پذیرفت.

یحیی دهقانی معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین مراحل آماده سازی مصلی امام خمینی (ره) تهران برای میزبانی از این دوره نمایشگاه گفت: با وجود اینکه تعطیلات نوروز را پشت سر می گذاشتیم اما دو کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کار خود را آغاز کرده و در محل برگزاری نمایشگاه مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی تغییر عمده این دوره از نمایشگاه کتاب نسبت به سالهای گذشته را اینگونه شرح داد: یکی از تفاوت های اساسی و عمده این دوره از نمایشگاه کتاب با دوره های گذشته تخصیص افزایش و تخصیص حداکثری محیط مسقف برای ناشران است. به نحوی که اکثریت ناشران در محیط های مسقف پوشش داده شده اند و تنها عده ای معدود خارج از این فضا مشغول به کار خواهند شد.

معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب درباره تعداد ناشران حاضر در سی و یکمین دوره از نمایشگاه تصریح کرد: برای این دوره از نمایشگاه کتاب نزدیک به 2500 ناشر داخلی و 150 ناشر بین المللی ثبت نام کرده اند اما هنوز اسامی نهایی ناشران مشخص نیست. این ناشران بعد از برگزاری جلسات و تصمیم گیری های نهایی اعلام خواهد شد.

وی درباره راهکار مسئولین نمایشگاه برای جلوگیری از فروش کتب قاچاق و ممنوعه در این دوره اضافه کرد: سال گذشته هم شاهد فروش برخی آثار غیر قانونی توسط ناشران در غرفه ها بودیم که به طور جدی با آنها برخورد شد و امسال حق حضور در نمایشگاه کتاب را نخواهند داشت اما امسال هم برخورد با این متخلفین با قاطعیت بسیار زیاد صورت خواهد پذیرفت.


دهقانی درخصوص رویکرد اصلی نمایشگاه کتاب تهران در سال 97 خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب معمولاً کمیته علمی فرهنگی اعمال ترویجی و فرهنگی را انجام می دهد. امسال در کمیته فرهنگی اقدامات و تصمیمات فراوانی در جهت نیل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و حمایت از کالای داخلی صورت گرفته که در قالب سخنرانی و بسیاری برنامه های ویژه صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب