Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@20:10:21 GMT

تشخیص آریتمی قلبی با یک اپلیکیشن موبایلی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۱۸۴۵

تشخیص آریتمی قلبی با یک اپلیکیشن موبایلی

رکنا: محققان گوشی هوشمندی را طراحی کردند که آریتمی های قلبی را شناسایی می کند.

پژوهشگران فنلاندی ادعا می‌کنند که تشخیص نوعی از آریتمی قلبی با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی ممکن خواهد بود.به گزارش مدگجت، پژوهشگران دانشگاه تورکو در فنلاند، قصد دارند از یک شتاب‌سنج که در بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود است، در تشخیص "فیبریلاسیون دهلیزی" (Atrial fibrillation) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیبریلاسیون دهلیزی که گاه در پزشکی "ای فیب" (ِAFib) نیز نامیده می‌شود، شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب Heart طی نمی‌کند.تشخیص آریتمی قلبی، گاهی اوقات بسیار دشوار است.

این فناوری جدید که " gyrocardiography" نام دارد و ممکن است در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، به رقیبی برای "نوار قلب" (ECG) تبدیل شود، به بیماران این امکان را می‌دهد که ضربان قلب خود را بدون نیاز به ابزار اضافی و فقط از گوشی‌های هوشمند بشنوند.

ابداع این فناوری که در طول چند سال صورت گرفت، در ابتدا با حسگرهای مستقلی آغاز شد که به پوست متصل می‌شدند.با پیشرفت نرم‌افزار پردازشگر این ابزار و حساس‌تر شدن شتاب‌سنج‌های درون گوشی‌های هوشمند، پژوهشگران توانستند همه این فناوری را به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند منتقل کنند.

در بررسی اخیر، این اپلیکیشن با نوار قلب بیماران مقایسه شد و 94 درصد حساسیت و 100 درصد ویژگی را در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی نشان داد.یک شرکت به نام "پریکوردیور" (Precordior)، برای تجاری سازی این فناوری شکل گرفته است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران پزشکی قلب Heart پوست گوشی هوشمند تلگرام شناسایی بیماران آریتمی قلبی یک اپلیکیشن موبایلی عکس روزنامه فیلم حوادث ایران اهواز ازدواج پلیس سقوط هواپیما قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور