Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@11:32:41 GMT

تأمین اسکان اضطراری برای بی سر پناهان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۰۹۰۹

تأمین اسکان اضطراری برای بی سر پناهان

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) از حل مشکلات خانواده‌هایی که در اثر فقر و مسائل اقتصادی بی‌سرپناه شدند خبر داد. یاسمن صادق شیرازی

ایران آنلاین / فاطمه رهبر گفت: در این طرح افرادی که توان اقتصادی برای جا به جایی از شهری به شهر دیگر ندارند و نیاز به اسکان اضطراری دارند، می‌توانند از خدمات اسکان اضطراری این سازمان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این طرح شامل افرادی که در معابر شهر مثلاً در زیر پل‌ها زندگی می‌کنند یا در اثر فقر و مشکلات اقتصادی خانه خود را از دست داده‌اند هم می‌شود.

وی بابیان اینکه طرح فوریت‌های اجتماعی به صورت آزمایشی تنها در 3 استان تهران، البرز و قزوین اجرا خواهد شد، به «ایران» گفت: پس از بررسی نتایج این طرح امیدواریم تا پایان سال بتوانیم دیگر استان‌های کشور را به این طرح اضافه کنیم.
او در ادامه با اشاره به اینکه تمام مراحل اداری طرح فوریت‌های اجتماعی به پایان رسیده است، افزود: برخی از مشکلات محرومین نیاز به پیگیری سریع و شبانه روزی دارد. به همین خاطر در راستای اساسنامه ماده 6 کمیته امداد که در آن به بررسی انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان و شناسایی افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تأکید شده، این طرح را راه‌اندازی کردیم.
او گفت: پس از اعلام شماره تلفن سامانه و راه‌اندازی کامل آن مردم می‌توانند مسائل فوری اجتماعی‌شان را با مددکاران ما در میان بگذارند. چنانچه این افراد تحت پوشش سازمان‌های دیگر مانند بهزیستی و بنیاد شهید و... باشند نیز کارشناسان ما مشکل مربوطه را به آنها ارجاع خواهند داد.
رهبر با تأکید بر اینکه سامانه تلفنی و پایگاه حمایت اجتماعی این سامانه هم‌اکنون در حال احداث است، افزود: فقر و مسائل اقتصادی در جامعه باعث بروز آسیب‌های زیادی در خانواده‌ها می‌شود که اگر بموقع به آن رسیدگی نشود باعث تشدید مشکلات خواهد شد. بر همین اساس در واحد فوریت‌ها می‌خواهیم به صورت کیفی و کمی با ارائه امکاناتی مانند مشاوره، مددکاری و پرداخت تسهیلات مالی به حل سریع این مشکلات کمک کنیم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه پس از شناسایی افراد نیازمند برای آنها پرونده تشکیل خواهد شد، ادامه داد: تعداد زیادی از افراد در جامعه وجود دارند که به علت نداشتن سرپناه نیاز به اسکان اضطراری دارند یا از عهده هزینه‌های درمانی خانواده‌شان برنمی‌آیند، بر همین اساس یکی از اولویت‌های این سامانه رسیدگی فوری به این مشکلات است.
او گفت: تعداد زیادی از خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج برای تأمین هزینه‌های درمان مجبور به فروش دارایی‌های خود می‌شوند و در برخی از موارد تمام سرمایه زندگی خود را از دست می‌دهند. در این طرح در نظر داریم تا به این خانواده‌ها برای تأمین هزینه‌های درمان‌شان کمک کنیم تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
رهبر با اشاره به اینکه این واحد تنها به فوریت‌های اجتماعی رسیدگی خواهد کرد و مسئولیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی را بر عهده ندارد، افزود: سازمان بهزیستی متولی و مسئول آسیب‌های اجتماعی کشور است و ما تنها به فوریت‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی مردم می‌پردازیم.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هدف از راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اجتماعی را جلوگیری از آسیب‌ها و مشکلات جبران‌ناپذیر در خانواده‌ها دانست و افزود: سازمان‌های خیریه، مردم و خانواده‌ها می‌توانند به ما در شناسایی افراد نیازمند کمک کنند تا سریع‌تر به مشکل خانواده‌ها رسیدگی شود.
رهبر با تأکید بر اینکه هنوز اعتبارات مجزایی برای طرح فوریت‌های اجتماعی در نظر گرفته نشده است، گفت: اعتبارات لازم قرار است از بودجه‌ای که به‌طور سالانه به کمیته امداد تعلق می‌گیرد پرداخت شود. همچنین هیچ جذب نیروی انسانی جدیدی برای این اقدام در دستور کار نداریم تا از بروز مشکلات ساختاری و تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. رهبر با اشاره به اینکه تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان بوده است، اظهار داشت: تا به حال یک میلیون و 560 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. هرچند این تعداد ثابت نیست و پس از توانمند شدن هر خانواده از این چرخه خارج و خانواده دیگری جایگزین خواهد شد./ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد