Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@12:24:18 GMT

تعامل رسانه ای گره گشای مسائل حوزه سلامت است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۴۰۰۵

تعامل رسانه ای گره گشای مسائل حوزه سلامت است

شیراز - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تعامل رسانه ای گره گشای بسیاری از چالش های حوزه سلامت است گفت: این دانشگاه بر مبنای اطلاع رسانی دقیق از عملکردها و کارکردها و اطلاع از نیازهای مردمی، توسعه ارتباطات و تعامل با رسانه ها را یک اولویت می داند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی بهادر چهارشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس شاخص های توسعه سلامت در این استان را رو به رشد توصیف کرد و گفت: بخشی از توسعه و رشد به دست آمده حاصل فعالیت دلسوزانه و مدبرانه رسانه ها و تعامل با دانشگاه است، خط و مشی کلی ما دراین حوزه حفظ و اشاعه ارتباط و تعامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با بیان اینکه استان فارس از جمله مناطق شاخص در حوزه علوم پزشکی است گفت: بسیاری از زمینه های علمی و حرفه ای حوزه سلامت از جمله جایگاه شیراز در علوم پیوند کلیه و کبد، ظرفیت های موجود برای توسعه توریسم درمانی، قابلیت های موجود در زمینه کاشت حلزون شنوایی و تجارب به کار گرفته شده در زمینه پزشک خانواده مواردی است که می بایست با مشارکت و تعامل رسانه ها اطلاع رسانی شود و به تعالی برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را رسانه معتمد نظام و بازتاب دهنده نیازهای توسعه جامعه دانست و گفت: خبرگزاری ایرنا در سالهای گذشته نقش غیر قابل انکاری در ارتقای جایگاه فارس در حوزه سلامت داشته است و با توجه به تجارب و جایگاه حرفهای این رسانه معتمد نظام باید بتوانیم از این ظرفیت ها بیشتر و بهتر در جهت رشد شاخص های حوزه سلامت بهره گیری کنیم.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز دراین دیدار تقویت ارتباط رسانه و دانشگاه را از ماموریت های مهم ایرنا در سال 97 برشمرد و آمادگی این خبرگزاری ملی را برای تقویت ارتباطات با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا را اعلام کرد.
سید احمد نجفی افزود: ایرنا با بهره گیری از توان، تخصص و تجربه نیروهای کارآمد خود می تواند ظرفیت های بی بدیل علمی و حرفه ای حوزه رسانه در اختیار دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها قرار دهد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس اظهار کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی، بازتاب فعالیت های علمی و تخصصی، بهره گیری از نظرات کارشناسی اساتید و متخصصان در حوزه پزشکی، بهره گیری از نظر متخصصان در حل چالش های حوزه سلامت و اطلاع رسانی های سریع و بی واسطه از جمله زمینه های تقویت همکاری های این رسانه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مسیر توسعه همه جانبه ظرفیت های بخش سلامت در استان محسوب می شود.
در این دیدار که با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، درباره سازوکار تقویت همکاری های این دانشگاه و خبرگزاری جمهوری اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
6113/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت دانشگاه علوم پزشكي شيراز ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد