Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@06:05:36 GMT

فصل جدید رونق و شکوفایی اقتصادی در بانه

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۱۹۲۴

فصل جدید رونق و شکوفایی اقتصادی در بانه

فرماندار شهرستان بانه گفت: با رویکرد جدید دولت به ویژه استاندار کردستان و همکاری فعالان اقتصادی بانه ، این شهرستان وارد دوره جدیدی از رشد و شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی در نشستی با بازاریان و فعالان اقتصادی، با اشاره به سفر چند روز پیش استاندار کردستان و بازدید از زیرساخت های اقتصادی، بازارچه مرزی سیرانبند و پروژه آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی بانه، به تشریح رویکردهای دولت طی سال جاری برای رونق و توسعه اقتصادی این شهرستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  واگذاری منطقه ویژه اقتصادی تا پایان ۶ ماهه اول امسال، پیگیری تصویب منطقه آزاد تجاری بانه، و پیگیری اخذ معافیت گمرکی برای واردات کالا را از جمله مهم ترین این رویکردها برشمرد.

فلاحی همچنین با قدردانی از پیگیری های مستمر استاندار کردستان و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت های بازارچه مرزی سیرانبند و ۳۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل منطقه ویژه اقتصادی بانه را از دستاوردهای سفر استاندار کردستان به شهرستان بانه خواند و افزود: هرگونه واردات کالا از طریق مبادلات مرزی، مشمول مالیات نمی شود.

فرماندار بانه در ادامه به تأکید نماینده عالی دولت در استان بر رونق و توسعه تجارت و شکوفایی اقتصادی، تولیدی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: استاندار بر پیگیری موضوعات مربوط به مرز و تخفیفات و مزایای مرزی با همکاری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در اولویت اقدامات امسال تأکید نمودند.

فلاحی تصریح کرد: بر اساس این طرح، از این پس نیازی به ورود کالا به کشور عراق نیست، بلکه کالاهای بازاریان بانه ای از سایر گمرکات رسمی وارد کشور می شود و مستقیماً از طریق بازارچه مرزی سیرانبند ترخیص و به بازار بانه منتقل می شود.

وی تاکید کرد خروج کالا به صورت تجمیعی و کانتینری از شهر بانه به سایر مناطق کشور هم ممنوع و کالاهای وارد شده از طریق مبادلات مرزی تنها در بازار بانه و به منظور ایجاد رونق در این شهر عرضه خواهد شد. 

فرماندار شهرستان بانه همچنین یکی دیگر از رویکردهای مهم دولت برای رشد اقتصادی مناطق روستایی را آمادگی ایجاد شهرک های صنعتی متناسب با صنایع دستی، تولیدی و کشاورزی روستایی برشمرد و اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای این شهرک ها در زمین هایی با حداقل ۵ هکتار مساحت آماده سازی و با قیمت بسیار پایین و بازپرداخت طولانی مدت در اختیار علاقمندان در روستاها قرار می گیرد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال رشد اقتصادی صنایع دستی و گردشگری کشاورزی مجلس شورای اسلامی واردات موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات کارگران گفت: یکی از اصلی‌ترین این موضوعات عدم رعایت طبقه‌مندی مشاغل در برخی واحدهای تولیدی است که در این زمینه بنده پیگیر رفع این مشکل هستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ،  دیدار صمیمی تشکل‌های کارگری استان با استاندار زنجان و مسئولان حوزه اقتصادی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به جایگاه والای کارگران در کشور گفت: کارگران به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی در کشور شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه درد کارگران را درد خود می‌دانم گفت: طبقه‌بندی مشاغل و موضوعاتی مانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان تأکید کرد: طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود چرا که معتقد هستیم نباید حق کارگران ضایع شود.

وی ادامه داد: بنده شخصاً نسبت به امور کارگری حساس هستم و امور را از طریقی حتی به تلخی دنبال می‌کنم، چنانکه اشتغال کارگران واحدهای تعطیل هم دغدغه من بوده است.

به گزارش تسنیم ، در ابتدای مراسم جمعی از حضار به نمایندگی از جامعه کارگری دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک مرزبان در بانه به شهادت رسید
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا