Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه اینترنتی یورک الرت، این ابداع که توسط محققان کالج دارتموث در آمریکا صورت گرفت، نویدبخش افزایش بیش از پیش کاربردهای چاپ سه بعدی است و می تواند زمینه را برای نسل جدید ماده چاپ شده هموار سازد.
پیشرفت حاصل شده در زمینه چاپ هوشمند با قابلیت تغییر شکل که به چاپ چهار بعدی هم شناخته می شود، یک جایگزین کم هزینه برای ساخت قطعات دقیق برای استفاده در حوزه های مختلف از بیوپزشکی تا صنعت انرژی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته محققان، این فناوری به اشیای چاپ شده سه بعدی حیات می دهد و در حالی که بسیاری از ساختارهای چاپ شده سه بعدی خواص مولکولی ماده را بازتاب نمی دهند، جوهر جدید مولکول های کاربردی را به جهان چاپ سه بعدی می آورد و با استفاده از آن می توان اشیای هوشمندی را برای مصارف مختلف چاپ کرد.
بسیاری از سازوکارها و پروتکل های چاپ سه بعدی بر رزین های شفاف کننده عکس تکیه دارند و به تولید اشیای پلاستیکی سخت و محکم اما نه چندان برخوردار از معماری مولکولی منجر می شوند.
اما دستاورد جدید به طراحان اجازه می دهد که محدوده ها و کاربردهای مولکولی خاص را در یک ماده حفظ کنند و این ساختارها را برای استفاده در چاپ سه بعدی تغییر دهند.
محققان با ترکیب فناوری های جدیدی در عملیات های پیش و بعد از چاپ توانستند اشیای چاپ شده را به یک درصد اندازه های واقعی خود کاهش و رزولوشن (شفافیت) آنها را 10 برابر افزایش دهند.
این اشیای چاپ شده سه بعدی می توانند بطور مکرر با استفاده از پایه های فرا مولکولی از لحاظ اندازه کوچک و بزرگ شوند؛ همچنین با استفاده از ردیاب های فلورسنت در واکنش به یک محرک خارجی مانند نور تغییر رنگ دهند.
توانایی کاهش اندازه یک شیء بعد از چاپ در عین حفظ خصیصه های کاربردی و افزایش شفافیت آن جسم به چاپگرهای ارزان قیمت اجازه می دهد تا اشیایی با وضوح بالا چاپ کنند؛ کاری که زمانی تنها توسط چاپگرهای پیچیده تر میسر بود.
روش جدید مقیاس پذیر است، به طور گسترده قابل انطباق است و می تواند به طور چشمگیری موجب کاهش هزینه ها شود.
این مطالعه توسط مجله انجمن شیمی آلمان به نام Angewandte Chemie به عنوان یک مقاله بسیار مهم VIP انتخاب شد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام جدید بارسلونا برای حفظ ژاوی در باشگاه

به گزارش "ورزش سه"، اخبار جدید از اسپانیا حکایت از اقدام جدیدی از سوی مدیریت بارسلونا برای حفظ ژاوی هرناندز، سرمربی تیم اصلی، دارند.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی‌وی ۳ اسپانیا ، مدیریت بارسلونا به ژاوی پیشنهاد پست جدیدی داده است.  بر اساس این خبر بارسا از ژاوی خواسته است پس از پایان این فصل، سفیر بنیاد بارسلونا شود، پستی که هم‌اکنون در اختیار الکس روکا است و اگر ژاوی به وعده‌اش عمل و بارسا را در پایان فصل ترک کند، ممکن است به او برسد.

بارسلونا نمی‌خواهد ژاوی را از دست بدهد و خوان لاپورتا و دکو بارها اعلام کرده‌اند که خواهان حضور و ادامه ژاوی هرناندز در سمت سرمربی‌گری تیم اصلی هستند.

با این حال آنها واقع‌بین هستند و معتقدند همه چیز به خود ژاوی بستگی دارد. برای همین لاپورتا می‌خواهد به منظور حفظ ژاوی در باشگاه، پست جدیدی به او بدهد تا همچنان از تجربیات او در بارسا استفاده شود.

سرمربی اسپانیایی بارسلونا پس از نتایج ناامیدکننده اعلام کرد که در پایان فصل باشگاه را ترک خواهد کرد اما نتایج و عملکرد خوب در بازی‌های اخیر هواداران و مدیریت را امیدوار کرده که ژاوی از تصمیمش منصرف شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) رنگ سبز جدیدی که دیزنی خلق کرد!
  • اقدام جدید بارسلونا برای حفظ ژاوی در باشگاه
  • تصویر جدیدی از تیموتی شالامی که وایرال شد
  • کشف اشیای عتیقه در رودبار
  • کشف اشیای عتیقه ۲۰۰ میلیارد ریالی در رودبار
  • کشف اشیای عتیقه ۲۰۰ میلیاردی ریالی در رودبار
  • کشف اشیای عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در گیلان
  • کار و کاسبی جدیدی که این روزها در تهران داغ شد
  • تصاویر جدیدی که آنا نعمتی از خودش منتشر کرد
  • ابعاد مختلف ماه مبارک رمضان، وحدت و تقریب را میان امت اسلامی پررنگ می کند