Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد که نخست وزیر مجارستان به رغم نارضایتی رای‌دهندگان، برای سومین دور متوالی نخست وزیری این کشور را بر عهده خواهد گرفت و در انتخابات یکشنبه آینده پیروز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رهبر حزب "فیدس" در نظرسنجی‌های صورت گرفته پیش از برگزاری انتخابات این کشور، از نزدیک‌ترین رقیب خود از حزب راستگرای افراطی یوبیک ۲۰ تا ۳۰ درصد جلوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار امید مخالفان اوربان را که از سال ۲۰۱۰ نخست وزیری مجارستان را در دست دارد، برای پیروزی نامزدی از حزبی دیگر در انتخابات هفته آینده کاهش می‌دهد.

سیستم انتخاباتی مجارستان که توسط حزب فیدس طراحی شده، در برابر احزاب اپوزیسیون این کشور از منافع این حزب حمایت می‌کند.

نظرسنجی‌ها همچنین بیانگر آن هستند که اکثر مردم مجارستان خواستار تغییراتی در دولت بوده و گروه‌های مدنی نیز درخواست یک رای‌گیری تاکتیکی سراسری را دارند که از پیروزی نامزد حزب فیدس جلوگیری کند.

آندراس بیرو-ناگی، تحلیلگر سیاسی به خبرگزاری فرانسه گفت، نارضایتی مردم از این روش رای‌گیری که در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد، می‌تواند برای اوربان خطرناک باشد.

پیروزی حزب فیدس به رهبری اوربان همچنان از شانس بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد که این نخست وزیر با پیروزی دوباره در انتخابات نسبت به برنامه خود برای تبدیل مجارستان به کشوری "غیرلیبرال" مصمم‌تر شود.

این پیروزی همچنین می‌تواند اوربان را در خط مقدم شکاف عمیق میان اعضای غربی و شرقی اتحایه اروپا حفظ کند.

از زمان بحران مهاجرتی سال ۲۰۱۵، اوربان خود را به عنوان مدافع حاکمیت ملی و "اروپای مسیحی" نشان داده است.

موضع سرسختانه او علیه مهاجرت و هجوم لفظی او به "بروکرات‌های بروکسل" افراد زیادی را در اروپای مرکزی به طرفداران او تبدیل کرده است.

بروکسل در واکنش به مجارستان به خاطر عدم پیوستن این کشور به برنامه اسکان مجدد آوارگان اتحادیه اروپا از بوداپست شکایت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی/ پیروزی بداغی در کشتی جنجالی
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • چرا قالیباف باخت؟ چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟