Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:03:50 GMT

ردپای ۱۷۰ میلیون ساله دایناسور کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۵۹۸۲

ردپای ۱۷۰ میلیون ساله دایناسور کشف شد

محققان حدود ۵۰ ردپا متعلق به بزرگترین دایناسورهای جهان با قدمت ۱۷۰ میلیون سال را در اسکاتلند کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میل آنلاین، دانشمندان حدود ۵۰ جای پا از بزرگترین دایناسورهای جهان در جزیره Isle of Skye کشف کرده اند.

این ردپاها به حیواناتی با پنجه های تیز  و گوشتخوار تعلق دارد که ۱۷۰ میلیون سال قبل می زیسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما جالب آنکه ردپای این دایناسورها با طول حدود ۱۵ متر به تازگی در صخره های این جزیره کشف شده است. دانشمندان معتقدند این ردپاها قدیمی ترین فسیلی است که در اسکاتلند کشف شده است.

همچنین این ردپاها نشان می دهد دایناسورهای مورد نظر با بقیه حیوانات در آرامش می زیسته اند. این دومین ردپای دایناسوری است که در جزیره Skye کشف می شود. انجام مطالعات در این جزیره به دلیل شرایط آب و هوایی و امواج کار مشکلی است.

استیو بروسات از دانشگاه ادینبورگ و رهبر این پژوهش می گوید: هرچه بیشتر جزیره را بررسی می کنیم، ردپاهای بیشتری می یابیم. در سایت جدید ردپای دو دایناسور گردن بلند وجود دارد که از  خانواده Brontosaurus و تی رکس هستند. این حیوانات در مرداب های کم عمق می زیسته اند.

درهرحال بیشتر ردپاهای کشف شده در این جزیره به اعضای قدیمی تر خانواده تی رکس تعلق دارند که روی دوپا راه می رفته اند و قدشان بیش از ۲ متر بوده است. اما بزرگترین ردپا با عرض ۷۰ سانتیمتر به یک sauropod تعلق دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم

دیدار تیم‌های لیورپول و اورتون در چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر جزیره انگلیس با برتری اورتون به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های لیورپول و اورتون شامگاه _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ونهم لیگ‌برتر جزیره انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد اورتون به‌پایان رسید.

جارد برنثویت در دقیقه ۲۷ و دومنیک کالورت لوین در دقیقه ۵۸ برای اورتون گلزنی کردند.

خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون کد خبر 747724

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • بزرگترین ردپای دایناسور شکاری کشف شد
  • خلاصه بازی منچسترسیتی و برایتون + فیلم
  • خلاصه‌بازی لیورپول و اورتون + فیلم
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ببینید | ردپای آبی
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی