Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:41:17 GMT

قزوین| امنیت غذایی مردم در گرو مدیریت منابع آبی است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۲۰۷۷

قزوین| امنیت غذایی مردم در گرو مدیریت منابع آبی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امنیت غذایی مردم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید با جدیت دنبال شود که این امر در گرو تأمین و مدیریت منابع آبی است. ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین در زمینه تأمین مواد غذایی و ایجاد امنیت در این حوزه، از استان‌های بسیار پرظرفیت است که باید این ظرفیت به درستی مدیریت شده تا امنیت غذایی مردم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سایر زیربخش‌های جهاد کشاورزی افزود: استان قزوین تاکنون در زیر بخش‌های کشاورزی هم در کشور جایگاه خوبی داشته، بنابراین باید این موفقیت‌ها را حفظ کرده و زمینه توسعه و اشتغال پاردار در روستاها را فراهم کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین با تقدیر از خدمات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: وی در مدت کوتاه مسئولیت، خوب درخشیدند با اینکه برای نخستین بار در بخش اجرایی آن هم در حوزه وسیع کشاورزی یک خانم سکاندار این بخش شدند توانستند انتظار و توقعات را برآورده کنند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: آشنایی و تخصص ایشان به حوزه کشاورزی در پیشبرد اهداف و توسعه بخش کشاورزی نقش به‌سزایی دارد و ارزیابی خوب و موفق ایشان در بخش کشاورزی در نظر عموم و شهروندان مبین این مطلب است.

وی خاطرنشان کرد: هدایت سازمان جهاد کشاورزی با ماموریت‌های متنوع و وسیعی که در تامین امنیت غذایی دارد کاری بس دشوار است که به این سازمان توانسته با مدیریت خوب و مجموعه کارشناسان متخصص گام‌های موثری در راستای توسعه بخش کشاورزی استان بردارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه به ظرفیت‌های مناسب کشاورزی و دشت قزوین اشاره کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش علاوه بر تامین اعتبار باید همکاری خوبی بین دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد که در این میان همکاری و تعامل بیشتر دو دستگاه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در رشد بخش لازم و ضروری است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در بحث تخصیص 25 میلیون متر مکعب آب سد منجیل نیز با همکاری مضاعف باید از این فرصت برای توسعه بخش کشاورزی بهره جست.

وی خاطرنشان کرد: احداث سد بورمانک می‌تواند در تولید محصول کشاورزی منطقه نقش موثر و به‌سزایی داشته باشد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه متولی اصلی تامین امنیت غذایی جهاد کشاورزی است گفت: کشاورزان و بهره‌بران بخش کشاورزی باید از منابع آبی استان بهره‌مند شوند.

اجرای روش‌های نوین آبیاری در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: دشت قزوین بستر و ظرفیت برای تولید انواع محصولات کشاورزی دارد که ضمن بهره‌مندی از این ظرفیت باید در حفظ و صیانت از آن نیز تلاش کرد.

فاطمه خمسه افزود: آب و خاک منابع مهم در بخش کشاورزی است بنابراین با اجرای روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی از این منابع استفاده بهینه کرد.

وی عنوان کرد: امسال در ایام تعطیلات نوروز جهاد کشاورزی تعطیل نبود و مبارزه و پایش آفت غلات و ملخ به صورت گسترده در اراضی کشاورزی استان انجام شد.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزان بخش‌های وراوی، مرکزی، اسیر و گله دار شهرستان مهر بیش از ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را زیر کشت ملون و جانا بردند.

محمد محمودی افزود: برداشت این دو محصول از نیمه دوم فروردین از مزارع شهر خوزی بخش وراوی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال صیفی کاران این شهرستان بیش از هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف کشور کنند.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد