Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@15:55:42 GMT

مساجد و نقش تاثیرگذار آن‌ها در خرید کالای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۱۳۹

مساجد و نقش تاثیرگذار آن‌ها در خرید کالای ایرانی

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس دینی، گفت: ائمه‌جماعات می‌توانند طبق برنامه‌ای تدوین شده، کارخانه‌داران را به مسجد خود دعوت کنند تا در مورد کیفیت کالاهای تولید شده خود برای نمازگزاران توضیح دهند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، در جامعه اسلامى، مساجد در تمام جنبه‏‌هاى زندگى فردى و اجتماعى مسلمانان حضور فعال دارند و نقشی محورى ايفا مى‏‌كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مخاطبانی که براى انجام فرايض دينى هر روز به مسجد رفت و آمد مى‌‏كنند، ضمن اداى فريضه نماز با قرارگرفتن در اين اجتماع در خلال صحبت با يكديگر از اخبار جامعه باخبر مى‏‌شوند و در جريان مسایل روز نیز قرار مى‏‌گيرند.

 

همچنين، وجود منابر در مساجد كه از آن‌ها به عنوان يك «رسانه عمومى در اسلام» نام برده مى‌شود، نيز نقش مهمى در نشر افكار ايفا مى‏‌كنند و سخنرانان با استفاده از آن به نشر عقايد اسلامى و انتقال مسایل مهم جامعه به مردم مى‌پردازند.

 

با توجه به اینکه بحث حمایت از تولیدات داخلی و خرید کالای ایرانی به عنوان شعار امسال انتخب شده است این ظرفیت در طول سال برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن فراهم است تا به صورت مکرر و نه موردی و مقطعی ترویج و تبیین شود.

 

به همین جهت و در راستای نقش تاثیرگذار مساجد در تحقق این موضوع با حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی؛ امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان دوم نیروی هوایی گفت و گویی تهیه شده است که متن آن در ادامه می‌آید:

 

حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی با اشاره به جایگاه اثربخش مساجد در تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» گفت: مساجد، همواره در طول پیروزی انقلاب اسلامی و در برهه‌های مختلفی همانند دوران جنگ، نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند، بدون شک در فرهنگ‌سازی  و ترویج خرید کالای ایرانی هم می‌توانند نقش موثر خود را به خوبی ایفا کنند.

 

وی بیان کرد: معتقدم با فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی به ویژه در میان بانوان نمازگزار که در خرید کالای منازل نقش مهمی دارند، می‌توان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را گسترش داد، بنابراین در وهله اول ائمه جماعات مساجد باید این موضوع را در میان نمازگزاران و مامومین تبلیغ و بسط دهند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خیابان دوم نیروی هوایی، اظهار کرد: در صورتی که مساجد، پایگاه و مرکز تبلیغ اجناس و کالاهای ایرانی شوند، بازار کشور در عرصه تولید، مورد حمایت قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان داخلی، کالای تولیدی خود را به راحتی در اختیار خریداران قرار می‌دهند و  از طرفی خریداران این کالاها نیز در حین تبلیغ این کالا از سطح کیفیت کالای خریداری شده مطمئن می‌شوند.

 

رئیسی افزود: در گذشته، مساجد پایگاهی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌آمدند به گونه‌ای که آن‌ها مرکز توزیع کوپن و کالاهای مصرفی مردم بودند، اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلاتی که توسط برخی از تعاونی‌های عرضه کالاهای مصرفی در مساجد انجام شد، به این جایگاه و کارکرد مساجد ضربه وارد شد.

 

وی ادامه داد: از طرفی مساجد می‌توانند فروشگاه‌های عرضه کالاهای ایرانی را به مردم معرفی کنند، زیرا اگر مردم ببنند که کالای ایرانی با کیفیت مناسب عرضه می‌شود، بدون شک به سراغ کالای خارجی نخواهند رفت.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: علاوه بر این، ائمه‌جماعات می‌توانند طبق برنامه‌ای تدوین شده، به صورت هفتگی یک کارخانه‌دار را به مسجد خود دعوت کنند تا در مورد کیفیت کالاهای تولید شده خود برای نمازگزاران توضیح دهند، این اقدام خود می‌تواند بهترین تبلیغ برای توجه مردم به خرید کالای ایرانی باشد.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم اعتکاف اعتکاف نوروز ۹۷ ایام نوروز ۹۷ شیراز مساجد مسجد ظرفیت های گردشگری شیراز روز طبیعت اسلام کالای ایرانی مسجد طراز اسلامی مسجد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) به این مناسبت مراسم عزاداری در مسجد ارک برگزار می‌شود.

در این مراسم منصور ارضی به مرثیه خوانی و حجت الاسلام عباس صراف به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری جمعه ۱۴ اردیبهشت، بعد از نماز مغرب و عشاء در محل خیابان پانزده خرداد، مسجد ارک است.

کد خبر 6094908 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها