Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:17:22 GMT

دمای هوای مناطق کوهستانی مازندران 15 درجه کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۵۸۴۸

دمای هوای مناطق کوهستانی مازندران 15 درجه کاهش می یابد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای نسبت به بارندگی های رگباری و کاهش نسبتا شدید دمای هوا بویژه در مناطق کوهستانی تا 15 درجه طی امشب هشدار داد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است : از عصر امروز تا بعد از ظهر پنجشنبه با عبور یک سامانه بارشی به تدریج شاهد وزش باد ( برخی مناطق نسبتا شدید ) ، مواج بودن دریا ، کاهش دما ، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواشناسی مازندران با اعلام این که بارندگی در این مدت در برخی مناطق بویژه نیمه غربی استان به صورت رگباری است ، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان های این مناطق هشدار داد.
به نوشته این اطلاعیه ، با توجه به پیش بینی بارش برف در ارتفاعات ، تردد در جاده های کوهستانی مازندران هم در این مدت دچار اختلال خواهد شد.
هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که بارندگی پراکنده و هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به اینکه دمای هوا امروز نسبت به روز قبل 10 درجه کاهش داشته است ، برای فردا در مناطق جلگه ای کاهش دما محسوس نبوده و مردم استان کاهش 2 تا پنج درجه ای دما را تجربه خواهند کرد .
احمد اسدی هشدار داد : بارش ها در این مدت در برخی حوزه ها رگباری پیش بینی می شود و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد .
وی تاکید کرد : در روزهای آینده مردم و مسافران از هرگونه اقامت در کنار رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند .
معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه از پنجشنبه شب از شدت این سامانه بارشی کاسته می شود ، افزود : تا اوایل هفته بعد آسمان استان نیمه ابری همراه با بارش های پراکنده و نوسانات دمایی خواهد بود .
اسدی با اشاره به امکان بارش باران ، مه گرفتگی و امکان لغزنده شدن جاده ها ، به رانندگان توصیه کرد که جانب احتیاط را رعایت کنند .
وی همچنین از مسافران خواست در هنگام تردد در محور های کوهستانی وسایل زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند .
امروز بلده با 18 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و آلاشت با سه درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین نقطه مازندران بودند.
7335/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي كاهش دما مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲ و ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم رگبار و رعدوبرق