Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:37:51 GMT

بن سلمان نمی داند چه می گوید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۷۳۸۷

بن سلمان نمی داند چه می گوید

بغداد - ایرنا - رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق در پی اهانت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به اصل مهدویت و جایگاه حضرت ولی عصر(عج)، او را فردی کودن خواند که متوجه نیست چه می گوید.

به گزارش ایرنا، 'حسن سالم' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق همچنین از کشورهای اسلامی خواست برای ادب کردن عربستان سعودی به دلیل اهانت به نام و جایگاه اهل بیت پیامبر اکرم (ص) ریاض را تحریم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سخنان اخیر ولیعهد عربستان در مورد عقاید مربوط به مهدویت و افراطی و مخالف اصول سازمان ملل توصیف کردن آن را از سوی وی در راستای بی حرمتی به عقاید اسلامی و مذاهب مختلف در میان مسلمانان دانست.
وی از کشورهای اسلامی خواست تا کشور تروریست و افراط گرای سعودی را که تلاش می کند ایدئولوژی صهیونیستی را تحمیل کند تحریم کنند.
وی افزود: کشورهای اسلامی لازم است این منحرف اخلاقی و اعتقادی (محمد بن سلمان) را به دلیل اهانت به جایگاه امام معصوم (عج) ادب کنند؛ زیرا موضوع امام زمان(عج) نه تنها به کشور های اسلامی بلکه به کل جهان مربوط می شود و باید از تقدس آن دفاع کرد و ایدئولوژی وهابی و سعودی را متوقف کرد.
همچنین یک نماینده پارلمان نزدیک به نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون از سخنان ولی عهد سعودی که به عقاید و موضوع انتظار حضرت ولی عصر (عج) اهانت کرده بود و مدعی افراطی بودن این عقاید شده بود ،انتقاد کرد.
واکنش به اظهارات بن سلمان در مورد امام زمان (ع) یکی از چندمین موارد اعتراضی است که محافل سیاسی و مردمی عراق طی هفته های اخیر به سیاست و گفتمان سران سعودی نشان داده اند.
خاورم**ع ص**380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دختر و «جشن دختران آرمانی» که در مجموعه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، از همه برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد و گفت: همه ما از صمیم قلب به وجود شما دختران ایران که مادران، همسران، معلمان، صاحبان اندیشه، آینده‌سازان فردا و سرمایه بزرگ خانواده، جامعه و کشور هستید، افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند فاطمه اطهر (س) را به پیامبر (ص) اعطا کرد تا بشریت دریابد که زن و مرد هر دو می‌توانند الگوی جامعه، تاریخ و انسانیت باشند، افزود: دختر هدیه خداست و شما هر کدام هدیه خدا برای ما و ایران هستید و ما به شما به عنوان هدایای گرانقدر پروردگار می‌بالیم.

رئیسی با اشاره به اینکه ما نه نگاه مغرب زمین را قبول داریم که به زن و دختر نگاه ابزاری دارد و نه نگاه متحجرانه‌ای را که به دنبال حذف زن از عرصه اجتماعی، منزوی کردن زنان و دختران و محرومیت آنان از نقش‌آفرینی اجتماعی است، اظهار داشت: نگاه ما به زن همان نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از نگاه عمیق اسلام عزیز به زن برآمده و زن را محور خانواده و دارای نقش و سهم موثر در عرصه اجتماع می‌داند.

رئیس جمهور به آمار دختران تحصیل‌کرده کشورمان که جزو بالاترین‌ها در منطقه و جهان است اشاره کرد و گفت: دیروز در مراسم قدردانی از مدال‌آوران ورزشی، تعداد قابل توجهی از دختران ورزشکار را دیدیم که با ایستادن بر سکوهای قهرمانی جهانی برای کشور افتخارآفرینی کردند و از سوی دیگر تعداد بی‌شماری زن و دختر داریم که در عرصه‌های معلمی، استاد دانشگاهی، مخترع، مدیر و غیره مشغول فعالیت هستند؛ دختران امروز آینده‌سازان فردای کشور هستند و لازم می‌دانم از مربیان و معلمان شما صمیمانه قدردانی کنم.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز فقط به شکل نمادین روز دختر نامگذاری شده و باید همه روزها و هفته‌ها و ماه‌ها را روز دختران بدانیم و قدردان زنان و دختران باشیم، همچنان که پیامبر (ص)، امامان (علیهم السلام) و پیشوایان ما و شهدای عالی‌قدر ما اینگونه عمل کردند و باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه کشوری که به نام قرآن و دین و به نام حضرت فاطمه معصومه (س) تلاش کرده پرچم دین را برافرازد، بتواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند و آینده را به دست شما دختران و جوانان ایران اسلامی پرافتخار رقم بزند، گفت: ما هم به عنوان دولت در خدمت شما هستیم و به خدمتگزاری به شما افتخار می‌کنیم.

رئیسی در پایان اظهار داشت: از همین جا روز دختر را به همه شما و به همه دختران ایران زمین تبریک می‌گویم و به اینجا آمدم تا بگویم دختر یعنی عاطفه، احساس، رحمت الهی، مایه افتخار و وجودی ذی‌قیمت و دوست‌داشتنی و با همه وجود می‌گویم که همه دختران ایران عزیز را دوست دارم.

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند