Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص آخرین وضعیت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: یکی از دستاورد‌های همکاری ما با معاونت قرآن و عترت در سال گذشته، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم بود،که امیدواریم در تداوم این جریان ضمن برگزاری جلسات صورت گرفته بین این دو نهاد، نفرات برگزیده آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم را در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سعی داریم در همین راستا تعاملات بیشتری با معاونت قرآن و عترت در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم داشته باشیم.   وی ادامه داد: البته پیش از این اعلام شده بود که اسامی برگزیده‌ها در نمایشگاه قرآن کریم بیان شود، اما با توجه به پیشنهادی که دوستان ما در معاونت دارند، قرار شد این تجلیل و قدردانی را به مسابقات قرآن موکول کنیم.   رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص روند برگزاری آزمون بیان کرد: از دهم فروردین ماه که آخرین نماز جمعه در مصلی تهران برگزار شد، و همکاران ما در گروه‌های مختلف کارگردانی، هنری و اجرایی در حال آماده سازی دکور و میزبانی از مدعوین هستند. همچنین قرارداد‌های هتل‌ها (محل استقرار متسابقین و داوران) پیش از سال 97 منعقد شده است و این فعالیت‌ها تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محل استقرار و برگزاری مسابقات بانوان در هتل ارم است، افزود: ما یک تیم کارگردانی و هنری داریم که درکنار امور برپایی دکور و صحنه مصلی، در هتل ارم نیز مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امسال دومین سالی است که به لطف خداوند متعال، پنج مسابقه بین المللی در کنار هم برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران میزبان بزرگترین مسابقات بین المللی قرآنی در جهان اسلام است، بر این اساس و طبق رویه‌ای که هرساله مسابقات دارد، از ماه‌ها قبل هماهنگی مدعوین، داوران و تیم‌های اجرایی و هنری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها دو هفته تا آغاز بزرگترین رویداد قرآنی کشور باقی مانده است، اظهار کرد: ما می‌توانیم بگوییم که تصمیم گیری‌های نهایی انجام شده است و با توجه به همکاری دوستان ما در وزارت خارجه ۸۹ دعوت نامه به ۸۹ کشور صادر شده و تیم تشریفات و بین الملل ما در پیگیری هستند. همچنین در بخش صدا و سیما هم با جلساتی که برگزار شد دو شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن به منظور قطعی کردن جدول پخش شبکه‌ها هماهنگی هایشان برای پخش زنده مسابقات درحال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به همکاری نهاد‌های مختلفی، چون بهزیستی، حوزه‌های علمیه و جهاد دانشگاهی با سازمان اوقاف و امور خیریه، درخصوص تداوم استفاده از ظرفیت حضور دانش آموزان در برگزاری مسابقات قرآنی گفت: مسابقات بین المللی دانش آموزان هر دوسال یک بار بین دانش آموزان و داشنجویان در مسابقه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود که سال گذشته ما مسابقات بین المللی دانش آموزان را داشتیم و امسال میزبان دانشجویان هستیم. البته همکاران ما در آموزش و پرورش فعلا برنامه‌ای برای تداوم حضور دانش آموزان در مسابقات بین المللی قرآنی، ندارند. به همین سبب این مسابقات یکسال درمیان برگزار می‌شود تا اینکه در سال‌های آینده مسئولان مسابقات به این نتیجه برسند که ضرورت دارد و بعد از هماهنگی‌ها مسابقات دانش آموزی را هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۱۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خواف گفت: در این دوره از آزمون، ۲۰ نفر از بانوان و ۶۰ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.   حجه الاسلام حسین مصلایی افزود: قبول شدگان تیرماه مصاحبه شفاهی خواهند داد که در صورت قبولی به آنها،مدرک سطح ۲ قرآن معادل لیسانس تقدیم خواهد شد.   وی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند

دیگر خبرها

  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • هزاره ققنوس با ۸۰۰ عنوان کتاب به مصلی می‌آید
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • ۱۸ اردیبهشت؛ آخرین مهلت آماده‌سازی پنل مجازی‌ نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب