Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@13:08:02 GMT

جایگاه مطلوبی در تجارت جهانی گاز نداریم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۹۱۳۶

جایگاه مطلوبی در تجارت جهانی گاز نداریم

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: هر چند در زمینه منابع گازی در دنیا رتبه بالایی داریم اما جایگاه مناسبی در زمینه تجارت جهانی گاز نداریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، سعید مومنی چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران شرکت گاز استان فارس اظهار داشت: باید با ارتقا در این حوزه که از اهداف برنامه ششم نیز بوده است به جایگاه مطلوبی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بر لزوم توجه بیشتربه حوزه صادرات و تجارت گاز تاکید کرد و گفت: 46 میلیون مترمکعب گاز به عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان پارسال صادر شد. 
مومنی ادامه داد:ما با بیش از 34 هزار میلیارد مترمکعب منابع گازی، در رتبه اول دنیا از نظر منابع گازی و گاز رسانی به مناطق قرار داریم. 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد : علاوه بر ارتقای جایگاه در برخی از حوزه ها نیازمند بهینه سازی مصرف گاز نیز هستیم، در برخی از استان ها از جمله استان فارس بیش از 12 هزار میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌شود که از این مقدار 6 درصد در بخش نیروگاه‌هایی مصرف می‌شود در حالیکه مطلوب این حوزه 36 درصد است. 
معاون عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بر لزوم توجه به استفاده صنعتی از منابع گاز تاکید کرد و گفت : استان فارس قابلیت های ویژه در گاز رسانی به مناطق به ویژه مناطق روستایی داشته است و طی سالهای اخیر معادل 40 سال گذشته در گازرسانی به مناطق روستایی و حوزه صنعت کار منسجم انجام شده است. 
عنایت الله رحیمی افزود: امیدواریم با تدوام نهضت گاز رسانی به مناطق ، امسال شاهد به پایان رسیدن گازرسانی به همه روستاهای فارس باشیم. 
وی ارقامی در مورد گازرسانی به مناطق روستایی فارس بیان نکرد. 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده جهرم در مجلس نیز در این مراسم بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه منطقه ای در استان فارس تاکید کرد و گفت : فارس در گذشته قابلیت‌های کشاورزی فراوانی داشته که امروز تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است. 
محمدرضایی کوچی گفت:بسیاری از ظرفیت‌ها را در این حوزه از دست داده ایم ، در بسیاری از حوزه‌ها عقب مانده‌ایم و ضعیف هستیم و تداوم خشکسالی قابلیت های بخش کشاورزی را از بین برده است. 
در این مراسم از خدمات 5 ساله هوشنگ محمدی مدیر عامل پیشین شرکت گاز استان فارس تقدیر و غلامعباس حسینی به عنوان مدیر عامل جدید معرفی شد. 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خشکسالی تجارت جهانی شرکت ملی گاز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 6088475 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • جایگاه هشتم نماینده ایران در جام جهانی پاراتیراندازی
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد