Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علاوه بر ناکافی بودن زیرساخت‌ها، تدبیر لازم نیز برای بهره‌برداری از امکانات موجود نمی‌شود، گفت: گرانی سفر در ایران موجب از دست دادن فرصت‌ها شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمداسماعیل سعیدی با اشاره ثبت بیش از ۵۸ میلیون نفر شب اقامت در ایام نوروز، گفت: اگرچه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از مردم در ایام نوروز سفر را تجربه کرده‌اند، اما به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری امکان تجربه سفر‌های داخلی بیش از این میزان و رونق اقتصادی وجود دارد ضمن آنکه باید برای افزایش کیفیت سفر‌ها بدون گرانی نیز فکری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات گردشگری به اقشار مختلف جامعه، افزود: ارائه کارت‌های سفر از سوی به خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای سفر را امکان پذیر می‌کند درواقع در پی این مهم افراد می‌دانند سه ماه آینده به کدام شهر سفر خواهند کرد و در چه هتلی مستقر می‌شوند، اما نبود تدبیر در ساماندهی سفر‌ها موجب ترافیک‌های جاده‌ای، هجوم مردم به شهر‌های مختلف و سردرگمی آن‌ها در ایام تعطیلات شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ناکافی بودن زیرساخت‌ها، تدبیر لازم نیز برای بهره‌برداری از امکانات موجود شده است، افزود: در کشور‌های صاحب گردشگری مردم خود این امکانات را برای مسافران ایجاد کرده و از این طریق امرار معاش می‌کند و دولت در جایگاه ارائه دهنده تسهیلات و حامی ظاهر می‌شود، اما در ایران سیستم کاملا دولتی است به همین دلیل رونق اشتغال و اقتصاد از این طریق در پیچ و خم دولتی بودن ضایع می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با انتقاد از گرانی سفر در ایران این مسئله را موجب از دست دادن فرصت‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اهل سفر بودن ایرانیان باید ذکاوت به خرج داده و با ارزان کردن شرایط سفر از این موقعیت نهایت استفاده را کرد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود

استاندار همدان با بیان اینکه بازار تجاری، صادراتی و اقتصادی غرب کشور تقویت شود گفت:کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان است و شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین گرامیداشت روز مریانج با حضور دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه و شهردار مریانج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این آیین از کتاب فرهنگ واژه‌ها، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات مرگانه‌ای(مریانجی) اثر عزیز کمالیان رونمایی شد.

همچنین از پاکبان پاکدست به دلیل امانت‌داری از اموال مفقوده مردم و عودت دو میلیارد ریال وجه نقد به صاحب آن، توسط استاندار همدان تقدیر شد.

علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم گرامیداشت روز مریانج در سالن ورزشی شهیدحاجی‌بابایی با اشاره به سابقه فرهنگی و مذهبی مردم مریانج اظهار داشت: زهد، تدین و تقوای مردم شهید پرور مریانج حتی پیش از انقلاب‌اسلامی پرآوازه بوده و این دیار همواره میزبان علمای شاخص بوده است‌.

قاسمی فرزاد بیان کرد: در سال‌های ابتدای انقلاب‌ اسلامی نیز مردم بصیر، فهیم و انقلابی مریانج در مقابل تحرکات منافقین کوردل ایستادگی کرده و در دوران دفاع‌ مقدس نیز 160 شهید والامقام هدیه کردند.

وی عنوان کرد: شهر مریانج مسیر تردد بیش از 80 درصد زائران اباعبدالله‌(ع) به ویژه در ایام اربعین است و وجود مصلی برای این شهر تنها مختص مریانج نیست و از این ظرفیت برای میزبانی از زائران حسینی نیز استفاده می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این منطقه، شهرداری مریانج بازارچه عرضه‌ صنایع‌دستی و سنگ‌های قیمتی و زینتی را ایجاد کند.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: صنعت کشاورزی، مزارع سرسبز و کشت سیر در همدان یک مزیت نسبی برای استان است و ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش که در جهان بی‌نظیر است، مورد توجه و پیگیری قرار دارد.

بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور تقویت شود

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه صادرات محصولات صنایع‌دستی و کشاورزی مریانج با هماهنگی و انسجام بخش‌ اقتصادی استان پیگیری شود، افزود: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مبل و منبت با هم‌افزایی در شهر ملایر، مریانج و تویسرکان شکل گیرد و بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور تقویت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری باید با استفاده از سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی باشد افزود: شناسنامه‌ مسکن استان تهیه شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شهرها با حضور فرمانداران و شهرداران با قوت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته