Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:40:41 GMT

نوروز 17نفر در جاده های استان عزا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۳۹۴۹

نوروز 17نفر در جاده های استان عزا شد

روزنامه محلی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه 15 فروردین 97 مطلبی با عنوان «نوروزِ 17نفر در جاده های استان عزا شد» منتشر کرده است.

دراین مطلب آمده است: سرعت، سبقت، بی توجهی به فاصله با خودروی جلویی و خواب آلودگی رانندگان بیشترین دلیل تصادف های نوروزی استان بود. عوامل زیادی از جمله عامل انسانی، جاده، وسیله نقلیه و محیط را می توان دلایل اصلی وقوع تصادفات دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عامل انسانی که بیشترین آمار تصادف ها را به خود اختصاص داده است و نقش زیادی در وقوع تصادفات دارد با اندکی تمرکز از سوی راننده قابل کنترل است و بارها به رانندگان توصیه شده است در صورت احساس خستگی و خواب‌آلودگی استراحت کنند اما متاسفانه گویا عده ای، هرگز نرسیدن را به دیر رسیدن ترجیح می دهند!
بر اساس آمارها در جریان تصادف های نوروزی سال 97 تا صبح روز 14 فروردین 17 نفر در جاده های استان جان خود را از دست دادند. طبق گزارش ها این رقم در سال گذشته 27 نفر بود که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال 96، 03/37 درصد کاهش مرگ و میر ناشی از تصادف های جاده ای را نشان می دهد. البته به گفته رئیس پلیس راهور ناجا فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی پر تصادف‌ترین استان ‌های کشور در ایام نوروز بودند.
جاده های استان 17 قربانی گرفت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به خبرنگار ما می گوید: از 25 اسفند 96 تا 14 فروردین امسال در محورهای تحت فعالیت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر 829 تصادف شهری و جاده ای در استان رخ داد و در جریان این تصادف ها چهار نفر در زاهدان، هفت نفر در زابل و شش نفر در ایرانشهر جان خود را از دست دادند.«فریبرز راشدی» ادامه می دهد: از شروع طرح نوروزی در استان 458 تصادف درون شهری با 37/13درصد افزایش و 371 تصادف جاده ای با 95/4 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان اتفاق افتاد که در جریان این تصادف ها هزار و 14 مجروح به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند.وی با بیان این که در محورهای تحت پوشش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یک مورد فوتی درون شهری مربوط به زاهدان گزارش شده است خاطرنشان می کند: دو نفر در جاده چابهار، یک نفر در جاده نصرت آباد و یک نفر از هموطنان در شورو جان خود را از دست دادند.وی درباره آمار تصادف های گزارش شده از اورژانس زابل می گوید: 147 مورد تصادف در زابل اتفاق افتاد که در جریان این تصادف ها متأسفانه از مأموریت‌های اورژانس 115 زابل هفت فوتی گزارش شد که یک نفر در نیمروز روستای غلامعلی، یک نفر در زهک هنگام انتقال به بیمارستان، یک نفر در محور سفیدابه به نهبندان، سه نفر در محور نیمروز به زابل و یک نفر در شهر سوخته جان خود را از دست دادند.وی با بیان این که 327 تصادف از اورژانس ایرانشهر گزارش شده است خاطرنشان می کند: در پی این تصادف ها یک نفر در محور ایرانشهر خاش (تیغاب)، یک نفر در نیکشهر بر اثر واژگونی موتورسیکلت، یک نفر در محور ایرانشهر دلگان، دو نفر در محور نیکشهر به چاهان، یک نفر در بزمان و یک نفر هم در محور نیکشهر - ایرانشهر جان باختند. وی ادامه می دهد: در محورهای تحت پوشش اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، خاش با 59 تصادف جاده ای و زاهدان با 102 تصادف شهری بیشترین آمار تصادفات را داشت و مهرستان در نوروز امسال بی حادثه ترین شهر در محورهای تحت فعالیت اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش شد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح می کند: در مجموع سه هزار و 35 ماموریت درون شهری، هزار و 941 ماموریت جاده ای و 573 ماموریت میان مراکز درمانی توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر انجام شد.
8 فروردین پرحادثه ترین روز عید
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم می گوید: از آغاز طرح نوروزی در استان دو نفر در حوادث درون شهری جان خود را از دست دادند که 45 درصد تصادف ها به دلیل بی توجهی کافی به جلو، 33 درصد رعایت نکردن حق تقدم و 22 درصد هم جزو دیگر دلایل بود که 52 درصد این تصادف ها با عابران پیاده و 38 درصد با موتورسیکلت سواران اتفاق افتاد.«علی نام درست» با بیان این که هشتم فروردین 97 با 23 فقره در شهرستان های 19 گانه استان پرحادثه ترین روز عید امسال بود می‌افزاید: ندانستن فرهنگ صحیح ترافیک در استان و کمبود زیر ساخت های ایمن برای تردد عابران بیشترین تصادف ها را خیابان های استان رقم می زند که با فرهنگ سازی درست جلوی بسیاری از سوانح تلخ گرفته خواهد شد.
کاهش 21درصدی تصادف
رئیس پلیس راه شمال استان به خبرنگار ما می گوید: از 23 اسفند96 تا 13 فروردین امسال سه میلیون و 302هزار و 967 تردد توسط دستگاه‌های تردد شمار استان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین در این مدت 173 هزار و 328 خودرو به استان وارد شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشت. سرهنگ «کشواد بهروزی زاده» می افزاید: بی توجهی رانندگان به جلو با 43 درصد و سرعت غیر مجاز با 18 درصد مهم ترین دلایل بروز سوانح جاده ای را به خود اختصاص داد و تصادف های منجر به فوت 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تعداد مجروحان 10 درصد در همین بازه زمانی کاهش داشت.وی درباره ترافیک های جاده ای شمال و جنوب استان خاطر نشان می کند: در محورهای زهک - زابل، ایرانشهر - بمپور، زاهدان - خاش و زاهدان - زابل بیشترین میزان ترافیک اعلام شده است. همچنین تصادف های پلیس راه شمال و جنوب استان نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است.
8006**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه روزنامه محلي سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز

سخنگوی اورژانس خوزستان گفت: طی تماس و درخواست امداد تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو (پراید وپژوپارس ونیسان و ۲ کامیون و خودرو ایسوزو و نیسان دو کابینه) در محور مواصلاتی شوش به اهواز در صبح بارانی اعلام شد که موجب اعزام دو تیم عملیاتی تخصصی اورژانس شهرستان شوش شد.

عارف اصل شرهانی می گوید: ۲ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ به همراه تیم عملیاتی تخصصی اورژانس جاده‌ای شهرستان شوش به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: پس از بررسی کلیه افراد درگیر در این حادثه ۳ مصدوم آقا با سنین ۳۹-۳۶-۳۶ ساله در محل شناسایی شده و درمان‌های حیاتی و اولیه در محل برای مصدومین صورت گرفت، خوشبختانه هیچ یک از مصدومین به بیمارستان انتقال نیافتند، و یک دستگاه آمبولانس تا اتمام عملیات امدادرسانی و پاکسازی مسیر در محل حادثه مستقر گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • کوهدشت جاده کمربندی ندارد
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است