Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > اصفهان - در نیمه ماه فروردین در سال جدید بار دیگر کویر مرنجاب خبر ساز شده است، روز یک شنبه سه گردشگر در این کویر ناپدید شدند که دو نفر یافت شده و جست‌وجو برای پیدا کردن یکی از گردشگران گم‌شده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کویرهای اصفهان یکی از جاذبه های دیدنی این استان است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت و سوی خود جذب می کند و با توجه به ماهیت خاص کویر لازم است گردشگران هم با امکانات کامل به این مکان ها سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با وجود هشدار کارشناسان میراث فرهنگی مبنی بر استفاده از راهنمایان محلی در سفر به کویر، هرساله افرادی به دلیل نادیده گرفتن هشدارها و  سفر شخصی به این مکان در معرض خطر قرار می گیرند و کویر مرنجاب چندسالی است در این زمینه خبر ساز می شود.

در چند روز گذشته نیز سه گردشگر به این کویر واقع در آران و بیدگل وارد شدند و پس از مدتی ارتباط هر سه نفر با خانواده قطع شده است.

با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر دو نفر از این افراد پیدا شدند اما یک نفر همچنان مفقود است و جست و جو برای یافتن وی ادامه دارد.
 
در این ارتباط معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان اظهار داشت: روز یکشنبه سه گردشگر شامل دو مرد و یک زن  وارد کویر مرنجاب در شهستان آران و بیدگل شدند و روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آن‌ها بگیرند.

داریوش کریمی افزود: بلافاصله نیروهای آران و بیدگل اعزام شدند و تا شب گذشته دو نفر پیدا شدند اما یک نفر همچنان مفقود است.

 وی افزود:  20 نفر از امدادگران هلال‌احمر آران و بیدگل در حال گشت زنی منطقه هستند و  با توجه به شواهد موجود محدوده‌ای به اندازه 6 کیلومتر در 5 کیلومتری مشخص شده و در حال جست‌وجو در این منطقه هستیم.

 

48

کلید واژه‌ها : کویر - سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - گردشگری - استان اصفهان -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کویر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه مجموعه نمونه گردشگری چشمه مرغاب در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون واقع شده گفت: این مجموعه یکی از مناطق چهارگانه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در شهرستان تیران و کرون است که بیشترین میزان جذب گردشگر شهرستان را به خود اختصاص داده است.
محسن مظاهری افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران مرحله اول طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری چشمه مرغاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و مرحله دوم ساماندهی نیز مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از دویست و ده آلاچیق و سکوی استراحت در این مجموعه در اختیار گردشگران است گفت: با اجرا و بهره برداری از مرحله دوم طرح ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه مرغاب شرایط اقامت گردشگران نیز مهیا و ظرفیت پذیرش گردشگر این مجموعه تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • زبان مار، دره‌ای عظیم در دل کویر لوت
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل