Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@02:29:22 GMT

رابطه اتحادیه اروپا و روسیه باید از سر گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۰۴۳

رابطه اتحادیه اروپا و روسیه باید از سر گرفته شود

رئیس سابق کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به وجود بحران‌های دیپلماتیک میان روسیه- اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری مناسبات دوجانبه شد.

خبرگزاری مهر: «هورست تلچیک» رئیس سابق کنفرانس امنیتی مونیخ و مشاور «هلموت کهل» صدراعظم پیشین آلمان در گفتگو با رادیو آلمان با اشاره به وجود اختلاف نظر‌ها و بحران دیپلماتیک موجود میان روسیه و اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری مناسبات دوجانبه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: به طور متناوب خبر‌هایی مبنی بر از سرگیری روابط و مناسبات دوجانبه روسیه- اتحادیه اروپا به گوش می‌رسد، اما تاکنون محقق و اجرایی نشده است.

تلچیک با بیان اینکه از سرگیری مناسبات مستلزم انجام پاره‌ای گفتگو است، اظهار داشت: گفتگو می‌تواند زمینه خوبی برای دستیابی به نقاط مشترک میان دو طرف باشد، اقدامی که باید سال‌ها پیش صورت می‌گرفت.

مشاور صدراعظم پیشین آلمان همچنین گفت: گرچه اختلاف نظر با روسیه در زمینه‌های مختلف وجود دارد، اما این موارد نباید اخراج دیپلمات‌ها را به دنبال داشته باشد.

تلچیک با اشاره به تنش‌های اخیر در روابط روسیه و انگلیس از چهارم مارس و پس از انتشار گزارش‌هایی درباره مسمومیت «سرگئی سکریپال»، جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود به زودی راهی دیپلماتیک برای حل تنش موجود یافته شود.

گفتنی است تا کنون حدود ۲۵ کشور از جمله آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا جمعاً بیش از ۱۵۰ دیپلمات روس را به بهانه پرونده مسمومیت سکریپال اخراج کرده‌اند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Lb0

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه