Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هيئت علمي دانشگاه گفت: پيام رسان تلگرام نيازهاي کشور را به خوبي شناسايي کرده و براي آن يک برنامه اقتصادي طراحي کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا فلاح با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: به علت اینکه شبکه پیام رسان تلگرام در فضای مجازی کشور یکه تازی کرده است با داده کاوی که بر روی اطلاعات انجام داده و مخاطبان گسترده‌ای که در کشور وجود داشته است نیاز‌های کشور را به خوبی شناسایی کرده و برای آن یک برنامه اقتصادی طراحی و ارز جدیدی به نام «گرام» را تعریف کرده است و آن را در شبکه خود عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون تلگرام وارد منفعت اقتصادی با بخش خصوصی ایران نشده است؟ گفت: تلگرام با توجه به تحریم‌ها ملاحظاتی دارد و سرمایه گذارانی پشت این شبکه پیام رسان هستند که علاقه‌ای ندارند بخش خصوصی ایران در آن مشارکت کند زیرا پیش بینی می‌کنند که ارزش افزوده بالایی را می‌توانند از طریق تلگرام بدست بیاورند.
فلاح افزود: آن‌ها بستر و سبد بلند مدتی را در فضای اقتصادی برای خود تعریف کرده‌اند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه اضافه کرد: حدود دو میلیارد دلار سرمایه گذاری اولیه انجام شده است و اگر بتوانند ارز «گرام» را راه اندازی و مبادله کنند مردم ناچارند برای استفاده از خدمات تلگرام این ارز را خریداری کنند و از این طریق دارایی و ارز از کشورمان خارج خواهد شد و این موجب افزایش تقاضای ارز و کاهش ارزش ریال خواهد شد.
فلاح گفت: مدیریت ارز‌هایی مانند «گرام» از دست مدیران داخلی خارج است و این موضوع اگر محقق شود به نوعی حمله به نظام پولی کشور است و پول ملی را تضعیف خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت

امتداد - سقف تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی و مجموع تراکنش‌های خرید شخصی در کل شبکه بانکی و پست بانک ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به شخص حقیقی (نقدی و اعتباری) از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و همچنین مجموع تراکنش های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این خدمت در پست بانک ایران نیز همزمان با شبکه بانکی کشور انجام شده است و در دسترس مشتریان بانک قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد