Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@16:30:05 GMT

آغاز عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۸ فروردین

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۱۸۶۷

ساعت 24-رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از انجام عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۸ تا ۲۰ فروردین ماه خبر داد.

دکتر سید محسن زهرایی در این باره گفت: نوبت دوم عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال از ساعت ۸ صبح روز ۱۸ فروردین تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ در سراسر کشور انجام می‌شود و نزدیک به یک میلیون و یکصد هزار کودک زیر ۵ سال صرف نظر از کامل بودن سابقه ایمن سازی، در طی این هفته مجدد واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  نوبت اول این عملیات در مناطق جنوبی کشور در تاریخ ۸- ۵ اسفند ۱۳۹۶ با پوشش کامل انجام شد.

وی ادامه داد: بیشترین خطر بازگشت بیماری فلج اطفال در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است، لذا در تمام مناطق شهری و روستایی این استان‌ها (مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل) عملیات خانه به خانه انجام می‌شود و در سایر شهرستان‌ها، عملیات فقط در مناطق پرخطر تعیین شده انجام می‌شود.

زهرایی شاخص‌های تعیین مناطق پرخطر را کلیه مهاجرین خارجی که در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها اقامت دارند، کلیه خانوارهای ساکن در کلنی‌ها  و محل تجمع عمده مهاجرین خارجی، کلیه نقاط (شهرستان – شهرک – کلنی و ...) که به تشخیص معاونین بهداشت پوشش کمتر از ۹۵ درصد دارند، کلیه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار، کلیه کودکان زیر پنج سالی که احتمالا همراه مادران خود در زندان‌ها اقامت دارند، اعلام کرد.

وی افزود: برای دستیابی به هدف پوشش کامل عملیات در مدت زمان تعیین شده، علاوه بر تمام ظرفیت کارکنان بهداشتی مرتبط، از کمک داوطلبین سلامت و سایر نیروهای کمکی آموزش دیده استفاده خواهد شد.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن گفت: تعداد ۳۰ هزار نفر نیروی انسانی عملیات را اجرا و پشتیبانی می‌کنند. واکسن مورد استفاده نیز توسط موسسه واکسن و سرم سازی رازی تهیه و تامین شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی افزود: دو نوبت عملیات یاد شده با هزینه حدود ۳.۵ میلیارد تومان انجام می‌شود. در طی این عملیات همه کودکان زیر پنج سال شامل ایرانی و یا غیر ایرانی که در کشور حضور دارند واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

زهرایی گفت : در تمام شهرستان‌ها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه انجام می‌شود، اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم‌های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر، قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.

وی در پایان از هموطنان و خانواده‌های ساکن در مناطقی که با اعلام قبلی مراکز بهداشت شهرستان عملیات واکسیناسیون انجام می شود، تقاضا کرد حداکثر همکاری را با تیم‌های بهداشتی انجام دهند تا به هدف نهایی که ریشه کنی جهانی این بیماری و سلامت کودکان است، رسیده شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور