Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اظهارات تند و تحریک‌آمیزی در مخالفت با مهاجرت اتباع خارجی به این کشور بیان کرده و خواستار استقرار نیروهای ارتش در مرز مکزیک شده است. ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه در ادامه لفاظی‌های خود علیه مهاجرت تأکید کرد: من خواستار استقرار نیروهای نظامی آمریکا در مرز مکزیک هستم تا مانع از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا شوم، آن هم تا زمانی که دیوار مرزی احداث شده و تدابیر مناسب امنیتی اتخاذ گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات ترامپ پس از آن است که وی هندوراس و سایر کشورهای منطقه را تهدید کرده است که در صورت متوقف نکردن مهاجران غیرقانونی آمریکای مرکزی به‌سوی مرزهای ایالات متحده، کمک به این کشورها را قطع خواهد کرد.

ترامپ استقرار نیروهای ارتش در مرز مکزیک را یک "گام بزرگ" ارزیابی کرده است. وی روز سه‌شنبه با جیمز ماتیس وزیر دفاع و سایر مقام‌های آمریکایی دیدار کرده تا درباره این ایده گفتگو کنند.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: تا زمانی که بتوانیم یک دیوار مرزی و تدابیر امنیتی مناسبی داشته باشیم، قصد داریم مرزهای‌مان را با استفاده از نیروهای ارتش محافظت کنیم.

یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ مقابله با مهاجرت غیرقانونی بوده و در 14 ماه گذشته که از دوره ریاست جمهوری وی گذشته، اظهارات تند و تحریک‌آمیزی را علیه مهاجران غیرقانونی ایراد کرده است.

تلاش‌های ترامپ تاکنون برای دستیابی به توافق بر سر مسئله مهاجرت یا تأمین مالی ساخت دیوار مرزی با مکزیک موفقیت‌آمیز نبوده است. البته ترامپ جزئیات مربوط به استقرار نیروهای ارتش آمریکا در مرزهای مکزیک را اعلام نکرده است.

بر اساس قوانین آمریکا ارتش اجازه مشارکت در فعالیت‌های غیرنظامی در خاک آمریکا را ندارد، مگر اینکه کنگره چنین اجازه‌ای را بدهد. ولی ارتش می‌تواند نقش حمایت کننده از سایر نیروهای مجری قانون را داشته باشد.

در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، نیروهای گارد ملی طی سال‌های 2006 تا 2008 مورد استفاده قرار گرفتند تا در تجزیه و تحلیل اطلاعات مرزی کمک کنند ولی هیچ گونه دخالت مستقیمی نداشتند.

در سال 2010 نیز باراک اوباما برخی از نیروهای گارد ملی را به مرز مکزیک و آمریکا اعزام کرد تا از مأموران گشت مرزی آمریکا در عملیات‌های اطلاعاتی و شناسایی حمایت کنند.

این در شرایطی است که یک مقام ارشد جمهوری‌خواه تأکید کرده است که مجلس نمایندگان آمریکا هیچ اطلاعی از طرح و برنامه کاخ سفید ندارد.

گرونیمو گوتیرز سفیر مکزیک در واشنگتن نیز در مصاحبه با سی‌ان‌ان تأکید کرد: با وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره اظهارات ترامپ صحبت کردم و خواستار توضیح شفاف دولت آمریکا درباره این اظهارات شدم. دولت مکزیک قطعاً از این گونه اظهارات استقبال نمی‌کند.

انتهای پیام/*

R1036247/P36446/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید