Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ابلاغیه دکتر فرهاد رهبر به کمیسیون معاملات مرکزی دانشگاه، تاکید شده است که اهتمام به خرید کالای ایرانی از سوی کمیسیون معاملات واحدها، استان‌ها، واحدهای جامع مستقل و سازمان سما به عنوان یک الزام در نظر گرفته شود.

در این ابلاغیه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعیین شعار سال 97 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی»، آورده است: به درستی که «حمایت از کالای ایرانی» به عنوان حلقه‌ای از زنجیره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نیاز مبرم کشور بوده و انتظار می‌رود خانواده دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تحقق این مهم پیشتاز بوده و گام‌های عملیاتی، مشخص و موثر در این زمینه بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرهاد رهبر تاکید کرده است: شایسته است در سریع‌ترین زمان ممکن، طراحی ویژه‌ای در سامانه هوشمند تدارکات دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارزیابی وضعیت تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه از میان نشان‌های ایرانی صورت گیرد.

همچنین در زمینه خرید کالاهایی که نشان‌های تجاری ایرانی آنها دارای کیفیت همسان یا نزدیک به نمونه‌های خارجی است، تصریح شده است که از نوع ایرانی‌ این کالاها خریداری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به کمیسیون معاملات مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت داد که ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، با بهره‌گیری از سوابق کمیسیون معاملات واحدها، استان‌ها، واحدهای جامع مستقل و سازمان سما و همفکری لازم، نسبت به استخراج کالاها و تجهیزات پرمصرف و تهیه فهرستی از نشان‌های تجاری باکیفیت موجود داخل برای تهیه آن کالاها اقدام کنند؛ و در طول زمان، نسبت به تکمیل این فهرست اقدام مقتضی صورت گیرد.

204

سامانه هوشمند تدارکات دانشگاه آزاد کالاهای ایرانی حمایت طراحی جدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرهاد رهبر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها