Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری در بازدید از خیمه‌ های معرفت امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد استان افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه ملجا و پناهگاه مردم و محل کسب معرفت هستند.
وی اظهار کرد: مردم در طول سال به مناسبت ‌های مختلف به این اماکن متبرکه مراجعه و برای برآورده شدن حاجات خود این بزرگواران را واسطه قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شناساندن و معرفی بقاع متبرکه به مردم را ضروری دانست و بیان کرد: اداره کل اوقاف خراسان ‌جنوبی در سال ‌های اخیر اقدامات عمرانی و فرهنگی قابل قبولی را در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه انجام داده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی همچون آرامش بهاری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.
مختاری ایام نوروز را بهترین فرصت برای شناسایی ظرفیت بقاع متبرکه به مسافران و زائران دانست و یادآور شد: تبدیل بقاع متبرکه به کانونهای فرهنگی، نشر معارف اسلامی، ترویج باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی از جمله اهداف فرهنگی این طرح است.
وی زمان اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری را از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ‌ماه امسال است، افزود: در این طرح خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان به مسافران و زائران ارائه شده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌ جنوبی از برپایی خیمه‌ های معرفت با غرفه ‌های مختلف خبر داد و گفت: غرفه های خیمه معرفت شامل کودک و نوجوان، قرائت قرآن، عفاف و حجاب، آشنایی با شهدای مدافع حرم، نقاشی خلاقانه، پاسخگویی به احکام شرعی، مشاوره روانشناختی، خانوادگی و سخنرانی چند رسانه‌ای بود.
مختاری با اشاره به اینکه روحانیون مستقر در خیمه‌های معرفت برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی به موضوعاتی مانند ازدواج، همسرداری و تربیت فرزندان ‌پرداختند، افزود: فعالیت‌ های فرهنگی و تبلیغی در خیمه ‌های معرفت با حضور مبلغان اعزامی از قم و بومی اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه برای جذب جوانان به بقاع متبرکه سعی کردیم با برگزاری مسابقات جذاب و اهدای جوایز عرصه را برای حضور هرچه بیشتر جوانان و کودکان فراهم کنیم، اظهار کرد: عرضه محصولات عفاف و حجاب، برنامه‌های شاد فرهنگی از دیگر برنامه‌ های خیمه‌ های معرفت طرح آرامش بهاری بود.
6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اداره کل اوقاف و امور خیریه اوقاف و امور خیریه حجاب خراسان جنوبی کودکان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ محمدرضا قهرمانیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۷۸ گردشگر از پایگاه میراث‌فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین بازدید کردند.
وی گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شی فرهنگی و تاریخی در موزه‌های استان نگهداری می‌شود.
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی همچنین گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا بیستم فروردین ۶ هزارو ۴۸۳گردشگر و مسافر از موزه‌های استان دیدن کردند که ۱۹ نفر گردشگر خارجی بودند که از آیینه خانه و عمارت مفخم بجنورد بازدید داشتند.
موزه‌های دایر خراان شمالی شامل موزه اسناد و نسخ خطی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه گرمابه و تاریخ شهر فاروج، موزه گرمابه و تاریخ شهر جاجرم، موزه قلعه جلال‌الدین، موزه تاریخ شهر شیروان و موزه فرش شیروان است.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود