Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@05:30:08 GMT

حراج سکه نداریم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۳۱۱۳

حراج سکه نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ زمانی که قیمت سکه حبابی و نرخ‌های بالا را پشت سر گذاشت بانک مرکزی در آذرماه سال قبل بود که حراج آن را در بانک کارگشایی شروع کرد تا بتواند با افزایش عرضه تا حدی از حبابی که تا ۲۵۰ هزار تومان پیش بینی می‌شد، را تخلیه کند.

حراج سکه در روزهای زوج و با اعلام نرخ پایه از سوی بانک مرکزی در بانک کارگشایی با حضور متقاضیان انجام می‌شد و در نهایت به بالاترین قیمت سکه‌های تمام و نیم به همراه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به فروش می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حراجی سکه با شروع سال نو و تعطیلات نوروز از سوی بانک مرکزی متوقف شد و در این مدت هیچ حراجی برگزار نشده است و قرار بر این بود که بانک مرکزی نحوه ادامه آن در سال جدید را اعلام کند که تاکنون در این باره خبری منتشر نشده و پیگیری موضوع از مسئولان مربوطه نیز حاکی از آن است که فعلا حراجی سکه متوقف خواهد بود.

در سوی دیگر طرح پیش فروش سکه در بانک ملی که در اواخر سال گذشته به اجرا درآمد همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را با سررسید شش ماهه با قیمت قطعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سر رسید یک ساله با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش خرید کنند.

سکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود که در سال جدید با رشد حدود ۱۲۰ هزار تومانی مواجه شده است چرا که در پایان سال قبل سکه با نرخ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار مبادله می‌شد.

مسئولان مربوطه دلیل افزایش قیمت سکه را افزایش قیمت دلار به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر نرخ این کالا اعلام می‌کنند. به هر صورت دلار در ابتدای سال جاری از حدود ۴۸۵۰ تومان پایان سال قبل تا ۵۱۰۰ تومان پیش رفته است که خود موجب حبابی شدن قیمت سکه شد. بنابر محاسبات انجام شده سکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار تومان حباب دارد.

منبع: ایسنا

سکه دلار حراج سکه بازار بانک مرکزی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم مدیر روابط‌عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

کد خبر 845434 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • حراج ۲۵۲ کیلو طلا به قیمت ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان
  • پنج درس که باید از اولین حراج سکه مرکز مبادله در سال ۱۴۰۳ یاد گرفت
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران
  • چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟