Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:33:12 GMT

افراد با تاتو کردن به‌دنبال تایید اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۱۴۵۳

افراد با تاتو کردن به‌دنبال تایید اجتماعی هستند

یک جامعه‌شناس گفت: افراد با تاتو کردن به‌دنبال تایید اجتماعی هستند.

حسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مد، رفتاری جمعی است که به علت وجود بعضی مسائل اجتماعی و فرهنگی در جامعه بروز می‌یابد و پس از مدتی الگویی دیگر جایگزین می‌شود. بررسی علل اینکه چرا بعضی رفتارها در یک بازه زمانی بین افراد رواج می‌یابد و سپس از بین می‌رود، مربوط به حوزه رفتارهای جمعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: رواج تاتو را نباید از بعضی رفتارهای مشابه با آن جدا کرد. تاتو، پوشیدن لباس‌های خاص، مدل موهای نامتعارف و دیگر مواردی که در جامعه مد می‌شوند در یک رده قرار می‌گیرند. تاتو کردن امروزه در میان جوانان مد شده و از نظر آن‌ها ارزش اجتماعی دارد. افراد با انجام این کار به دنبال تایید اجتماعی هستند.

این جامعه‌شناس در خصوص علل رواج تاتو خاطرنشان کرد: یکی از دلایل رواج تاتو، همنوایی است. افراد سعی می‌کنند با چیزی که در جامعه مد شده همنوا شوند و تصور می‌کنند اگر به آن اهمیت ندهند از موضوع مهمی غافل شده‌اند. جوانان در میان دوستان و در شبکه روابط اجتماعی خود سعی می‌کنند مطابق مد عمل کنند تا دیگران در آن‌ها کمبودی را حس نکنند.

اکبری افزود: یکی دیگر از دلایلی که جوانان از مد تبعیت می‌کنند این است که آن‌ها سعی می‌کنند از رفتارهای الگوهای مرجع و مطلوب خود پیروی کنند. آن‌ها رفتارالگوهای مورد علاقه خود را یاد می‌گیرند و سعی در تقلید آن دارند. 

وی در خصوص علل روانی پیروی از مد گفت: عموما افرادی که به دنبال تایید اجتماعی هستند و نوعی از خود کم‌بینی در آن‌ها وجود دارد، از تاتو کردن و دیگر رفتارهای مشابه با آن لذت می‌برند. آن‌ها تمایل دارند با اینگونه رفتارها خلاهای درونی خود را جبران  کنند. افرادی که شخصیت سالم و متعادلی دارند به انجام این کارها گرایش نمی‌یابند.

این جامعه‌شناس در خصوص تاثیر رواج تاتو در جامعه بیان کرد: تاتو کردن یک الگوی نابهنجار رفتاری است و با فرهنگ سنتی و مذهبی جامعه ما سازگار نیست و باعث ایجاد نوعی ناهم‌خوانی می‌شود. انجام دادن اعمال نامتعارف در حقیقت الگوی رفتاری افراد را تغییر می‌دهد و آن‌ها مجبور می‌شوند کارهای دیگری را نیز برای هماهنگی با مد و رفتار مورد علاقه خود انجام دهند. مجموعه این رفتارها ممکن است باعث انحراف افراد و آسیب رسیدن به جامعه شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جهانگیر مسعودی  اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، موضوع سریعاً در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب افزود: باتوجه‌به حساسیت موضوع، دراسرع‌وقت تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج‌ازنوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان، گفت: دراین‌رابطه ۲ نفر از عوامل اصلی نزاع که یکی از آنها نیز از اراذل‌واوباش باسابقه بود؛ دستگیر شدند.

مسعودی تصریح کرد: ۲ نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت، و با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط‌قرمز ما است، اظهار کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند که قانون بدون مماشات با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با هشدار به افراد شرور و اراذل‌واوباش، گفت: به این قبیل افراد که نظم و امنیت شهر و آسایش و آرامش شهروندان را به هم زده و باعث ایجاد رعب و وحشت شوند، تذکر و هشدار داده می‌شود که این موارد از خط‌قرمزهای دادستانی بوده و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

نقش آموزش‌های پیشگیرانه در جلوگیری از بروز جرائم اجتماعی بسیار مهم بوده و تدوین لوایح مناسب، آموزش‌های مؤثر به جامعه در مورد راه‌های پیشگیری از جرم‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ احترام به حقوق دیگران و توجه به مسائل اجتماعی و آموزش‌های مرتبط با مدیریت خشم و تنظیم هیجانات در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

دیگر خبرها

  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • عقیده سالم در افراد، جامعه سالم به دنبال دارد
  • واکاوی گرایش‌های ضد اسرائیلی «نسل زِد» در آمریکا
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است