Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان سال با وجود تمام گزارش کارهایی که مدیران دستگاه‌های مختلف استان و کشور ارائه دادند شاهد بودیم با توجه به اعتراضات کارگری و وضع بد تولید و اشتغال شعار سال به خوبی محقق نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛هرساله با شروع سال جدید هم مردم و مسئولان منتظر هستند تا شعار راهبردی سال جدید از در کلام مبارک رهبر معظم انقلاب بیان شود تا نقشه راه عملکرد مردم و مسئولان هرکدام در حیط وظایف خود مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


سال 96 که گذشت از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال" نامگذاری شده بود؛ اما در پایان سال با وجود تمام گزارش کارهایی که مدیران دستگاه‌های مختلف استان و کشور ارائه دادند شاهد بودیم با توجه به اعتراضات کارگری و وضع بد تولید و اشتغال شعار سال به خوبی محقق نشد.

در این گزارش مهمترین عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان قزوین را از زبان مدیران جویا شدیم که این عملکردها را در ادامه می‌خوانید. 

حجت‌الاسلام رمضانی، رئیس مرکز کانون فرهنگی مساجد استان: 
-در سال جاری بیش از 17 هزار و 830 نفر در حدود 296 کانون اوقات فراغت مساجد استان شرکت کردند و حدود یکهزار و 50 نفر از آنان در اردوهای برون استانی حضور داشتند. 
-بیش از 30 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان راه اندازی شد و دوره‌های آموزشی مختلفی برای خواهران، برادران و تربیت مربی نماز برگزار کردیم. 

آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین: 
-در سال جاری 60 برنامه در حوزه جوانان برگزار کردیم که بیشتر این برنامه‌ها جزو برترین‌ برنامه‌های کشوری شناخته شد. 
-در حوزه آموزش طرح خادم را اجرا کردیم که در قالب این طرح 4 هزار و 700 خانوار در استان آموزش دیدند. 

-طرح "سوگ مهرآور" را برگزار کردیم که در قالب این طرح تابلوهای نفیس، بنر، اپلیکیشن و سایت طراحی طراحی کردیم تا برای مجالس ترحیم مورد استفاده قرار گرفته و ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های هنگفتی که برای گل‌های طبیعی صرف می‌شود، درآمد حاصل از این طرح را برای بیماران نیازمند هزینه کنیم. 

کاظم‌لو، مدیرحوزه علمیه خواهران قزوین: 
در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب در مسئله آسیب‌های اجتماعی برنامه حیات طیبه را در سال جاری شروع کردیم که در قالب 8 کانون پیگیری می‌شود و در این طرح 200 تا 300 نفر نیروهای انسانی را آموزش می‌دهیم که بتوانند در جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال شوند.
این افراد در حوزه‌های فرزندآوری، حجاب، عفاف، موادمخدر و موادمخدر آموزش می‌بینند و هدف از این طرح آن است که طلاب غیر از دانش‌های متداول حوزه علمیه به دانش‌های روز هم مجهز شوند. 

حجت‌الاسلام عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین: 
-در سال جاری در حوزه احیای موقوفات فعالیت‌هایی داشتیم که در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال موثر بود. یک پروژه تجاری در شهر محمدیه در حال اجراست که هم اکنون اشتغال ایجاد کرده و هم بعد از افتتاح در اشتغال‌زایی موثر است.
-پروژه تجاری خیابان مولوی شهر قزوین هم واگذار شده که در اشتغال‌زایی حدود 15 نفر نقش داشته است. در بحث آبیاری قطره‌ای با مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در صدور مجوز تسهیل ایجاد کردیم که این اقدام در اشتغال و تولید بخش کشاورزی رونق ایجاد کرده است. 

-در سال جاری موفق شدیم 25 موقوفه جدید در حوزه‌های مختلف در استان قزوین به ثبت برسانیم. 

احمد هجران فر، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری:
تکمیل تصفیه‌خانه محمودآباد نمونه، راه‌اندازی3 حلقه چاه برای رفع مشکل کسری آب شرق قزوین، واگذاری 5 هزار و 800 انشعاب فاضلاب، بهره‌برداری از سیستم مکنده بوش الکترولیز نمک برای آزمایش ایمن و بهبود فرآیند انجام کار مهمترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری استان در سال جاری بوده است. 

بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز: 
در سال جاری به 78 روستا گازرسانی شد و 7 هزار و 341 مشترک روستایی و 9 هزار و 879 مشترک شهری از نعمت گاز برخوردار شدند. 

از ابتدای سال جاری 642 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده و به 228 واحد صنعتی گازرسانی شده است. عملکرد شاخص شرکت گاز در سال ٩٦ گازرسانی به سه شهر باقی مانده استان شامل سیردان، معلم کلایه و رازمیان است.

حضرتی‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان: 
-در سال گذشته 60 پروژه مرمتی را آغاز کردیم که بیش از 50 مورد از آن‌ها به طور کامل انجام شده و کارهای اولیه 10 پروژه دیگر هم انجام شده است. 
-در حوزه یگان حفاظت پایش مستمر بیش از 100 نفر که به محوطه‌های تاریخی تعرض کرده بودند، دستگیر شدند.

-در حوزه صنایع دستی جشنواره نشان ملی به میزبانی استان قزوین برگزار شد که در این جشنواره 27 هنرمند قزوینی موفق به دریافت نشان ملی شدند. 

در حوزه گردشگری 4 هتل در سطح استان به بهره برداری رسید که بر این اساس ظرفیت خوبی به لحاظ تخت در استان ایجاد شد. 

حمید پویا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین: 
در سال96 پروژه انتقال آب برای آب رسانی به 14 شهر و 194 روستای استان از سد طالقان آغاز شد. در دولت یازدهم برای این پروژه ردیف اجرایی گرفتیم که بر اساس آن سالانه 60 میلیون مترمکعب از آب سد طالقان برای مصرف شرب به استان قزوین منتقل می‌شود. یک تصفیه‌خانه هم به روش BOT (سرمایه‌گذاری بخش خصوصی) به میزان 115 میلیارد تومان در دستورکار داریم. 
در سال 96 سد نهب 85 درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کرد که اگر اعتبارات کافی بود می‌توانستیم در سال 96 این سد را آبگیری کنیم اما اعتبارات به موقع تخصیص نیافت. 

سد بالاخانلو در بوئین‌زهرا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از این پروژه آب شرب 5 شهر و 30 روستای استان تأمین می‌شود. 

اعلایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین: 
-در سال 96 در بخش ورزش همگانی افتتاح خانه‌های روستایی را در دستورکار داشتیم که براساس آن 11 خانه روستایی در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شد. 
-برگزاری المپیاد کارکنان دستگاه‌های اجرایی دولتی با حضور کارمندان 41 دستگاه اجرایی و برگزاری مسابقات المپیاد قهرمانی کشوری به میزبانی استان قزوین از دیگر برنامه‌های 96 بود که با حضور بیش از 700 شرکت‌کننده دراستان برگزار شد. 

-اعزام برون‌مرزی و میزبانی 83 مسابقه قهرمانی کشوری توسط استان قزوین از جمله اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان در سال 96 به شمار می‌رود. 

حجت‌الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین: 
در سال 96 مواردی از قبیل تشکیل کمیسیون پیگیری سیاست‌های کل قوه قضاییه و اولویت‌های استان، ساماندهی تبصره اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، فراهم شدن مقدمات ساماندهی کمیسیون‌ها و هیئت‌های فرعی خارج از دستگاه قضایی پیگیری شد. 
توسعه و گسترش سامانه ابلاغ الکترونیک، تلاش و هماهنگی در جهت کاهش جمعیت کیفری، نظارت بر حفظ حقوق شهروندی، تلاش و نظارت در جهت احیای حقوق عامه از جمله برنامه‌های سال 96 دستگاه قضایی استان بود. 

همچنین پیگیری مشکلات و پیگیری اصلاح جاده‌های مواصلاتی به ویژه آزادراه قزوین – زنجان و بویین زهرا- ساوه اشاره کرد. 

رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان: 
-اعتبار خرید کتاب از ناشران و نویسندگان استانی به منظور حمایت از آنان که در این حوزه تا پایان آبان ماه96 بیش از 298 میلیون ریال کتاب خریداری شد. 
-جذب 300 میلیون ریال اعتبار جهت خرید کتاب از محل تملک دارایی

-کلنگ‌زنی‌ کتابخانه‌ مهرگان، بهره‌برداری از نخستین کتابخانه ویژه بانوان در کتابخانه هلال‌احمر شهر قزوین، کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی شهرستان بوئین‌زهرا 

محمد همتیان، مدیرکل بنیادمسکن: 
تهیه و بازنگری 127 طرح‌های هادی روستایی با اعتبار 24 هزار و 850 میلیون ریال 

-تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی 172روستا
- بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق زلزله آوج، آبگرم، الموت و تاکستان 

-بازساری واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در زلزله استان کرمانشان شهرستان گیلانغرب 

سرهنگ طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار استان قزوین: 
- آغاز ساخت مرکز فرنگی دفاع مقدس استان قزوین در جوار شهدای گمنام بوستان فدک در زمینی به مساحت 5 هکتار زیربنا

- انتشار 30 جلد کتاب دفاع مقدس در موضوعات تاریخ شفاهی، خاطرات رزمندگان، شعر دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و کودک و نوجوان 
- پیگیری و جانمایی و تدفین و 10 شهید گمنام دفاع مقدس در استان 

- شروع بکار جمع‌آوری اطلاعات و آمار دفاع مقدس در جهت دانشنامه دفاع مقدس استانی 

مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین: 
-مدیریت متمرکز و جدی 1000 پرونده مهم موجب شد تا مسیر قطعیت و وصول مالیات‌های متعلق این پرونده‌ها را کوتاه تر کنیم. همچنین تدوین نرم افزار محاسبه جرایم موضوع ماده 169
-استفاده از تفویض اختیار بخشودگی جرایم مالیاتی در جهت تعیین تکلیف و حل وفصل پرونده های مالیاتی، از دیگر عواملی بود که موجب شد اداره کل امور مالیاتی استان قزوین کارنامه موفقی از خود به ثبت برساند. 

سرهنگ طاهرخانی، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین: 
-سپاه پاسداران درسال 96 در زمینه کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه کارهای خوبی انجام گرفته ازجمله آبرسانی، خدمات بهداشتی و درمانی، احداث راه روستایی وخدمات مشاوه و اشتغال زایی که در حوزه اجرایی سازمان بسیج مستضعفین بوده و عملکرد درخشانی را در کارنامه خود ثبت کرده است. 
-با هماهنگی‌های انجام شده 12 عرصه فعالیت در زمینه‌های پرورش ماهی، پرورش قارچ، داربستی کردن درختان انگور، پرورش ماکیان و غیره و 12 عرصه فعالیت در زمینه صنایع تبدیلی جزو فعالیت‌های سپاه در حوزه بسیج سازندگی است. 

-بیش از 4 میلیارد تومان تامین اعتبار در بخش اعطای تسهیلات به 352 نفر از بسیجیان حوزه‌ها و پایگاه‌ها پرداخت شده که این امر موجب اشتغال بیش از هزار و 500 نفرشده است. 

فرشاد پیله چی، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین: 
جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین در سال 96، در حوزه‌های پژوهش، درمان، آموزش و فرهنگی فعالیت‌های خود را متمرکز کرد. 

در این سال بیش از 10 هزار نفر در مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی، تحت آموزش‌های تخصصی و مهارتی قرار گرفتند و همچنین همایش‌ها و سمینارهایی با هدف رفع خلأهای آموزشی استان توسط معاونت آموزش جهاد دانشگاهی برگزار شد که از این میان می توان به سمینار آموزشی «تربیت جنسی کودکان و نوجوانان» اشاره کرد که برای اولین بار در استان قزوین با حضور خانم دکتر سیما فردوسی از پژوهشگران برجسته این حوزه برگزار شد. 
در حوزه درمان نیز جهاد دانشگاهی علاوه بر ادامه فعالیت‌های خود در حوزه جمعیتی، به عنوان تنها مرکز درمان از راه دور ناباروری در استان و کشور (با کارنامه تولد بیش از 480 نوزاد در این مرکز)، تلاش‌هایی را برای ورود به حوزه «طب تسکینی» و «درمان سرطان» و نیز حوزه «ارتقاء سلامت» و نیز «توانبخشی» آغاز کرد. 

در حوزه فرهنگی هم در پایان سال نودوشش ما به جرأت ادعا می‌کنیم در بحث کرسی‌های آزاد اندیشی در استان قزوین تبدیل به یک مرجع شده ایم و با برگزاری برنامههای منظم در این حوزه در طول سال و با عناوین مختلف در محیط‌های دانشگاهی تلاش می‌کنیم گفت و گوی سالم و منطقی را ترویج دهیم و به مدد برگزاری مسابقات ملی مناظره نیز ارتباط موثری با شبکه‌های دانشجویی داریم.

علاوه بر آن انتشارات جهاد دانشگاهی در سال 96 موفق به انتشار بیش از 35 عنوان کتاب در حوزه‌های علمی و فرهنگی گوناگون شده است که از آن جمله می‌توان به رونمایی از چند عنوان کتاب در حوزه انرژی هسته‌ای و نیز رونمایی از کتاب ضرب‌المثل‌های مردم قزوین در حوزه فرهنگی اشاره کرد. 

محمود محمودی رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین: 
این سازمان دارای 112 شرکت و اتحادیه تعاونی روستائی و کشاورزی و تولید با 95 هزار و 989 نفر عضو و سرمایه‌ای بیش از 103 هزار و 285 میلیون ریال است که گردش مالی شبکه در سال 95 حدود 15 هزار و 388 میلیارد ریال بوده که کار هدایت حمایت و نظارت بر: 
-ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات بخش کشاورزی

-تأمین تسهیلات مورد نیاز جهت راه‌اندازی وتوسعه فروشگاه‌های مصرف روستائی 

-اجرای طرح تشکیل صندوق حمایت سرمایه‌گذاری کشمش محصولات کشاورزان

-تأسیس کلینیک‌های گیاه پزشکی در شهرستانهای قزوین-تاکستان –بویین زهرا

-پیشنهاد 29 طرح در مجموع به مبلغ 680 میلیارد ریال در قالب شرکت‌های تعاونی روستایی به کمیته اشتغال روستایی استان براس استفاده از اعتبارات اشتغالزایی 

سید بهمن نقیبی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین: 
جهت نظارت بر نحوه توزیع و سلامت شیرخام به صورت عملیاتی وارد شدیم و با انجام نمونه‌گیری‌ در بازه‌های زمانی، واحدهای مشکل‌دار از لحاظ بار میکروبی و تقلبات انجام شده پلمپ شده که مسئولین این شرکت‌ها برای ورود مجدد به کار ملزم به رعایت قوانین هستند. 
با توجه به نگرانی‌هایی که در خصوص شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک وجود دارد واکسیناسیون گسترده جهت کنترل این بیماری انجام شد که یکی از اقدامات مهم دامپزشکی بشمار می‌رود. 

سردار محمودی، فرمانده انتظامی استان قزوین: 
سال 96 بحث پیشگیری جزو اولویت‌های پلیس استان بود که در این زمینه توانستیم به شاخص مدنظر برسیم و پلیس قزوین به عنوان پلیس موفق در کشور شناخته شده است. 

علی صفری، شهردار قزوین: 
با توجه به اینکه تیم مدیریت شهری و شورای شهر در نیمه دوم سال حضور پیدا کردند و بودجه در اوایل سال تعیین تکلیف می‌شود، تصمیم گرفتیم تا پروژه‌های نیمه کاره را با قدرت و سرعت به پایان برسانیم و مطالبات پیمانکاران و چندین دستگاه پرداخت شد. 
پروژه‌های محله‌محور در نقاط مختلف شهر آغاز شد که در این راستا 17 پروژه به بهره‌برداری رسید و نگاه مدیریتی شهر را به سمت افزایش نشاط جمعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی حرکت دادیم تا در قزوین شاهد روحیه شادابی و ارتقا کیفیت زندگی باشیم. 

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار: 
احداث پروژه بیمارستان 700 تختخوابی و پروژه انتقال آب طالقان برای تامین آب در شهرهای استان از جمله اقدامات مهم معاونت عمرانی استانداری قزوین در سال 96 است. 
غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین: 
-استان قزوین دارای 3000 شهید، 7111جانباز و 664 جانیاز است و در حدود 50 درصد از والدین شهدا در قید حیات هستنند که با توجه به اهمیت خاطرات شهدا یکی از مهمترین اقدامات فرهنکی سال 96 بنیاد شهید استان قزوین ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا است. 
-ارائه وام قرض‌الحسنه از طریق صندوق شاهد به 1852 خانواده به مبلغ 21 میلیارد تومان؛ این صندوق متعلق به خانواده شهداست و از هیچگونه بودجه دولتی بانک‌ها و دستگاه‌ها استفاده نشده است. 

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین: 
-کسب رتبه‌های افتخارآفرین در جشنواره‌ها و الپیادهای مختلف؛ کسب رتبه دوم زیست شناسی انگلستان و رتبه اول قرآنی جهان اسلام؛ تعهدات 9 میلیارد تومانی توسط خیرین مدرسه‌ساز در سال 96 
-بازسازی حدود 40 درصدی اردوگاه شهید بابایی 

-بهره‌برداری از 10 میلیارد تومان از پروژه‌های سال 96 در 22 بهمن 

-کنگ‌زنی مدرسه انرژی اتمی استان در سال 96 

سیاوش شمسی‌پور مدیر کل حــفاظت محیط زیست استان قزوین: 
تدوین برنامه عملیاتی که مبنای حرکت سازمان است باعث شد تا اتفاقات و اقدامات خوبی در سال 96 رقم بخورد: 
-پایش محیط زیست از طریق دوربین‌های مداربسته 

-اقدامات لازم جهت کنترل ریزگردها در دشت الله آباد از طریق احیای تالاب‌های منطقه 

-اقدامات لازم جهت نجات دریاچه اوان

-افزایش 30 درصدی آمار وحوش استان نسبت به سال‌های گذشته 

-تصویب طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوای استان که 16 دستگاه اجرایی استان موظف به همکاری هستند 

علی هوشمندی رئیس حوزه هنری استان قزوین: 
تالیف دو کتاب با عناوین "بررسی ساختار پیرنگ در چند رمان دفاع مقدس"و " خاک شیرین" توسط حوزه هنری و انتشارات سوره مهر در سال 96 و پیگیری چاپ کتاب‌هایی با چنین عناوینی از جمله اقدامات مهم حوزه هنری استان در سال 96 بوده است. 

اسدالهی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین: 
-انجام اقدامات جدی در جهت بیابان‌زدایی یکی از محوری‌ترین کارهای صورت گرفته در سال 96 بوده است. 
-توسعه آبخیزداری و حفاظت از اراضی ملی از دیگر اقدامات مهم این اداره کل بوده است. 

برادران؛ مدیرکل انتقال خون استان قزوین: 
-کسب بالاترین آمار رشد اهدای خون در کشور و تامین صد در صدی شاخص‌های فنی سازمان انتقال خون 
-ارسال پلاسمای خون به شرکت‌های خارجی و دریافت مشتق‌های خون جهت تولید داروهای مورد نیاز که نشان می‌دهد پلاسمای خون فرستاده شده از سوی سازمان دارای استانداردهای جهانی و سلامت خون است. 

در سال جدید رهبر معظم انقلاب در راستای بهبود اشتغال و رفع معضلات اقتصادی شعار سال را "حمایت از کالای ایرانی" عنوان کردند تا مسیر اشتغالزایی و حمایت از کارگر ایرانی فراهم شود؛ از امروز وظیفه مسئولان و مردم در عمل به منویات رهبری دوچندان می‌شود؛ امیدواریم در پایان سال شاهد عملکرد رضایت بخش مسئولان استان قزوین باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

به گزارش قدس خراسان، احمد وحیدی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور  اظهار کرد: همه گام های رشد و ارتقا را جمهوری اسلامی طی کرده و در قله ها به‌سر می‌برد اما کاستی و کمی هنوز در حوزه اقتصاد وجود دارد. مقام معظم رهبری فرموده‌اند یکی از مسائل ما استحکام اقتصادی است و اقتصاد باید درخور آرمان های کشور باشد. یک کشور با آرمان‌ها، رسالت و انتظارات جهانی باید اقتصاد کافی و چشم نواز داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی قدرت کاملا تصویب شده و مقتدری دارد، افزود: به خصوص بعد از عملیات وعده صادق نوع نگاه کشورها، ملت‌ها و نوع اشتیاق آنها به جمهوری اسلامی  متفاوت شده‌است. همیشه در هر مرحله‌ای قدرت و اقتدار را تجربه کرده ‌ایم و تحسین جهانیان و ملت های آزاده و غیر وابسته و وابسته برانگیخته و ما امروز هم در همان مسیر اقتدار هستیم.

وی گفت: ما در حوزه های سیاسی دفاعی،امنیتی، علمی و فرهنگی بسیار در موقعیت‌های خوبی به‌سر می بریم. ما پیام انقلاب اسلامی و رسالت انقلاب اسلامی را داریم. آینده روشن انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادیم.کدام کشور می‌تواند مانند ایران ظرفیت سیاسی، استقلال سیاسی و مانورهای سیاسی داشته باشد و همه از منظر خدا خواهی و سعادت بشری است. در حوزه امنیت و دفاعی و علمی در نرخ رشد در جهان اول هستیم.

وحیدی تاکید کرد: در اقتصاد ظرفیت‌ها فراوان است. ما از نظر تولید ناخالص و قدرت خرید با توجه به آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است در رتبه  ١٩ قرار داریم. جهاد امروز ما مهم است و باید ظرفیت های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم و کشور را در حوزه اقتصادی بر قله‌های افتخار بنشانیم. البته دشمن در مقابل سنگ اندازی می‌کند و نمونه آن تحریم‌ها است و موارد غیر تحریم هم وجود دارد اما اینها نباید از تلاش‌های ما بکاهد.

وزیر کشور ادامه داد: لذا جهاد مهم شکل گرفته است و هر کس مسئولیت هایی دارد و شما عزیزان جایگاه بسیار مهمی در این جهاد دارید و باید گام‌هایی در حرکت‌های بزرگ اقتصادی بردارید. مناطق آزاد و ویژه پرچم داران و بخش مهم، نقطه تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. از گذشته نسبت به این مناطق نظر بدبینانه ایجاد شده است و برگشت این نکته و نشان دادن ظرفیت بالای این مناطق بار سنگینی است که بر دوش شما عزیزان افتاده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: الحمدلله برخی مناطق رشد خوبی داشتند و این نشان دهنده این است که حرکت‌های خوب آغاز شده و این حرکت های خوب باید مستمر، هدفمند با برنامه و با اصرار و پیگیری دنبال شود. دشمن قصد دارد از حوزه مناطق آزاد و ویژه به کشور آسیب برساند، تا کشور نتواند رشد کند لذا باید هدفمند و با برنامه جلو برویم. مناطق ویژه باید موضوع محور و هدفمند حرکت کنند و مناطق آزاد به صورت عمومی کار کنند.

وزیر کشور با تاکید ورود بخش خصوصی به مناطق ویژه ، ادامه داد: ما مناطق ویژه زیادی داریم که هنوز راه اندازی نشدند و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند. ما باید به صورت هدفمند ظرفیت‌های مناطق ویژه را بسنجیم و عمل کنیم. سرمایه گذاران ایرانی زیادی داریم که سرمایه های خود را  در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کردند.برای مناطق آزاد و ویژه جذب سرمایه مهم است.

وی با بیان این موضوع که باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: در این مناطق باید شهرک های اربعینی ایجاد کنیم و باید گفت که لیستی از فعالیت‌های متعدد وجود دارد که می‌توان در این مناطق اجرا کرد. همچنین برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.رسیدگی به مردم بومی نیز باید در اولویت قرار گیرد. امنیت و محورهای حقوقی که مطرح شد نیز باید رسیدگی شود. همچنین این موضوع که منطقه‌ای نصف آزاد است و نصف دیگر آزاد نیست نیز باید بررسی شود زیرا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده که باید حل شود. زیرا آثار آن مردم را اذیت خواهد کرد.

در پایان این همایش از برخی مناطق آزاد و ویژه که شامل مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان، سهلان، گرمسار و مناطق آزاد ارس، اروند بودند، تقدیر شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح