Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@03:46:38 GMT

۳ عامل مقابله با تولید ملی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۷۳۶۳

۳ عامل مقابله با تولید ملی در کشور

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه شعال امسال به درستی انتخاب شده است در بیان علت رقابتی نبودن برخی کالاهای داخلی گفت: قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده، تامین اجتماعی و سود بالای بانکی در جهت مقابله با تولید است.

ایران آنلاین / محمدرضا نجفی منش افزود: سودهای تسهیلات بانکی در بیشتر کشورها حدود سه درصد است در حالی که در کشور ما بیش از 18 درصد است و این موضوع قدرت رقابت کالاهای تولید داخلی را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه مجلس به نواقص قانونی توجه و اتاق بازرگانی هم نظرات خود را اعلام کرده است و امیدواریم با توجه به شعار امسال، این قوانین دست و پاگیر اصلاح شود.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی افزود: تولید اگر در مقیاس بالا بصورت گسترده انجام شود قیمت تمام شده کالا کاهش می یابد و ما باید به این سمت برویم و همچنین باید از فناوری های پیشرفته استفاده کنیم.

نجفی منش گفت: بنا به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت امسال 32 هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنایع اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: حاشیه سود در صنایع کوچک و متوسط بین 5 تا 15 درصد است.

نجفی منش با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه اعتقادی به هم ندارند، گفت: رسانه ها باید توانمندی های کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر را نشان دهند.

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد زمانی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز گفت: با توجه به سند چشم‌انداز و راهبرد عملکرد شرکت‌های پالایش گاز، سال ۱۴۰۲ مقرر شد که پیش‌شرط آغاز دوره تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها بررسی و اجرای کامل استانداردهای ایمنی و اچ‌اس‌ئی باشد تا تعمیرات با کیفیت بیشتر و با بالاترین سطح ایمنی انجام شود.

وی تأکید کرد: بر مبنای چشم‌انداز تعریف‌شده برای جایگاه شرکت‌های پالایش گاز در سال ۱۴۰۴، راهبرد ما به سمتی است که پالایش گاز ایران صنعتی سرآمد و در تراز جهانی باشد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در ادامه، افزود: به همین دلیل چهار مأموریت فرآورش و ذخیره‌سازی ایمن و بهره‌ور، به‌عنوان مأموریت‌های اصلی شرکت‌های پالایشی در نظر گرفته شده است.

زمانی با ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ در بخش پالایشگاهی گفت: پارسال در ابتدای فصل تولید در گردهمایی شرکت‌های پالایش گاز، ترتیباتی اندیشیده شد تا تولیدِ بدون وقفه داشته باشیم و به لطف خدا و همت همکاران توانستیم اثربخشی این قسمت را از ۹۴ درصد به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی با ارائه آماری از حجم تولید گاز در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: پارسال در مجموع حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های گازی به شبکه انتقال و توزیع تحویل داده شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: براساس اقدام‌های انجام شده برای استمرار تولید از طریق کاهش مدت زمان توقف تولید برنامه‌ریزی شده، بهینه‌سازی برنامه‌های تعمیراتی، خلاقیت در جابه‌جایی خوراک پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در زمان تعمیرات اساسی، میزان عدم‌النفع ناشی از تعمیرات اساسی نسبت به سال ‌پیش از آن، ۲۸ درصد کاهش یافت و عدم‌النفع ناشی از توقفات غیر برنامه‌ریزی نیز ۴۵ درصد کاهش یافت؛ همچنین ظرفیت دریافت خوراک پالایشگاه‌ها نیز تا ۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافت.

دیگر خبرها

  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد