Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@13:00:08 GMT

کشف اشکالات پیام رسان های بومی مستحق جایزه است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۲۰۷

کشف اشکالات پیام رسان های بومی مستحق جایزه است

با اوج گرفتن زمزمه فیلتر تلگرام و جانشینی پیام رسان های داخلی، بار دیگر موضوع امنیت این شبکه های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفت و بسیاری، بی اعتمادی کاربران به این پیام‌رسان های بومی را در نتیجه نداشتن امنیت کافی آن عنوان کردند. در همین راستا میلاد نوری یکی از فعالان حوزه آی تی به بررسی اپلیکیشن سروش پرداخت و با انتشار یک اسکرین شات نشان داد که می توان به راحتی به اطلاعات مدیر کانال و اعضای گروه از جمله وزیر ارتباطات دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /این فعال حوزه آی تی نوشت: به درخواست دوستان اپلیکیشن سروش را بررسی کردم. سروش از شماره موبایل افراد به عنوان آی‌دی استفاده کرده و در پاسخ وب سرویس‌ها، شما می‌توانید شماره موبایل مدیر کانال و اعضای گروه‌ها را مشاهده کنید که از نظر امنیتی، فاجعه است به عنوان مثال موبایل ادمین کانال آقای جهرمی  (وزیر ارتباطات).  با انتشار این اسکرین شات، میزان نگرانی ها افزایش یافت تا آنجا که هم وزیر ارتباطات و هم مدیر پیام رسان سروش نسبت به آن واکنش نشان دادند.

وزیر ارتباطات در خصوص ایراد امنیتی گزارش شده در پیام رسان سروش نوشت: یکی از مراحل رشد هر سامانه ای، ارائه محصول و ارزیابی است. به جای دوستان سروش بودم همین امروز به کسی که این اشکال را گزارش کرده جایزه می دادم و مسابقه ای می گذاشتم تا سایر اشکالات را نیز گزارش کنند. البته این ایراد را جوانی شهرستانی هفته پیش برای بنده فرستادند و به مدیران سروش اطلاع دادم. پاسخ دادند این مشکل در نسخه های اول تلگرام بوده و اساسا نیاز به تغییر یکسری ساختارهاست که در حال انجام است و تا هفته آتی برطرف می شود. از عذرخواهی هم البته کسی کوچک نمی شود و به ذهنم خوب هم خواهد بود. شاید بهتر باشد که شرایط حفظ اطلاعات مشترکین توسط پیام رسان ها و سشرویس های داخلی شفاف اعلام شود.

در واکنش به انتشار خبر نقص امنیتی موجود در پیام رسان سروش، مدیر این اپلیکیشن نیز از حل مشکل خبر داد و توئیت کرد: مشکل ادمین  ها حل شد. در ادامه این توئیت آمده است: اعتماد در خانواده سروش قیمت خودش را دارد و بهای آن فقط و فقط صداقت است. نمایش شماره ادمین کانال به معنای هک شدن نیست اما در فرهنگ کاربران عزیز ایرانی، یک ایراد مهم است که بابت آن از همه پوزش می طلبیم و از @miladnu هم سپاسگزاریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم

به گزارش "ورزش سه"، جانلوئیجی بوفون، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیا، در جریان یک مصاحبه که اگر قرار باشد یک بازی از دوران فوتبالش تکرار شود، آن فینال یورو 2012 برابر اسپانیاست که با شکست 4-0 ایتالیا همراه بود. 

بوفون می گوید اگر قدرت انتخاب داشت، این بازی را برای تکرار ترجیح می داد و اینکه آنها مستحق شکست سنگین نبودند زیرا به شدت خسته بودند. ایتالیا تنها تیمی بود که توانست تیم ویسنته دل بوسکه را در مرحله گروهی شکست دهند.

او در این رابطه گفت: «من بازی اسپانیا و ایتالیا را برای تکرار انتخاب خواهم کرد، فینال جام ملت های اروپا 2012 که دوست دارم دوباره در آن بازی کنم. ما مستحق آن نتیجه نبودیم. من هرگز دنبال بهانه نمی گردم، اما یک مسابقه بزرگ را در شرایط غیرممکن روحی روانی انجام دادیم. ما بدنی و ذهنی خسته شده بودیم.»

بوفون ادامه داد: «اگر یک روز بیشتر به ما استراحت می‌دادند، می‌توانستیم بازی متفاوتی انجام دهیم، اما آن روز نمی‌توانستیم مقابل اسپانیای قدرتمند کاری انجام دهیم. ما تنها تیمی بودیم که در مرحله گروهی آنها را متوقف کردیم و دوباره نیز قدرتش را داشتیم.»

دیگر خبرها

  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • پیام خداحافظی مارکو رویس برای هواداران (فیلم)
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • با یک روز استراحت بیشتر فینال را به اسپانیا نمی‌باختیم
  • آنالیز فنی: پرس شدید علیه فشردگی مورایس!
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا