Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@05:26:19 GMT

مبتلایان سنگ کلیه از مصرف مُسکن پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۱۸۱۱۹

مبتلایان سنگ کلیه از مصرف مُسکن پرهیز کنند

خبرگزاری میزان- یک متخصص طب سنتی عنوان کرد: مبتلایان به التهابات کلیوی و سنگ کلیه از مصرف زیاد کافئین و همچنین از مصرف مُسکن خودداری کنند زیرا قرصهای مسکن سنگها را سفت کرده و دفع آن را با مشکل مواجه می‌کند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، دکتر سمانه سادات اکبری در خصوص بیماری‌های کلیوی گفت: علت‌هایی که سبب ایجاد سنگ کلیه می‌شود در خانم‌ها و آقایان متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که غلظت خون دارد در صورت عدم درمان با مشکلات کلیوی مواجه می‌شوند.

وی افزود: غلطت خون باعث می‌شود خون در بدن بلوکه شود و این مسئله سبب می‌شود پروسه‌ی ادرار به خوبی انجام نشده و در نتیجه سم موجود در آن به بدن بازگردد.

اکبری ادامه داد: افرادی که مشکلات کبدی مانند کبدچرب دارند نیز دچار بیماری‌های کلیوی خواهند شد، زیرا کبد و کلیه با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. همچنین بیماران دیابتی نیز در معرض خطر ابتلا مشکلات کلیوی خواهند شد.

این متخصص طب سنتی درخصوص چگونگی درمان مشکلات کلیوی اظهار کرد: استفاده از غذا‌های ادرار آور، پرهیز از غذا‌های چرب، قطع کردن مصرف ادویه‌جات و همچنین مصرف زیاد غذا‌هایی نظیر آش و سوپ به بهبود وضعیت کلیه کمک می‌کند.

همچنین تصریح کرد: عرق خارشتر یکی از گیاهانی است که در درمان بیماری‌های کلیوی از جمله سنگ کلیه بسیار موثر است که می‌بایست روزانه ۲ بار مصرف کنند.

اکبری افزود: افرادی که به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند کسانی هستند که مطمئنا مصرف آب پایینی دارند همچنین مصرف کافیین بالایی دارند یعنی قهوه یا چای پررنگ زیاد مصرف می‌کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به انواع سنگ‌های کلیه گفت: ما چند نمونه سنگ کلیه دارم، سنگ‌های کلسیمی و سنگ‌های اگزالات از جمله‌ی آن‌ها هستند که هر کدام روند درمانی متفاوتی دارند.

وی ادامه داد: برای درمان سنگ‌های کلسیمی فرد می‌بایست مصرف شیر، ماست و سایر لبنیات را کاهش دهد. برای درمان سنگ‌های شاخه‌ای یا اگزالات نیز فرد می‌بایست مایعات را به صورتی زمان‌های تایین شده مصرف کمنند.

اکبری توصیه کرد: بیمارانی که مبتلا به سنگ‌های شاخه‌ای یا اوگزالات هستند مصرف آب را به روزانه ۱۲ لیوان افزایش دهند.

همچنین تصریح کرد: همه بیماران مبتلا به سنگ کلیه که افزایش وزن دارند؛ حتما باید وزن خود را کاهش دهند و همچنین بیمارانی که مشکل اضافه وزن ندارند حتما پیاده‌روی را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

این متخصص طب سنتی در آخر یادآور شد: به مبتلایان سنگ کلیه توصیه می‌کنم حتی‌الامکان از مصرف دارو‌های مسکن خودداری کنند، زیرا این دارو‌ها باعث سفت شدن سنگ کلیه می‌شود و دفع آن را با مشکل مواجه می‌کند.   منبع:مهر   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D