Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:30:31 GMT

نفس تالاب انزلی به شماره افتاد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۴۶۲۹

نفس تالاب انزلی به شماره افتاد

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: نفس‌های تالاب انزلی به شماره افتاده است.

‌به گزارش ایسنا‌، کاظم دلخوش، در مراسم تجلیل از محیط‌بانان شهرستان در پناهگاه حیات وحش سلکه گفت: کار در محیط زیست سخت و حساس است و محیط بانان تلاش‌های جانانه برای حفظ عرصه‌های طبیعی دارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب نقش مهمی در اقتصاد منطقه و ساکنان اطراف دارد، افزود: برای نجات تالاب به عزم ملی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلخوش خاطر‌نشان کرد: تالاب انزلی و بخصوص حوزه استحفاظی آن در شهرستان صومعه سرا حال روز خوشی ندارند و نفس‌هایش به شماره افتاده است.

وی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در حوزه تالاب بسیار موثر دانست و ادامه داد: ورود بخش‌های خصوصی در دو عرصه گردشگری و احیاء تالاب باید با برنامه ریزی‌های درست انجام گیرد و در این راستا مجلس هم حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

حمزه عشوری رییس اداره محیط زیست صومعه سرا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی در شهرستان صومعه سرا داریم، گفت: کارکنان و محیط بانان این شهرستان در ‌پاسگاه‌های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در ‌روستای هنده‌خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط‌بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق میپردازند.

وی حضور مسوولان را سبب دلگرمی کارکنان محیط زیست و محیط بانان دانست و افزود: محیط‌ بانان نیروهای خط مقدم سازمان حفاظت محیط‌ زیست هستند که از انفال طبیعی و تنوع زیستی کشور در شرایط کاری بسیار سخت دفاع و حفاظت می‌کنند.

در این آیین مسئولان صومعه سرا بصورت نمادین به جمع آوری زباله پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از محیط‌ بانان شهرستان صومعه سرا  تجلیل شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: عملکرد حفاظت محیط‌زیست استان در چهار شاخص: زیستگاه‌ها و امور مناطق، حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی و حفاظت و احیای تالاب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و حفاظت محیط‌زیست استان با دریافت بالاترین امتیاز در بین ادارات‌کل حفاظت محیط‌زیست کشور رتبه نخست را به‌دست آورد.

گفتنی است: این ارزیابی بر اساس ارایه عملکرد توسط ادارات‌کل در حوزهٔ محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی و بررسی براساس مستندات، تحلیل عملکرد و ارایه دلایل و شواهد و بازدیدهای میدانی کارشناسان دفاتر تخصصی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898192

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی