Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@09:52:10 GMT

ادامه جست وجوها برای یافتن گمشدگان کویر مرنجاب

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۲۱۷۷

ادامه جست وجوها برای یافتن گمشدگان کویر مرنجاب

جستجوی زمینی و هوایی برای یافتن گمشدگان کویرمرنجاب در آران و بیدگل همچنان ادامه دارد.

ایران آنلاین / داریوش کریمی معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: روز یک‌شنبه ۳ گردشگر وارد کویر مرنجاب در آران و بیدگل شدند و روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آنها بگیرند.وی با اشاره به اینکه این گردشگران دو زن و یک مرد بوده‌اند، افزود: روز گذشته ۲ نفر از این گمشدگان توسط معدنچیان و افراد بومی مشاهده شد و نجات یافتند که این دو نفر سرگردانی و گم شدن نفر سوم را نیز اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: تیم‌های امداد و نجات شهرستان در اسرع وقت به محل حادثه اعزام و اطلاعات لازم از آخرین مکان حضور افراد در کویر دریافت شد.

کریمی با بیان اینکه از روز گذشته جستجوی هلال احمر شروع شده است، اظهار کرد: از روز گذشته جستجوها شروع شد و صبح امروز هم تعداد نفرات جستجوگر را اضافه کرده و علاوه بر جستجوی زمینی، درخواست بالگرد بر ای جستجوی هوایی داشته‌ایم.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه بعدازظهر روز گذشته امکان درخواست بالگرد وجودنداشت، افزود: با توجه به اینکه دیروز عصر زمان اطلاع به هلال احمر بود و بدلیل تاریکی هوا امکان جستجوی هوایی نبودو امروز جستجوی هوایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جستجوی تیم‌های زمینی بهتر می‌تواند گمشدگان در کویر را شناسایی کنند، گفت: به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد.

کریمی با اشاره به اینکه در این گونه موارد جستجوی هوایی چندان کارآمد نیست، افزود: هلال احمر از تمام امکانات هوایی و زمینی و افراد بومی که به کویر شناخت کافی دارند استفاده می‌کند.معاون امداد و نجات هلال احمر استان در خصوص عدم ورود گردشگران و افراد ناآشنا به مناطق کویری گفت: گردشگران باید از ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند به شدت پرهیز کنندوی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن جستجوها در توصیه به گردشگران گفت: کسانی که اقدام به کویرنوردی می‌کند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند.کریمی با بیان اینکه به اینکه معمولا ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود، گفت: متاسفانه وضعیت کویر به گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولا مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بیهوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آنها با توجه به پوشاندن شن به شدت سخت خواهد بود.



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!