Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: طبق آمار اعلام شده در تعطیلات نوروزی امسال گنبد جهانی سلطانیه این استان 60 هزار بازدید کننده داشت که این میزان در مقایسه با سال های گذشته بسیار چشمگیر بود.

به گزارش ایرنا، میر موسی انیران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی تعطیلات نوروز امسال شمار بازدیدکنندگان و گردشگران از بزرگترین گنبد جهانی سلطانیه بیش از حد انتظارات و پیش بینی ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: این در حالی است که شمار بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی منحصر به فرد در نوروز سال گذشته 43 هزار نفر بود.
انیران افزود: فراهم کردن زیرساخت های لازم افزایش شمار و زمان ماندگاری گردشگران در سلطانیه را به دنبال دارد.
وی بیان کرد: گنبد سلطانیه شاهکار بی نظیر معماری جهان در برابر مخاطب را به نمایش می گذارد و علاوه بر آن تزئینات و کاشیکاری های به کار رفته در آن نیز بسیار قابل توجه است.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: شمار گردشگران خارجی بازدید کننده از بزرگترین گنبد جهانی آجری جهان نیز روند روبه رشدی داشت و در این ایام گردشگرانی از کشور کانادا را به خود جلب کرده بود.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی، تبلیغات و ایجاد امکانات لازم در سلطانیه می تواند این شهر را بیش از گذشته به قطب گردشگری استان و حتی در کشور تبدیل کند و این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گنبد سلطانيه تعطيلات نوروزي گردشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، منچستر یونایتد شب گذشته در دیدار معوقه از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس روبروی شفیلد یونایتد به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 2-4 برابر این تیم به پیروزی برسد و برد مهم و دلچسبی را به دست آورد.

گل اول این تیم در این دیدار توسط مگوایر به ثمر رسید که بازی را برای شاگردان اریک تن‌هاخ به تساوی کشاند اما این گل از جهتی دیگر هم اهمیت بسیار زیادی داشت چون توانست رکورد بسیار جذاب و مهمی را در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بشکند.

گلی که این ستاره انگلیسی به ثمر رساند در واقع هزار و هشتاد و پنجمین گلی بود که در لیگ برتر در این فصل به ثمر رسید و این بیشترین تعداد گل زده شده در یک فصل در تاریخ این لیگ از زمانی که ۲۰ تیمی می‌شد به حساب می‌آید.

پیش از این رکورد به ثمر رسیدن 1084 گل در این مسابقات به ثبت رسیده بود که متعلق به فصل گذشته بود اما تیم‌های حاضر در لیگ برتر در فصل جاری توانستند این رکورد را بهبود ببخشند.

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه