Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@13:12:58 GMT

ضرورت شناسنامه دار شدن کالا‌های ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۱۷۰

اشرافی‌گری از نمونه آسیب‌هایی است که چه از حیث فرهنگی و اجتماعی و چه از باب اقتصادی، آثار زیان باری را برای کشور و جامعه در پی دارد و هر آنچه این سبک و سیاق از زندگی تشدید و ترویج شود به همان میزان بر عمق شکاف طبقاتی و سرخوردگی‌های اجتماعی افزوده خواهد شد.

متاسفانه در طول سالیان اخیر به میزان قابل توجهی این روش نامیمون از زندگی تعمیق شده که یکی از نمود‌های آن در برندگرایی، ظهور و بروز پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در دهه‌های گذشته، قشر و تیپی خاص به چنین روش‌ها و شیوه‌هایی از زندگی مبادرت می‌ورزیدند، اما در سالیان اخیر، شاهدیم طیف‌هایی که در قالب طبقات متوسط جامعه و حتی بعضا طبقات ضعیف تعریف می‌شوند نیز به بِرَندگرایی عادت و مبادرت می‌ورزند، کم نیستند افرادی که به سختی کسب درآمد می‌کنند و به یکباره حقوق دریافتی خویش را صرف فلان بِرَندِ ساعت، کفش، کتونی و غیره می‌کنند.

پول‌های گزافی که متأسفانه هزینه اجناس و محصولات برند می‌شود، کالا‌هایی که در کیفیت مطلوب آن شک و تردیدی وجود ندارد، اما به واقع بخش قابل توجهی از هزینه کرد مربوطه، مصروف نام و آوازه این کالا‌ها می‌شود و در بسیاری از موارد می‌توان با صرف هزینه بسیار بسیار کمتر به خرید جنس مورد نیاز اقدام کرد.

بسیاری از اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی معتقدند، برندگرایی در نقطه مقابل حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی قرار دارد و انتظار می‌رود در سالی که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده شاهد تغییرات و تحولات جدی در این شیوه خاص از زندگی در کشور باشیم.

در آخرین روز‌ها از هفته‌های پایانی سال، شاهد اقدام تحسین برانگیز صدا و سیما در راه اندازی شبکه ایران کالا بودیم و بدون تردید در صورت استمرار این ایده و عملیاتی ساختن اهداف از پیش تعیین شده، تا حدود بسیاری، موضوع حمایت از کالا‌های ایرانی محقق خواهد شد و به موازات آن عارضه‌های فرهنگی همچون برندگرایی نیز تضعیف می‌شود، نارسایی که با فرهنگ سازی و آموزش و اطلاع رسانی صحیح می‌توان بر آن غلبه کرد و یقینا نقش رسانه‌های دلسوز کشور در این ارتباط بسیار نافذ و تعیین کننده خواهد بود.

چندی پیش، علی اکبر فرهنگی، از چهره‌های ماندگار حوزه ارتباطات و بنیانگذار رشته مدیریت رسانه در کشور در گفت‌وگو با شبکه ایران کالا، ضمن ابراز خشنودی از راه اندازی شبکه مذکور، بیان کرد: در صورت تقویت و افزایش تعامل فضای رسانه‌ای کشور با شبکه ایران کالا، تولید داخلی و ملی و حمایت از کالا‌های ایرانی به نحو شایسته‌ای امکان پذیر خواهد شد.

اسماعیل ابونوری، مدیرگروه اقتصاد دانشگاه سمنان نیز در باب حمایت از کالای ایرانی، گفت: بدون تردید، منطق و عقلانیت حکم می‌کند با فرض برابری کیفیت و قیمت مناسب و مطلوب میان یک کالای ایرانی و یک محصول خارجی، به خرید کالای ایرانی مبادرت ورزیده شود، زیرا تحقق این امر باعث افزایش سطح اشتغال و تقویت فرهنگ بومی و ملی خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تلاش هر چه بیشتر در راستای برندگراییِ داخلی در محصولات ایرانی، تصریح کرد: یکی از راهکار‌های حصول این امر، به تبلیغ صحیح کالا‌ها و محصولات ایرانی و اخذ نظریات مصرف کنندگان داخلی و تجزیه و تحلیل آماری این نظریات و انعکاس نتایج آن به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان معطوف می‌شود.

برند سازی محصولات داخلی، اقتصاد کشور را متحول می‌کند

به همان اندازه که برندگرایی و گرایش به خرید مارک‌های خارجی مخرب و زیان بار است، برندسازی محصولات ایرانی با مزایا و دستاورد‌های بسیاری همراه خواهد بود و علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف برای تولیدکنندگان داخلی، صرفه جویی ارزی و تقویت بنیه تولید ملی، به توسعه صادرات کالا‌ها و اقلام ایرانی نیز می‌انجامد.

در همین زمینه، غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، تصریح کرد: تقویت تولید ملی، در کشور نیازمند استفاده مردم از کالای داخلی و کاهش مصرف کالای خارجی است.

نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌افزاید: تبلیغ صحیح و اصولی کالا‌های ایرانی می‌تواند نقش بسزایی را در تحول تولید داخلی ایفاء کند و کم نیستند کشور‌هایی که با اتکای به این امر (تبلیغات) در راستای رونق تولید ملی خود تلاش می‌کنند و نتایج آن را نیز مشاهده می‌کنند.

این عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید: بِرَند سازی یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار در حمایت از کالای ایرانی است و می‌تواند به صادرات این نوع محصولات در خارج خاک ایران نیز کمک شایانی کند.

به واقع، کم نیستند کارشناسان و صاحب نظرانی که به لزوم برندسازی محصولات ایرانی تاکید می‌ورزند، اما حصول این امر، مستلزم تأمین پیش نیاز‌های خاص به خود می‌باشد که در فقدان یا خلاء آن، امکان تحقق چنین امر خطیری میسر نمی‌شود.

ضرورت شناسنامه دار شدن کالا‌های ایرانی

یکی از الزامات برند سازی محصولات ایرانی، به ایجاد شناسنامه معتبر برای آن معطوف می‌شود، البته تحقق چنین موضوعی در عرصه‌ها و حوزه‌های گوناگون متفاوت است و قطعا با حصول این امر شاهد گشایش‌های بسیاری در برند سازی محصولات و کالا‌های داخلی و ایرانی خواهیم بود.

حوزه پوشاک از نمونه بخش‌هایی است که به شدت نیازمند شناسنامه دار شدن تولیدات است، عرصه‌ای که با وجود برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسب متاسفانه به دلیل برخی کم توجهی‌ها و غفلت‌ها دچار فرصت سوزی‌های بسیاری شده که فروش کالا‌ها و پوشاک تولید داخل با مارک و برند خارجی کرد و مصداقی از این فرصت سوزی به شمار می‌رود.

در کنار ارتقای کیفی محصولات ایرانی به عنوان مهمترین رکن برند سازی، شناسنامه دار شدن آن‌ها نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، چندی پیش، علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در گفت و گو با رسانه ها، با اشاره به وجود محصولات باکیفیت ایرانی همچون برنج، فرش، زعفران و غیره که برای خود نام و آوازه بسیاری دارند، مطرح کرد: در این اقلام، مشتریان و جامعه هدف محصولات مذکور، علاقه و رغبت چندانی به استفاده از نمونه‌های خارجی مشابه نشان نمی‌دهند که این امر نشان از کیفیت بسیار بالای محصولات اشاره شده و تأثیر نافذ آن در جذب متقاضیان دارد.

وی در ادامه می‌افزاید: عدم استفاده مردم از کالا‌های ایرانی، همیشه به معنی بی کیفیت بودن آن نیست بلکه در بسیاری موارد مردم به دلیل چشم و هم چشمی به دنبال استفاده از محصولات غیر می‌روند.

حائری می‌گوید: به اعتقاد بنده برای حصولِ اَمرِ بِرَند سازی محصولات ایرانی، باید کالا‌های داخلی از هویت و شناسنامه لازم برخوردار شوند تا مشتریان به اطمینان لازم در خصوص وضعیت کیفی آن‌ها دست یابند.

وی گام برداشتن در راستای صنعتی شدن و برخورداری از فناوری‌های نوین را راهکاری دیگر در برند سازی محصولات داخلی عنوان می‌کند و با ذکر مثال از عرصه تولید پوشاک در کشور می‌گوید: حوزه مذکور به معنای واقعی کلمه صنعتی نشده و به تعبیری زیر پله‌ای است و با شرایط موجود نمی‌توان قولی در ارتباط با برند سازی در صنعت نساجی داد.

دبیر انجمن نساجی می‌گوید: این در شرایطی است که کشور‌هایی همچون ترکیه، چین و بنگلادش،۷۰ درصد گردش مالی صنعت نساجی خود را از پوشاک به دست می‌آورند در حالی که کشور ما در این زمینه بسیار عقب می‌باشد و تقریبا روی خط صفر ایستاده ایم.

مجموعه اظهارات فوق نشان می‌دهد برای برند سازی محصولات داخلی باید در راستای نوسازی تجهیزات، دستیابی به علم روز گام‌های جدی و اساسی برداشته شود و به موازات حمایت از تولید کنندگان داخلی در راستای فرهنگ سازی و آموزش و همگرایی رسانه ای، تلاش فزاینده‌تری را لحاظ نمود که خوشبختانه راه اندازی شبکه ایران کالا در این خصوص بسیار نوید بخش به نظر می‌رسد و امید آن می‌رود اقدامات اینچنینی همچنان با عزمی جدی و همتی عالی استمرار پیدا کند.

تغییر نگاه تولیدی از سطح محلی، منطقه‌ای و حتی ملی به جهانی و بین المللی، از ضروریات دیگری است که باید در برند سازی محصولات داخلی نسبت به آن توجه شود در غیر اینصورت همچنان در زیر سایه سنگین برند‌های خارجی و محصولات تولیدی آنسوی آب‌ها در قالب مصرف کننده‌ای صِرف، قدم برخواهیم داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرهنگی و اجتماعی جامعه درآمد حقوق تولید ملی صدا و سیما ایران فرهنگ سازی رسانه اقتصاد اشتغال اقتصاد کشور هیات رئیسه مجلس شورای مجلس شورای اسلامی عضو هیات رئیسه مجلس خاک نساجی زعفران صنعت چین حمایت از تولید اقتصاد کالاهای ایرانی شناسنامه دار شدن کالا های ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi

اگر به‌دنبال این هستید که گوشی هوشمند خود را از برند چینی شیائومی بخرید، باید بدانید که تنوع محصولات این برند به‌شدت بالا است. در واقع این موضوع باعث شده تا افراد زیادی در خرید این گوشی‌ها سردرگم شوند.

پیشنهادی که برای شما داریم، خرید محصولات سری Redmi است. سری ردمی در برند شیائومی از محصولات باکیفیت و خاصی است که توانایی ارائه ویژگی‌های خوبی را به شما دارند. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب محبوب‌ترین گوشی‌های ردمی را به شما معرفی کنیم.

Redmi؛ محبوب‌ترین سری گوشی‌های شیائومی

شرکت شیائومی برای گوشی‌های هوشمند خود، سری محصولات گوناگونی را راهی بازار کرده است. یکی از بهترین سری‌های این برند، Redmi است. ردمی یک سری گوشی شیائومی محسوب می‌شود که در دسته‌بندی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرند.

قیمت این گوشی‌ها نسبت به مدل‌های پرچم‌دار ارزان‌تر بوده و از مشخصات فنی مناسبی نیز برخوردار هستند. سری ردمی، خود دارای زیرمجموعه‌های مختلفی است که Note از محبوب‌ترین آن‌ها به‌حساب می‌آید. امروز بسیاری از مشتریان این برند سراغ محصولات سری ردمی نوت می‌روند.

محبوب‌ترین گوشی‌های سری Redmi

درصورتی‌که می‌خواهید گوشی شیائومی بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ محبوب‌ترین محصولات سری ردمی بروید. سری ردمی محصولات گوناگونی را در بازار دارد که از بهترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد. تمامی این محصولات در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا برای خرید موجود هستند.

Redmi Note 13 Pro 5G

یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین محصولات شرکت شیائومی که در دسته‌بندی ردمی قرار می‌گیرد، Redmi Note 13 Pro 5G است. همان‌طور که مشخص است این محصول از پردازنده 5G استفاده کرده و حدود 16 تا 17‌میلیون‌ تومان قیمت دارد.

این پردازنده از سری اسنپ‌دراگون 7s بوده و در کنار 12 گیگابایت رم به شما ارائه شده است. نمایشگر AMOLED این دستگاه 6.67 اینچ اندازه داشته و رزولوشن آن نیز 1220×2712 است. دوربین اصلی آن 200 مگاپیکسل کیفیت داشته و از یک باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند.

Redmi Note 13 Pro Plus

محصول دیگری که از سری ردمی نوت باید به شما معرفی کنیم، گوشی ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی است. قیمت این گوشی جدید و قدرتمند حدود 20 تا 21میلیون‌ تومان بوده و از 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

موضوع دیگری که دررابطه‌با این مدل وجود دارد این است که از فناوری 5G پشتیبانی کرده و این موضوع را مدیون پردازنده مدیاتک Dimensity 7200 Ultra است. صفحه‌نمایش این مدل بسیار باکیفیت بوده و دارای 446 پیکسل بر اینچ تراکم پیکسلی است.

همانند مدل قبلی از یک حسگر 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی این محصول استفاده کرده‌اند. همچنین باتری به‌کاررفته در آن نیز 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. البته این گوشی به‌همراه یک شارژر 120 واتی ارائه می‌شود که در 19 دقیقه باتری را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

 Redmi Note 12 Pro 4G

اگر نمی‌خواهید برای خرید محصولات شیائومی هزینه زیادی کنید، خرید شیائومی نوت 12 پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی یکی از محبوب‌ترین محصولات ردمی است که فروش بیشتری را در بازار تجربه می‌کند.

این گوشی عالی که حدود 10 تا 11میلیون ‌تومان قیمت دارد، از 8 گیگابایت رم، پردازنده اسنپ‌دراگون 732G، 256 گیگابایت حافظه داخلی و صفحه‌نمایش AMOLED FHD بهره می‌برد. ظرفیت باتری این مدل5000 میلی‌آمپر ساعت بوده و با کمک آداپتور 67 واتی در 44 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

Redmi Note 12 5G

مدل قبلی که از گوشی ردمی نوت 12 پرو بررسی کردیم، نسخه 4G این گوشی بود؛ اما در این مدل از فناوری 5G نیز پشتیبانی شده است. این فناوری به‌دلیل استفاده از پردازنده 6 نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 به‌وجود آمده است.

میزان رمی که در این مدل وجود دارد 12 گیگابایت بوده و حسگر اصلی دوربین آن نیز 50 مگاپیکسل کیفیت دارد. در این مدل نیز همانند مدل‌های دیگر از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی استفاده کرده اند. صفحه‌نمایش این مدل همانند مدل‌های بالا از نوع AMOLED با کیفیت FHD است.

Redmi Note 13 Pro 4G

اگر به مدل‌های جدید برند شیائومی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که خرید ردمی نوت 13 پرو را نیز در اولویت‌های خود قرار دهید. البته باید در نظر داشته باشید که این مدل از شبکه 4G پشتیبانی کرده و نسل 5 را پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت این گوشی در بازه 14میلیون ‌تومان بوده و از رم 12 گیگابایتی، پردازنده مدیاتک Heilo G99 و نمایشگر با تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ استفاده می‌کند. همچنین نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش آن از 120 هرتز نیز پشتیبانی کرده و دارای یک دوربین 200 مگاپیکسلی در کنار باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است.

Redmi Note 13 4G

بسیاری از مدل‌های جدید گوشی شیائومی وجود دارند که در دسته مدل‌های اقتصادی نیز قرار می‌گیرد. ردمی نوت 13 4G نیز از این گوشی‌ها بوده و قیمت آن بین 8 تا 9میلیون ‌تومان است. پردازنده استفاده‌شده در این مدل، اسنپ‌دراگون 675 با فناوری 6 نانومتر است.

میزان رمی که برای این مدل در نظر گرفته شده معادل 8 گیگابایت بوده و از یک حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت بهره می‌برد. دوربین اصلی این مدل 108 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسل کیفیت دارد. ظرفیت باتری آن نیز 5000 میلی‌آمپر ساعت به‌همراه قابلیت شارژ سریع 33 واتی است.

خرید مدل‌های گوشی Redmi با قیمت عالی

حال که به‌طور کامل مدل‌های مختلف از گوشی‌های سری ردمی در برند شیائومی را بررسی کردیم، بهتر است سراغ خرید بهترین آن‌ها بروید. ابتدا بودجه خود را بررسی کرده و پس‌از انتخاب از میان مدل‌های بالا، به دیجی‌کالا بروید. فروشگاه دیجی‌کالا علاوه‌بر ارائه گارانتی‌های معتبر، بهترین قیمت را برای خرید این گوشی‌ها به شما ارائه می‌کند.

جمع‌بندی

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان گوشی هوشمند در دنیا است. سالانه تعداد زیادی از محصولات این برند به‌فروش رفته و هرکدام از سری محصولات مختلف آن هستند. یکی از بهترین سری‌های این برند، سری Redmi است. ردمی محصولاتی از شیائومی به‌حساب می‌آید که قیمتی مناسب در کنار سخت‌افزارهای قوی را ارائه می‌کند.

از‌طرف‌دیگر طراحی ردمی نسبت به دیگر مدل‌ها زیباتر و سبک‌تر است. در این مطلب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های سری ردمی را باهم بررسی کردیم. شما قادر هستید برای خرید این مدل‌ها به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کرده و سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi