Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دختر جوان که به دنبال آشنایی در فضای مجازی با مردی غریبه نه تنها درگیر ماجرای کلاهبرداری شده، بلکه در آرزوی ازدواج و تحصیل در خارج از کشور به بیراهه تباهی قدم گذاشته بود، به کلانتری مشهد مراجعه کرد.
وی در حالی که بیان می‌کرد آبرو و سرمایه‌ام را از دست داده‌ام به مشاور و کارشناس اجتماعی کلانتری مشهد گفت: فروردین سال گذشته بود که با «فرمان» در یکی از گروه‌های اجتماعی شبکه مجازی آشنا شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تظاهر به وکالت می‌کرد و مدعی بود پدر و مادرش در کانادا اقامت دارند. رابطه ما در فضای مجازی خیلی زود صمیمانه شد به طوری که من حتی در کلاس‌های درس دانشگاه نیز مدام از طریق تلفن هوشمند با او در تماس بودم.
آشنایی ما طی چند روز بعد به ملاقات‌های حضوری کشید و من تلاش می کردم بعد از دانشگاه نزد او بروم. حدود یک هفته بعد از این ارتباطات پنهانی «فرمان» پیشنهاد ازدواج داد.
وی مدعی بود پدر و مادرش ساکن کانادا هستند و قرار است برای شرکت در عروسی خواهرش به مشهد بیایند و در همان زمان نیز از من خواستگاری کنند. ولی من آمادگی ازدواج نداشتم چرا که می‌ترسیدم نتوانم بعد از ازدواج ادامه تحصیل بدهم.
«فرمان» در یکی از ملاقات‌ها نیز مدعی شد که قبلا ازدواج کرده اما در دوران نامزدی همسرش را طلاق داده است. هنوز بیشتر از دو ماه از آشنایی ما نمی‌گذشت که روزی نزد من آمد و گفت: پدرم که چشم پزشک است سوله بزرگی در مشهد خریده و می‌خواهیم با یکدیگر دارو به کشور وارد کنیم. او سپس از من خواست با پرداخت مبالغی سهامی در شرکت آنها داشته باشم. آن قدر خام حرفهایش شده بودم که حدود پنج میلیون تومان به شماره حساب یک زن واریز کردم. «فرمان» ادعا می‌کرد آن زن منشی دفتر وکالتش است و به خاطر مسائل تحریم با حساب او کار می‌کند. با این وجود بسیاری از مدارک و کارت دانشجویی من نزد فرمان بود تا شهریه باقی مانده دانشگاه مرا پرداخت کند.
در همین روزها بود که مدعی شد درخواست تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه کانادا را برایم ارائه داده و در حال طی کردن مراحل اداری است و من هم بسیاری از مدارکم را از طریق تلگرام برایش ارسال کردم. او می‌گفت: بعد از دریافت وام هنگفت پرورش دام از جهاد کشاورزی راهی ترکیه می‌شویم تا در مصاحبه مهاجرت شرکت کنیم و بعد از آن من با گرفتن ویزای تفریحی می‌توانم نزد او به کانادا بروم. در این میان فرمان برای جلب اعتمادم سفته‌ای به مبلغ هشت میلیون تومان به من داد و رسید گرفت اما خیلی زود متوجه شدم که مبلغ سفته هشت میلیون ریال است! وقتی با او تماس گرفتم و موضوع را گفتم مدعی شد که خط تلفنش دچار مشکل شده است و از آن به بعد دیگر تلفنش خاموش شد و من تازه فهمیدم که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌ام.
منبع: خراسان برچسب ها: کلاه برداری ، ترکیه ، فضای مجازی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند

دکتر فرشید وفا گفت: از این تعداد ۷۱ تیم نظارتی با ۲۳۰ بازرس در شهر مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون مشکل خاصی به لحاظ مسائل و موضوعات بهداشتی مشاهده نشده و از مردم تقاضا داریم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد با اشاره به مأموریت بازرسان حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر بیان کرد: در شب های قدر برنامه‌های نظارتی ویژه‌ای در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای تابعه این دانشگاه به ویژه در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی سفره افطار ۱۲ هزار نفری در خیابان امام رضا(ع) همزمان با میلاد حضرت امام حسن (ع) افزود: ناظران و بازرسان حوزه سلامت محیط در محدوده میدان بیت‌المقدس تا پایانه مسافربری، نظارت های ویژه‌ در بحث تهیه، طبخ و توزیع افطاری‌ به مهمانان را انجام دادند.

وفا گفت: در شب‌های قدر نیز تیم‌های نظارتی حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد در محل‌های طبخ و عرضه نذورات سحری و همچنین محل‌های برگزاری مراسم احیاء حضور خواهند داشت، در حرم مطهر رضوی نیز هشت تیم ۲ نفره مستقر در صحن‌ها و رواق‌های این مکان مقدس نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار هستند.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اهمیت تداوم ارائه خدمات مشاوره ازدواج در نوروز
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها نسبت به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • هدیه خزانه‌دار فتحعلی‌شاه به دختر گلش! | تصاویر
  • فیلم | هدیه خزانه‌دار فتحعلی‌شاه به دختر گلش!
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • دختر وزنه‌بردار ایران به جام‌جهانی تایلند اعزام نمی‌شود
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور