Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: بعد از ۴۰هزار شهیدی که تاکنون پیدا شده، با این ۴هزار شهید که پیدا خواهند شد، می‌توانیم بگوییم توانسته‌ایم بخش اعظمی از شهدا را به کشور بازگردانیم. ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به روند کار تفحص شهدا گفت: کار تفحص شهدا کار مستمری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان سال گذشته توانستیم 118 شهید را از مناطق عملیاتی جنوب عراق یعنی استان‌های بصره و العماره و جزایر ام‌الرصاص و بوارین، همچنین در منطقه کتیبان (محدوده عملیاتی رمضان) و منطقه زبیدات عراق مربوط به عملیات محرم و تک دشمن در سال 67 به کشور بازگرداندیم. 68 شهید را در جزیره بوارین از منطقه باتلاقی به‌صورت دسته‌جمعی پیدا کردیم.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام اینکه کار تفحص شهدا با شدت ادامه پیدا کرده است، گفت: کار در داخل خاک ایران چند سالی است که به اتمام رسیده، در 9 جزیره داخل خاک عراق باید کاوش انجام می‌شد که کار 4 جزیره از جمله فاو به اتمام رسیده است. نقاطی وجود دارد که باید بازبینی مجدد شود کما اینکه بسیاری از مناطق را 4 یا 5 بار مجدداً کاوش کرده‌ایم. در جزیره مجنون هنوز کار زیادی داریم و در مناطق عملیاتی والفجر مقدماتی و والفجر1 نیز کارهایی مانده است.

وی افزود: در غرب عراق اخیراً با موافقت وزیر دفاع عراق برای کاوش در منطقه مندلی مجوز گرفته‌ایم و تعدادی از شهدای عملیات مسلم‌بن عقیل و کربلای6 را آنجا پیدا کرده‌ایم که در ماه‌های آینده تعدادی از آن‌ها وارد کشور می‌شوند. به‌دلیل شرایط خاصی که در اقلیم کردستان حاکم شده است، کار تفحص در کردستان عراق فعلاً متوقف شده است تا با هماهنگی دولت مرکزی کار دوباره شروع شود. چیزی حدود 4200 شهید دیگر را می‌بایست کاوش کنیم تا پرونده به اتمام برسد یعنی بعد از 40 هزار شهیدی که تا کنون پیدا شده با این 4 هزار شهید که پیدا خواهند شد، می‌توانیم بگوییم توانسته‌ایم بخش اعظمی از شهدا را به کشور بازگردانیم.

انتهای پیام/*

R1013186/P1011199/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین سردار باقرزاده

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین سردار باقرزاده شهدای دفاع مقدس کمیته جستجوی مفقودین سردار باقرزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدا در گراش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ ستاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، اولین اجلاسیه شهدا در شهرستان گراش کلید خورد.

وی افزود: شهرستان گراش در تمام عرصه‌ها مانند دفاع مقدس، مکه خونین، حادثه منا، هواپیمایی خلیج فارس شهدایی تقدیم انقلاب کرده است، از این رو شایسته است اولین اجلاسیه در این شهرستان برگزار شود.

سردار اسدی فرمانده تیپ ۳۳ المهدی که میهمان ویژه این اجلاسیه بود نیز به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: اگر امروز ایران اقتدار و عزتی دارد به برکت خون شهداست.

در این اجلاسیه از کتاب سردار جوان نوشته حبیب فروزش و پوستر مستند مردی که برنگشت، روایتی از زندگی سردار شهید علی اکبر عظیمی به کارگردانی سعید قربانی رونمایی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • اجلاسیه شهدا در گراش
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق