Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دیده بان حقوق بشر مسئولان ارشد اسرائیلی را مسئول جنایت روز جمعه در غزه و کشتن 18 فلسطینی دانست.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، دیده بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت اسرائیل هیچ سند و مدرکی درباره اینکه پرتاب سنگ و دیگر اقدامات از سوی تظاهرکنندگان در مرز غزه جان سربازان اسرائیلی را تهدید کرده باشد، ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نهاد بین‌المللی اعلام کرد: تعداد زیاد کشته و زخمی شدگان نتیجه استفاده بی‌رویه سربازان اسرائیلی از زور و سلاح بود که نقض قوانین بین المللی محسوب می‌شود. این اقدام همچنین نتیجه بی توجهی ارتش اسرائیل به مجازات است که همواره از آن می‌گریزد.
اریک گولدستن، معاون بخش خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر گفت: سربازان اسرائیلی نه تنها از زور استفاده کردند بلکه دستوراتی را اجرا می‌کردند که شامل پاسخ نظامی خونین به تظاهرات فلسطینی‌ها بود. این اقدامات نشان می‌دهد که دیوان کیفری بین الملی باید به تحقیقات رسمی درباره جنایت‌های صورت گرفته در فلسطین بپردازد.
روز جمعه که مصادف با روز زمین برای فلسطینی‌ها بود، نظامیان اسرائیلی به تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز غزه حمله کردند که به شهادت 18 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 1700 تن منجر شد. برچسب ها: دیده‌بان حقوق بشر ، فلسطین ، اسرائیل

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • لحظه انهدام محل حضور سربازان اسرائیلی | ویدئو
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است