Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:36:57 GMT

قرار بازداشت یک نماینده سابق مجلس ترکیه صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۰۴۷۸

قرار بازداشت یک نماینده سابق مجلس ترکیه صادر شد

آنکاراـ ایرناـ قرار بازداشت بسیمه کونجا نماینده سابق شهر سیرت در مجلس و عضو اخراج شده حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) از مجلس ترکیه، از سوی دادستان کل استان سیرت صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل روزنامه کارار، مراسم نوروزی 21 مارس حزب دموکراتیک خلق ها (ح.د.پ) در سیرت از سوی دادستانی این شهر، فعالیتی مجرمانه و تبلیغ حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک) اعلام شده و به همین علت، قرار بازداشت 16 نفر از حاضران این مراسم صادر شد.
به نوشته این رسانه، در لیست اسامی افرادی که قرار است بازداشت آنها صادر ششود، نام بسیمه کونجا نماینده سابق شهر سیرت در مجلس ملی و نجیبه ایلهان رییس دفتر حزب دموکراتیک خلق ها در استان سیرت نیز دیده می شود.
بنا بر اعلام این رسانه، پلیس امنیت استان سیرت در عملیاتی همزمان، 12 نفر از متهمان را بازداشت کرد و عملیات برای دستگیری کونجا، ایلهان و دو نفر دیگر همچنان ادامه دارد.
اسفند ماه سال گذشته نیز در پی صدور قرار بازداشت بسیمه کونجا از سوی دادستانی آنکارا به اتهام تبلیغ گروه های تروریستی و دادستانی استانبول به اتهام تحریک مردم به دشمنی با دولت، ماموران پلیس امنیت ترکیه، این نماینده سابق شهر سیرت در مجلس ملی ترکیه را در فرودگاه باتمان دستگیر کردند که پس از مدتی به صورت مشروط آزاد شد.
پیش از آن، بسیمه کونجا به اتهام تبلیغ گروه تروریستی به 2.5 سال حبس محکوم و از مجلس ملی ترکیه اخراج شده بود.
ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه سال 95، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان زیادی به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق ها از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.
در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از اواخر سال 2016 بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می برند.
دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ها(ح.د.پ) و رئیس سومین حزب مجلس ترکیه به 142 سال زندان محکوم شده و در زندان ادیرنه در بازداشت است و فیگن یوکسک داغ رهبر شاخه بانوان و نماینده شهر وان این حزب نیز از مجلس ملی ترکیه و حزب متبوعش اخراج شده است و در زندان کوندرای کوجاالی در حبس به سر می برد.
تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت 9 عضو آن به 50 نفر کاهش یافته است.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه كونجا سيرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901127

دیگر خبرها

  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار