Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:05:37 GMT

دنبال مدیر برنامه و دلال نبودم/ حقم در فوتبال داده نشد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۱۶۳۵

دنبال مدیر برنامه و دلال نبودم/ حقم در فوتبال داده نشد

گرگان – پیشکسوت فوتبال گلستان با بیان اینکه هیچ گاه دنبال مدیر برنامه و دلال نبودi، عنوان کرد که حقش در فوتبال داده نشده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد صالحی: «عیسی ساورسفلی» نامی ماندگار در تاریخ فوتبال استان گلستان است، وی ۶۲ ساله و اهل روستای النگ از توابع شهرستان کردکوی بوده که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل باشگاه شموشک گلستان فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود آن که بازیکن خوبی بود در ۲۵ سالگی چهار گوشه زمین فوتبال را بوسید تا وارد عرصه مربیگری شود و در این سن نخستین کلاس مربیگری را با مدرسی جلال چراغپور تجربه کرد.

در ۲۷ سالگی هدایت تیم مقاومت بسیج مازندران را بر عهده گرفت که طی دو سال قهرمان و نایب قهرمان کشور شد، پس از آن به همراه تیم نوجوانان مازندران به مقام سوم کشور دست یافت و با تیم جوانان این استان عنوان قهرمانی کشور را به دست آورد.

سال ۷۶ و پس از مستقل شدن استان گلستان، به عنوان مربی تیم منتخب این استان در رقابت‌های زیرگروه کشور انتخاب شد و در سال ۷۷ تیم امید لشگر ۳۰ گرگان را به عنوان سوم کشور رساند.

این موفقیت‌ها موجب شد تا اواخر دهه ۷۰ مرحوم درویش مالک باشگاه شموشک نوشهر، مدرسه فوتبال این باشگاه را در گلستان با هدایت عیسی ساورسفلی راه اندازی کند و ما برای گفتگو با این پیشکسوت فوتبال استان به محل تمرینات این باشگاه رفتیم تا در خصوص فراز و نشیب‌های دوران مربیگری‌اش صحبت کنیم.

هیچ گاه در فوتبال گلستان به من اعتماد نشد

مدیرعامل باشگاه فوتبال شموشک گلستان به بازیکن سازی این باشگاه طی دو دهه فعالیت اشاره می‌کند و می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد از بازیکنان گلستانی که در دو دهه اخیر به فوتبال ایران معرفی شدند، پرورش یافته باشگاه شموشک گلستان و بنده هستند که می‌توان از سردار آزمون، عزت الله پورقاز، احمد نوراللهی، ابوذر رحیمی، جواد رحیمی، رسول کر، شهاب یامپی، اسماعیل غروی، بهمن جهان تیغ، محمد روشندل، آرمین سهرابیان، عارف غلامی، مجید نصیری، رضا اسدی، کامران تجری، امین کر، وفا هخامنش، محمود قره باش، میکائیل ایمن تراج، وحید نعمتی، احسان تائیدی، حمید نعمتی، علی نعمتی، عظیم گوک، حامد زمانی، علی یحیی نژاد و ... نام برد.

ساورسفلی که بیش از ۱۰۰ بازیکن گلستانی را به تیم‌های ملی فوتبال ایران معرفی کرده، اعتقاد دارد حقش در فوتبال بیش از اینهاست، وی اظهار می‌کند: سال ۸۱ با تیم شموشک گلستان قهرمان نوجوانان ایران شدم و قرار بود به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان انتخاب شوم اما این اتفاق رخ نداد، از سال ۷۷ تا ۸۲ بهترین سال‌های مربیگری‌ام بود که متاسفانه به حقم نرسیدم.

وی با بیان اینکه در استان گلستان با وجود موفقیت‌هایی که کسب کرده بودم هیچ گاه به من اعتماد نشد، ادامه می‌دهد: پیش از سقوط اتکا گلستان به لیگ دسته دوم، من همواره به عنوان کمک مربی در این تیم فعالیت می‌کردم و برای سرمربیگری به من اعتماد نمی‌شد، اما زمانی که در سال ۹۲ اتکا به لیگ دسته دوم سقوط کرد در فاصله یک هفته مانده به آغاز رقابت‌ها تیم را به من سپردند.

ارزشی برای عنوان بهترین مربی ایران قائل نبودند

اتکا در فصل ۹۳ – ۹۲ با نتایجی خیره کننده و کسب قهرمانی در لیگ دسته دوم به لیگ یک بازگشت، ساورسفلی به خاطرات آن فصل اشاره می‌کند و می‌گوید: در آن سال با اسکلت بومی و ۱۳ پیروزی در ۱۳ دیدار خانگی و فقط یک گل خورده در گرگان قهرمان شدیم و در پایان من از سوی کانون مربیان ایران به عنوان بهترین مربی فوتبال سال ۹۲ کشور انتخاب شدم که افتخار بزرگی برای من بود.

سرمربی اسبق تیم فوتبال انکا گلستان از اینکه خیلی‌ها برای کسب عنوان بهترین مربی سال ۹۲ ایران ارزشی قائل نبودند گله مند است، ساورسفلی اظهار می‌کند: در آن زمان هیچ مسئولی از ورزش و فوتبال گلستان از من قدردانی نکرد و این در حالی بود که اهالی فوتبال کشور به من تبریک گفتند و حتی وزیر ورزش متعجب بود که چگونه یک مربی در ۵۸ سالگی این عنوان را کسب کرده است.

اما اتکا پس از صعود به لیگ دسته اول در سال ۹۳، فصل را با نتایج ضعیفی آغاز کرد تا ساورسفلی از نیمکت این تیم خداحافظی کند، سرمربی اسبق اتکا در این باره می‌گوید: پس از قهرمانی اتکا در لیگ دسته دوم از تیم‌های نفت امیدیه، شهرداری اراک و هف سمنان پیشنهاد داشتم اما به خاطر اتکا این پیشنهادات را رد کردم با وجود انکه می‌دانستم مالک اتکا راغب به تیمداری نیست زیرا قول های مسئولان به وی عملی نشده بود.

وی می‌افزاید: با این وجود در لیگ یک و مقابل تیم‌های قدرتمند بازی‌های خوبی و نزدیکی انجام دادیم و با وجود قعرنشینی، فاصله زیادی با تیم‌های دیگر نداشتیم، اما احساس کرده بودم دیگر فضای همکاری میان من و اتکا وجود ندارد و مجبور به ترک تیم شدم.

شکست مقابل فولاد یزد تلخ‌ترین خاطره فوتبالی‌ام است

ساورسفلی از شکست اتکا مقابل فولاد یزد در لیگ دسته اول به عنوان بدترین شکست دوران فوتبالی‌اش یاد می‌کند و می‌گوید: در آن دیدار میزبان بودیم که دو بر صفر از حریف پیش افتادیم اما در لحظات پایانی نتیجه را دو به سه واگذار کردیم که تلخ‌ترین خاطره من از فوتبال است و حتی پس از آن شکست مریض شدم.

این پیشکسوت فوتبال گلستان یادآور می‌شود در تمام سال‌های مربیگری‌اش سالم کار کرده است و می‌گوید: پس از مسجل شدن صعود اتکا به لیگ دسته اول در سال ۹۳، سه هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده بود و تیم‌هایی که نیاز به پیروزی یا شکست حریفان خود داشتند به من پیشنهادهای غیر فوتبالی دادند که به هیچ وجه قبول نکردم، زیرا به سالم کار کردن اعتقاد داشتم.

ساورسفلی ادامه می‌دهد: این در حالی بود که در طول هفت سال فعالیت در اتکا، ۸۰ میلیون تومان هم از این تیم نگرفتم و ۱۸ میلیون تومان از قراردادم در سال آخر باقی مانده است. این در حالی بود که مربیان غیر بومی پاداش‌های میلیونی می‌گرفتند اما پاداش من ۱۰۰ هزار تومان بود، آن زمان پس از قهرمانی اتکا مسئولان آمدند عکس‌های یادگاری گرفتند و قول پاداش و جشن دادند اما با گذشت چهار سال این قول‌ها عملی نشد.

بسیاری از فوتبالیست‌ها سراغی از من نمی‌گیرند

سرمربی اسبق تیم فوتبال اتکا گلستان می‌افزاید: افرادی با شماره‌های مختلف با من تماس می‌گرفتند تا در لیگ برتر کار کنم به شرطی که سه بازیکن از آنها بگیرم اما من قبول نمی‌کردم. هیچ گاه دنبال مدیر برنامه و دلالی نبودم. به طور مثال مربی یک تیمی اخراج می‌شد و خیلی زود سر از تیم‌های دیگر لیگ برتری در می‌آورد اما من با وجود قهرمانی در لیگ دسته دوم باز هم از لیگ دو و سه پیشنهاد داشتم در حالی که حق من بود بین سال‌های ۷۰ تا ۸۵ سرمربی تیمی در لیگ یک شوم که به این حقم نرسیدم.

از ساورسفلی می‌پرسم آیا اهالی فوتبال گلستان سراغی از شما می‌گیرند یا خیر، وی اینگونه پاسخ می‌دهد: برخی مسئولان و مربیان سراغ من را می گیرند اما انگار مرام و معرفت فوتبالیست‌ها کمتر است زیرا بیشتر آنها سراغی از من نمی‌گیرند، حتی سرداز آزمون که چند سال در شموشک بازی می‌کرد اکنون فقط از اکبر محمدی به عنوان مربی‌اش یاد می‌کند و زحمات ما را به خاطر ندارد.

اما در پایان گفتگو با عیسی ساورسفلی، موضوع تیمداری دوباره گلستان که توسط استاندار مطرح شده صحبت می‌کنیم، وی در این خصوص می‌گوید: باید اتکای منجل شده را فراموش کنیم و به دنبال تیمی جدید باشیم. نسبت به صحبت‌های استاندار خوشبین هستم و می‌توانیم با جذب اسپانسر، تیمی در لیگ دسته اول یا دسته دوم داشته باشیم زیرا فوتبال گلستان ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دادر که باید از آن بهره ببریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، توضیحات یک مدیر آزمایشگاه در برنامه تلویزیونی «بی واسطه» با اجرای محمد دلاوری درباره آلودگی برخی از محصولات غذایی واکنش برانگیز شد.

کد خبر 849276 برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر مهم تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • «برمودا» قابلیت ساخت فصل‌های متعدد را دارد
  • نساجی به دنبال متوقف کردن پرسپولیس
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • ۱۰‌ماه با علی خطیر؛ هیاهوی بزرگ برای هیچ!
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است