Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:50:39 GMT

توفان 640میلیاردریال به نخیلات ریگان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۰۴۸۰

توفان 640میلیاردریال به نخیلات ریگان خسارت زد

کرمان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت :طی چند سال گذشته بر اثر توفان های شدید شن و ریزگردها 640میلیارد ریال به نخیلات این شهرستان خسارت وارد شده است .

رسول بخش بامری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ریگان افزود: بیش از 50هکتار از باغات نخیلات ریگان رد چند سال گذشته بر اثر شدت توفانهای شن به کلی نابود شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : از بین رفتن این میزان نخیلات بر اقتصاد و معیشت ساکنان منطقه که بر پایه تک محصولی خرما است خسارتهای جبران ناپذیری را متوجه امرار و معاش انان کرده است .
به گفته بامری اینک بیش از 2هزار هکتار از باغات نخیلات این شهرستان ریگان با داشتن هزاران اصله درخت خرمای بالای 20سال سن در محاصره شن های روان قرار دارند .
اقدامات لازم را انجام دهد
سالانه بیش از 45هزار تن خرما در نخلستان های شهرستان ریگان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی استان کرمان تولید و روانه بازار مصرف می شود .
ریگان پس از خوزستان دومین نقطه در کشور در زمینه بروز ریزگردها و توفان های شدید شن اس طوری که تاکنون 16روستا را خالی از سکنه کرده است.
ریگان تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.
7442/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توفان نخيلات شن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج

محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدارهای مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدارهای هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودروهای خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می روند .

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیروهای ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودروها به بیرون کشیده شد .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج