Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@04:08:38 GMT

ممانعت اسرائیل از ورود غیریهودیان به حرم ابراهیمی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۶۷۱۷

ممانعت اسرائیل از ورود غیریهودیان به حرم ابراهیمی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ نیروهای رژیم اشغالگر قدس دیروز(14 فروردین‌ماه) برای دومین روز متوالی به بهانه برگزاری آیین‌ها و نیایش‌های خاص یهودیان در عید پسح(عید آزادی قوم یهود از قید برده‌داری فرعون‌های مصر) از ورود غیریهودیان به این مسجد ممانعت کردند.

شیخ حفظی ابواسنینه، تولیت حرم ابراهیمی الخلیل در این باره گفت: این اقدام از سوی وزارت اوقاف، دولت وفاق ملی فلسطین و همه ملت این کشور امری محکوم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هدف رژیم اشغالگر از منع ورود غیریهودیان به حرم ابراهیمی، یهودی سازی این حرم و تبدیل آن به کنیسه یهودی است، تصریح کرد: ورد شهرک‌نشینان به حرم نتیجه مصوبات کمیته اسرائیلی «شمغار» است که پس از قتل‌عام 29 نمازگزار و مجروح ساختن 150 تن از آنها به دست یکی از شهرک‌نشینان صهیونیست تشکیل شد.

یادآور می‌شود؛ روز جمعه ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ میلادی «باروخ گُلدشتاین»، پزشک صهیونیست به روی نمازگزاران فلسطینی در شهر الخلیل آتش گشود که منجر به شهادت ۲۹ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ تن دیگر شد.

نظامیان اشغالگر، حرم ابراهیمی را به مدت ۶ ماه کامل به بهانه تحقیقات درباره این جنایت بستند و کمیته‌ای موسوم به شمغار برای تحقیقات در این خصوص تشکیل دادند. خروجی این کمیته چند مصوبه از جمله تقسیم حرم ابراهیمی که مسجدی کاملا اسلامی بود بین مسلمانان و یهودیان و تعیین جدولی برای بستن اين حرم به روی مسلمانان در عيدهای يهودی و اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در حرم ابراهیمی بود. کمیته شمغار همچنین حق حاکمیت بر بخش اعظم حرم ابراهیمی یعنی حدود ۶۰ درصد را به یهودیان داد تا علاوه بر یهودی‌سازی این حرم، کنترل آن را در دست بگیرند.

مسجد یا حرم شریف ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن قرار دارد. این مسجد دومین بنای مهم اسلامی پس از مسجدالاقصی در سرزمین فلسطین است.

این مسجد در طول قرن‌ها و تا به امروز، مکانی زیارتی برای مسلمانان از نقاط مختلف جهان بوده و هست و بر اساس اظهارات مورخان، قدمت آن به دوران حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) باز می‌گردد و گفته شده که این حضرت چهار هزار سال قبل در این مسجد به خاک سپرده شده است و مسجد نیز به نام ایشان نامگذاری شد.

داخل این مسجد گنبدهایی وجود دارد که برخی منابع تاریخی آن‌ها را مربوط به برخی از پیامبران و نزدیکان آنها یعنی حضرت ابراهیم(ع) و همسرش ساره، اسحاق(ع)، اسماعیل(ع)، یعقوب(ع) و یوسف(ع) و همسران آنها می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!

پیرمرد پرحاشیه سپاهانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با محرومیت سنگینی مواجه شد اما آیا واقعا می‌توان چنین حکمی را اجرا کرد؟!

طرفداری | کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، پیرمرد سپاهانی را 10 سال از ورود به استادیوم‌های کشور محروم کرد.

پرسپولیس در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برابر سپاهان قرار گرفت و به تساوی بدون گل رضایت داد. این دیدار حواشی زیادی داشت و زنان پرسپولیسی با هواداران سپاهان درگیر شدند. موضوعی که به علت جایگاه هواداران دو تیم قابل پیش‌بینی بود اما ظاهرا برخی دوستان توجهی به این موضوع نداشتند و باعث شدند شاهد صحنه‌های زشتی در ورزشگاه آزادی باشیم.

در حاشیه این مسابقه یک پیرمرد سپاهانی حرف‌های عجیبی را در مورد زنان پرسپولیسی مطرح کرد که باعث واکنش گسترده اهالی فوتبال شد. ویدیویی که خشم بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال را برانگیخت و باعث شد کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال، به سرعت وارد عمل شوند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گدشته حکم پیرمرد هتاک را صادر و او را 10 سال از حضور در استادیوم‌های کشور محروم کرد اما آیا واقعا این حکم قابل اجرا است؟

استادیوم‌های فوتبال ایران ساز و کار درستی برای ورود هواداران ندارند. صندلی هیچ فردی در استادیوم مشخص نیست و بارها شاهد اتفاقاتی بودیم که با مسببین آن برخورد نشد. چرا راه دور برویم؟ در چند هفته اخیر بارها شاهد افرادی بودیم که با خود لیزر به استادیوم آوردند و برای بازیکنان تیم حریف مشکل‌ساز شدند اما آیا خبری از برخورد با این موضوع بود؟ افرادی که چهره آن‌ها به لطف عکاسان ثبت هم شده است اما شاهد هیچ برخوردی نبودیم. پیرمرد سپاهانی واقعا دیگر نمی‌تواند با ترفندهایی خاص به استادیوم برود؟ امیدوار هستیم همینطور باشد!

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • ممانعت فرانسه از ورود پزشک فلسطینی به خاک این کشور
  • طوفان‌الاقصی/ ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود آمبولانس به طولکرم برای انتقال پیکر شهدا