Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد فرضی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره کل این میزان رفع تصرف را در 10 فقره گشت و پایش نوروزی در سطح عرصه های ملی انجام داده، افزود: این رفع تصرف ها با دستور مقام های قضایی در اجرای تبصره یک ماده 55 و رفع تجاوز و جلوگیری از تصرف و حکم خلع ید و قلع و قمع اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو با استفاده از تعطیلات نوروزی و گمان بر اینکه نظارتی بر اراضی ملی در این ایام وجود ندارد اقدام به تصرف این اراضی می کنند، اظهار داشت: این تصرف ها در قالب فنس کشی، حصارکشی، دیوارکشی و کاشت نهال در پلاک های شهرستانک، وله، نوجان، نجم آباد و چوپان آباد انجام شده بود.
وی گفت: همچنین در این ایام سه پرونده تخلف ماده 55 (تخریب و تصرف اراضی ملی ) به مساحت 6970 متر مربع در مراجع قضایی تشکیل شده است.
فرضی با بیان اینکه در این مدت 15 فقره توقف عملیات غیر مجاز و خارج از محدوده در اراضی ملی نیز انجام شده، افزود: توقف عملیات تخریب و تصرف در پلاک سرودار، توقف عملیات دیوار کشی در پلاک خور، توقف عملیات چاله کنی در پلاک خور و توقف عملیات یک فقره جاده سازی در پلاک برغان از جمله این اقدامات بوده است.
وی همچنین به اجرای ماده 44 قانون حفاظت و بهره برداری و طرح کنترل دام در سطح مراتع و عرصه های طبیعی استان نیز اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی در قالب 32 مورد اخراج و اخطار دام از اراضی ملی به تعداد 8465 واحد دامی انجام شده است.
در گشت و پایش نوروزی سال گذشته حدود 6 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد.
طرح گشت و پایش نوروزی از 29 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 13 فروردین ماه جاری ادامه داشت.
استان البرز دارای حدود 400 هزار هکتار اراضی ملی است.
6156/1535
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال استان البرز ایام نوروز تجاوز تعطیلات نوروزی قانون موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند