Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@10:48:05 GMT

زنی در آستارا با پرورش کبک اشتغالزایی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۰۹۶۲

زنی در آستارا با پرورش کبک اشتغالزایی کرد

پروین مردانه روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این کار را از سال 91 آغاز کرده ام و بعد با توسعه آن، امکان اشتغال و بیمه چهار نفر فراهم شد و علاوه بر کبک، بلدرچین، قرقاول و انواع مرغ بومی نیز پرورش می دهم.
وی افزود: این پرندگان در چند ساختمان با زیربنای 130 مترمربع نگهداری می شوند و برای تامین این فضا و انشعابات آب، برق و گاز آن بدون دریافت تسهیلات بانکی، 800 میلیون ریال هزینه کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: برای هر دوره نگهداری و تولید، 2 هزار تا 2 هزار و 500 قطعه کبک هریک به قیمت 30 تا 40 هزار ریال از یزد یا کرمان خریداری می کنم و بهای تمام شده هر قطعه کبک با احتساب هزینه نگهداری آن، 120 هزار ریال است و با فروش به قیمت 150 هزار ریال در هر دوره، 60 میلیون ریال درآمد کسب می شود.
مردانه ادامه داد: قیمت دانه های خوراکی کبک، گران شده و نگهداری این پرنده دشوار است و در زمستان و تابستان باید سامانه گرمایش محل نگهداری آن روشن باشد.
او بیان کرد: برای گرمایش محل نگهداری کبک از دستگاه هیتر استفاده می کنم و کبک ها از یک تا هفت روز به 37 درجه دما نیاز دارند و بعد از هفته دوم به تدریج به ازای هر هفته، 2 درجه دما کاهش می یابد و چند سال قبل به علت قطع برق و خاموشی هیتر، 500 قطعه کبک یک روزه تلف شد.
این بانوی کارآفرین گفت: امکان جوجه آوری و اشتغالزایی بیشتر با پرورش کبک به شرط افزایش فضای نگهداری و قفسه بندی آن وجود دارد، اما مستلزم هزینه است و اکنون در فضای موجود، در طول سال پنج تا شش دوره بلدرچین و تعدادی قرقاول و مرغ و طیور بومی نیز تولید و عرضه می کنم.
مردانه افزود: شبکه دامپزشکی از من و همسرم در این راستا حمایت می کند اما شرکت های بیمه، بنا بر ادعای خودشان مبنی بر تعریف نشدن کبک در ردیف تولیدات و محصولات مشمول بیمه، از تحت پوشش قرار دادن آن خودداری می کنند و شغل ما از این منظر خطرپذیر است.
ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز با تایید مشکل بیمه کبک به ایرنا گفت: کارگاه تولید کبک خانم مردانه طی نامه ای به شرکت های بیمه معرفی شد، اما شرکت ها از بیمه این پرنده امتناع کردند و امیدواریم با توسعه این شغل در استان گیلان، مشکل بیمه کبک و انواع دیگر پرندگان برطرف شود.
پروین مردانه در حالی با استفاده از موقعیت و امکانات در روستا برای خود و سه نفر دیگر شغل و درآمد ایجاد کرده که ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، بیشترین مراجعات به دفتر خود را جوانان بیکار اعلام می کند؛ در عین حال یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز با اعلام حمایت دولت و تصویب تسهیلات لازم برای توسعه بوم گردی در روستاها، روستائیان این شهرستان را به استفاده از این فرصت برای توسعه کسب و کار مبتنی بر ظرفیت های محلی توصیه می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/ 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال پرندگان درآمد شرکت های بیمه کسب و کار مجلس شورای اسلامی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی