Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-16@21:35:12 GMT

تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۲۹۶۳۲

تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر گفت: پیش بینی ها برای افتتاح رسمی این مجموعه همزمان با آغاز افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ و با هماهنگی های صورت گرفته در شرف تحقق است. افزایش شیفت کاری و تلاشهای شبانه روزی همکاران تلاشگر برای تکمیل مجموعه بزرگ مرکز همایش های بین المللی تبریز اتفاقات خوبی را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با افتتاح این مجموعه بر فضای فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی شهر افزوده خواهد ‌د و حتی این مجموعه بعنوان در آمد پایدار برای شهرداری تبریز نقش ایفا خواهد کرد.
شهین باهر افزود: این مجموعه بعنوان جاذبه گردشگری هم به شمار می آید و در شمال‌غرب کشور نمونه منحصر به فردی خواهد بود
وی خاطرنشان کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی، از زیرساخت‌های کم‌نظیر توسعه فرهنگی شهر است که به واسطه حضور رئیس‌جمهور محترم و برگزاری افتتاحیه «تبریز ۲۰۱۸» در کشور شناخته می‌شود؛ از این رو با تکمیل جزئیات فنی و محتوایی پروژه، بایستی دقت لازم صورت گیرد.
شهین باهر با اشاره به این‌که تاکنون حدود ۶۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف پروژه هزینه شده است، اظهار داشت: با تکمیل مرکز همایش‌ها، ۲۴ هزار مترمربع به وسعت فضای فرهنگی شهر اضافه می‌شود که در مقایسه با وضعیت امروز شهر، فضای قابل‌توجهی است.شهردار تبریز متذکر شد: با توجه به فراهم‌شدن شرایط تسریع پروژه، فضاسازی محیط، تکمیل بخش‌های جنبی و نصب تجهیزات فنی و ایمنی، برنامه‌های رسمی تبریز ۲۰۱۸، پنجم اردیبهشت سال جاری، با حضور رئیس‌جمهور در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز آغاز می‌شود.سالن اصلی این مرکز، با ۱۴۰۰ نفر ظرفیت، از زیرساخت‌های فرهنگی کم‌نظیر در کشور است که توسط شهرداری تبریز طراحی و تکمیل شده‌است.

شهردار تبریز به همراه محمد صادق پور مهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی طی بازدید از مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز در جریان روند تکمیل این مرکز بزرگ فرهنگی در آستانه برگزاری مراسم افتتاح رسمی برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ قرار گرفتند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۲۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز

در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب، متولیان مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز به بانوان کم‌حجاب حاضر در این باغ شاخه گل و بسته فرهنگی اهدا کردند که مورد استقبال بانوان واقع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از مسائل مهم، همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و این موضوع، نشان‌دهنده اهمیت آن در سطح جامعه ایرانی‌ است. 

همچنین حجاب یکی از احکام برجسته اسلامی است و در قرآن کریم نیز به صراحت در سوره احزاب و نور از آن یاد شده است، در تمام ادیان آسمانی، مورد سفارش قرار گرفته و در برخی قومیت‌ها و ملل گوناگون با ریشه تاریخی کهن، نظیر ایران به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم بیان کرد: در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز به بانوان کم حجاب حاضر در این باغ، شاخه گل و بسته فرهنگی اهداء کردند که مورد استقبال بانوان واقع شد.

سرهنگ سید حسن حیدری افزود: این حرکت فرهنگی با هدف حفظ حرمت و شخصیت زن، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده و تکریم و حمایت از پوشش اسلامی در مجموعه فرهنگی تاریخی باغ عفیف آباد شیراز صورت گرفت.

وی هدف از اجرای این امر را ترویج عفاف و حجاب به منظور سالم‌سازی جامعه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی بانوان نسبت به نقش موثر عفاف وحجاب در تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و گفت: ترویج عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی در کنار قانونگذاری است که این مهم در حال حاضر به عنوان یکی از دغدغه‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز با بیان اینکه موضوع حجاب حکم شرعی و الهی است، افزود: بحث عفاف و حجاب جزو اعتقادات و باور‌های قلبی ماست و رعایت آن علاوه بر قانونی بودن موضوع، مورد تأکید دین مبین اسلام نیز است.  

سرهنگ حیدری ادامه داد: حفظ حرمت و شخصیت زن و ترویج فرهنگ اسلامی بین بازدیدکنندگان از مجموع عفیف آباد باید برای ما یک اولویت بوده و مورد تاکید سلسله مراتب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، لذا در این خصوص از سال 1402 اقداماتی از جمله نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش شعائر اسلامی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر مجموعه باغ عفیف آباد شیراز در پایان با اعلام اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره در صدد آسیب زدن به کشورمان هستند، خاطرنشان کرد:  جنگ امروز یک فتنه ترکیبی است که از سوی دشمنان کشورمان ایجاد شده است و زمانی سربلند می‌شویم که دشمن را در دستیابی به این هدف شوم ناامید کنیم.

به گزارش تسنیم باغ عفیف آباد یا باغ گلشن که اینک در اختیار ارتش است، بنای ساختش در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری در زمان صفویه نهاده شد. این محل با شماره 913 و در سال 1351 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. همچنین موزه نظامی جدید که در محوطه باغ عفیف‌آباد شیراز بنا شده، شامل: تانک، هواپیما‌های سبک، توپ‌های قدیمی، انواع مسلسل‌ها و دیگر ادوات نظامی است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • دومین فراخوان همایش بین‌المللی دشمن شناسی اعلام شد
  • لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم
  • حل مشکلات شهری با تلاش جهادگران هلال احمر در تبریز