Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@18:49:21 GMT

والچر سیتی؛ شهری متروکه در آریزونا (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۰۲۹۱

والچر سیتی؛ شهری متروکه در آریزونا (+عکس)

طبق باور قدیمی اهالی این شهر، یک مهاجر آلمانی بنام هنری ویکنبورگ (Henry Wickenburg) در سال 1863 در حال گذر از بیابان آریزونا نگاهش به توده ای از پرهای سفید و سیاه گره می خورد و مسیرش را به سمت چیزی که به نظر لاشه یک کرکس بود تغییر می دهد، اما درست در همین لحظه درخشش شی ای در همان نزدیکی توجه او را به خود جلب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او لاشه ی کرکس را رها می کند و آن سنگ درخشان را بر می دارد. آن سنگ، طلا بود.

او در واقع به طور اتفاقی به یکی از بزرگترین معادن طلای آریزونا پا گذاشته بود که بعدها معدن کرکس (Vulture Mine) نام گرفت.

تا قبل از تعطیلی این معدن در سال 1942، معادل دویست میلیون دلار طلا و نقره از آن استخراج شد. شهری که در نزدیکی این معدن شکل گرفت، شهر کرکس (والچر سیتی) نامیده شد و جمعیت آن به پنج هزار نفر هم رسید.

این شهر توسط پژوهشگرِ شهرهای متروکه، فیلیپ وارنی (Phillip Varney) در کتاب "شهرها و معادن متروکه ی آریزونا" که در سال 1980 به چاپ رسید به عنوان یکی از بهترین شهرهای متروکه ی غرب آمریکا معرفی شده است.

به درخت دویست ساله ای خیره شده ام که مانند یک دیده بان در مقابل اتاقک خشت و سنگی هنری ویکنبورگ ایستاده است. اتاقی که در سال 1884 ساخته شد. هنری بیشتر سهامش از معدن را فروخت و اتاقکی که محل اقامت او محسوب میشد نیز به بازداشتگاه شهر بدل گشت. او در سال 1905 در 85 سالگی با شلیک گلوله خودکشی کرد و در فقر مطلق از دنیا رفت.

نمی دانم آیا نوشته ی حکاکی شده ی روی درخت مبنی بر اینکه 18 مرد به دلیل سرقت طلا از معادن، بر روی آن به طناب دار آویخته شده اند صحت دارد یا خیر. یک حلقه طناب دار هم اخیرا از یکی از شاخه های درختان آویزان کرده اند تا شاهدی بر این مدعا باشد.

در روایت دیگری گفته شده که مردی به نام جوان راموس (Juan Ramos) بابت به قتل رساندن سابرینا لوسرو (Sabrina Lucero) 15 ساله که ظاهرا منکر پیشرفت های علمی او بوده است، از این درخت به دار آویخته شد. سابرینا در گورستان شهر به خاک سپرده شده است.

در گورستان شهر، بیش از 90 نفر به خاک سپرده شده اند اما در جای جای منطقه قبر های ناشناس بسیاری به چشم می خورند.

در سال 1923، چندین معدنچی در حین کار در یکی از غارهای معدن کشته شدند. معدن کرکس معدنی با "سنگ های سخت" بود و به چوب بست های پشتیبان احتیاجی نداشت و شرکت حفاری این معدن نیز به جهت استحکام معدن، بیشتر سنگ های معدنی را در جای خود دست نخورده حفظ می کرده است. اما در جریان این اتفاق، در حین حفاری یکی از ستون های اصلی معدن که مملو از سنگ طلا بود، 12 معدنچی در اثر ریزش سقف کشته شدند و احشامی هم که برای حمل سنگ ها به بیرون غار به کار گرفته می شدند نیز از بین رفتند. طبق باور اهالی این منطقه، اجساد این افراد همچنان در عمق معدن مدفون است و ارواح سرگردان آنها در این شهر متروکه سکونت دارند.

نماهایی از این شهر متروکه در کتاب ها و مجلات بسیار و حتی در یک برنامه ی تلویزیونی به نام "ماجراجویی های شبح" به نمایش درآمده است. اما در گرد و غبار این منطقه ی تاریخی، تخیل و واقعیت در هم تنیده شده اند.

گشت و گذار در ساختمان بازسازی شده آسای (Assay) که در سال 1884 ساخته شده انسان را به سفری در دل زمان می فرستد.

   

یک چرخ خیاطی سینجر (Singer) با صندلی خیاطی اش در مقابل پنجره ای باز قرار داده شده و کمی آنطرف تر یک گرامافون روی یک پیشخوان چوبی گویی سالهاست که از نفس افتاده است. کنسروهای غذا در قفسه های آشپزخانه انگار هنوز منتظر کدبانوی خانه هستند و یک تخت فلزی و کف چوبی زمین با صدای جیرجیر ترسناکش این حس را به هر بیننده ای القا می کند که ساکنان این خانه هر لحظه ممکن است بازگردند. در حال عبور از اتاق های تودرتوی خانه حتی می توان صدای پخش شدن موسیقی از گرامافون و صدای فنرهای تخت را تصور کرد.

کمی آنطرف تر، یک غذاخوری محلی، یک آرایشگاه، یک مهمانسرا و یک کافه با دیوارهای خشتی، بازسازی شده اند تا دیوارهای خمیده و سقف های فروریخته را تقویت کنند. ساختمان های دیگری با دیوارهای فروریخته و پی های فرسوده در گوشه و کنار شهر به چشم می خورند. در یکی از ساختمان ها که منزلگاه کرکس نامیده می شود اشیاء مختلفی از انواع نعل اسب گرفته تا بطری های قدیمی و علامت هشدار نشان دهنده ی محل عبور مار دیده می شود. بر سردر قهوه خانه ی شهر هنوز علامت معروف اسب بالدار قرمزرنگ بر روی ورقه ای فلزی می درخشد و در کنار در ورودی نیز یک کاکتوس ساگوارو قرار دارد که در نگاه اول، تصویر مسئول خشن یک پمپ بنزین قدیمی را در ذهن متبادر می سازد.

جرثقیلی چوبی که موتورهای حفاری را به درون معدن می برده و بارهای سنگها را از معدن بیرون می آورده هنوز در کنار دهانه ی معدن متروکه قرار دارد. یک گاری هم در کنار جرثقیل افتاده و انگار منتظر کسی است که آن را از زمین بردارد و بار بزند.

بخش شهری این منطقه در حالت فعلی اش دیدنی های زیادی دارد. گشت و گذار از یک اتاقک کوچک شروع می شود که دفتر تور نام دارد. این تور خودگردان به شما امکان می دهد که در مسیری به طول نیم کلیومتر، بین انواع ماشین ها و ادوات استخراج و حمل طلا گردش کنید و از قفسه های بالابرهای قدیمی و ساختمان های این منطقه دیدن کنید. تور همراه با راهنما در آخر هفته ها دایر است و تاریخ شهر و داستان های مناطق مختلف آن را برای شما زنده می کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تن‌هاخ: شانس داریم که سیتی را در فینال ببریم

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد در بازی نیمه نهایی جام حذفی به مصاف تیم کاونتری رفت و به سختی این تیم را شکست داد.

تیم تحت هدایت اریک تن‌هاخ در این بازی که با سه گل از حریفش پیش بود به تساوی رسید و در نهایت در ضربات پنالتی موفق شد به برد دست پیدا کرده و به فینال راه پیدا کند تا با منچسترسیتی حریف شود.

اریک تن هاخ تایید کرده اکنون هدفش قهرمانی در جام حذفی است و در رقابت با منچسترسیتی به دنبال کسب این جام است.

اریک تن هاخ پس از بازی گفت: "این یک بازی باورنکردنی بود، یک بازی عجیب بود. ما برای مدت زیادی کنترل کامل بازی را در اختیار داشتیم و سپس در آخرین قسمت بازی آن را از دست دادیم. ما برای پیروزی در ضربات پنالتی مقاومت خود را نشان دادیم."

نتیجه؟

ما 75 دقیقه کنترل بازی را در دست داشتیم و باید از کاونتری به خاطر کاری که آن‌ها در 15 دقیقه آخر انجام دادند، تعریف کنیم. ما باید پیشرفت کنیم، در این مورد زیاد صحبت می‌کنیم. در لحظات پایانی اشتباه می‌کنیم و به مسئولیت خود عمل نمی‌کنیم.

آیا تیم شما از نظر ذهنی مشکل دارد؟

ما نمی‌توانیم بگوییم این گروه ذهنیت درستی ندارد چون امروز شخصیت خود را نشان دادند، اما در قسمت پایانی بازی نظم و انضباط وجود نداشت. ما باید توپ را حفظ کنیم، به پاس دادن ادامه دهیم، به گلزنی ادامه دهیم و سپس در دفاع قوی باشیم. باید در این زمینه پیشرفت کنیم.

قبل از پنالتی به بازیکنان چه گفتید؟

در آن لحظه درباره ذهنیت حرف زدیم. شما یک برنامه دارید و به آن اعتماد کامل دارید، بنابراین به آن‌ها گفتم که به برنامه پایبند باشند. مطمئن بودم که در ضربات پنالتی برنده می‌شویم. به طور معمول کاسمیرو پنالتی‌ها را گل می‌زند، ما با بازیکنان در این بخش خیلی خوب تمرین می‌کنیم.

احساس تیم بعد از بازی؟

احساسات مختلفی وجود دارد. ما می‌توانیم از این دستاورد خوشحال باشیم، رسیدن به فینال خیلی بزرگ است. باید در این فینال قهرمان شویم. وقتی برای قهرمانی صد در صد آماده باشیم، می‌توانیم آن را انجام دهیم.

امید به قهرمانی در جام حذفی؟

می‌خواهم آن را ببرم. مطمئنم شانس خوبی برای پیروزی در این فینال داریم، هرچند با بهترین تیم دنیا بازی می‌کنیم. با این حال ما شانس داریم، این را در فصل جاری نشان دادیم.

دیگر خبرها

  • شور و هیجان "پپ گواردیولا"در تمرینات منچستر سیتی (فیلم)
  • خولین آلوارز: سیتی این فصل هم دبل می‌کند
  • تمجید ستاره سیتی از بلینگام: جود استثنایی است
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • تماس توخل با سران منچستریونایتد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • کری خوانی آنتونی برای بازیکنان کاونتری سیتی، پس از پنالتی آخر منچستریونایتد / فیلم
  • تن‌هاخ: شانس داریم که سیتی را در فینال ببریم